Katalog Ewa Betlej, 2013-06-03 Tarnogóra Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Ewa Betlej Stopień naukowy nauczyciela odbywającego staż: mgr języka polskiego Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2007 r. Nazwa placówki, w której odbywa się staż: Publiczne Gimnazjum w Rudniku Zajmowane stanowisko: nauczyciel języka polskiego Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Nauczane przedmioty: język polski TERMINARZ Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2007 r. Termin zatwierdzenia Planu Rozwoju Zawodowego: wrzesień 2007 r. Długość stażu: 2 lata 9 miesięcy Przewidywany termin zakończenia stażu: 31.05.2010 r. Przewidywany termin złożenia sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego: czerwiec 2010 r. Opracowała: Ewa Betlej Plan rozwoju zawodowego został zatwierdzony dnia .................................... Dyrektor szkoły I. Informacje ogólne o nauczycielu i stażu. 1. Ukończone 3-letnie dzienne studia wyższe zawodowe na kierunku: filologia polska wraz z przygotowaniem pedagogicznym ( „Kolegium nauczycielskie” ukończone w 1999 r.) 2. Ukończone dzienne studia wyższe magisterskie w zakresie: filologia polska wraz z przygotowaniem pedagogicznym („Katolicki Uniwersytet Lubelski”- studia ukończone w 2002 r.) 3. Ukończony kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki (2007 r.). 4. 5-letni staż pracy. II. Organizacja działań rozwoju zawodowego Przedstawione poniżej zadania są zgodne z wymaganiami kwalifikacyjnymi umożliwiającymi mi uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. Zadania i formy realizacji Termin Dowody realizacji § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego: - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: Karta Nauczyciela, Rozp. MEN z dn.01.12.2004 r., - śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego, tj. nowości w prasie nauczycielskiej i portalach internetowych, - opracowanie planu rozwoju zawodowego. IX 2007 na bieżąco wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego 2. Sporządzenie planu dydaktycznego realizacji treści nauczania: – ewaluacja planu dydaktycznego, - ewaluacja PSO z języka polskiego, - zaplanowanie listy lektur dla klas I- III. wrzesień 2007, 2008, 2009 Szkolny Program Nauczania – wnioski z pracy, listy lektur w klasach 3. Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego: - uczestnictwo w szkoleniowych posiedzeniach rady pedagogicznej, - udział w kursach, konferencjach przedmiotowych, szkoleniach, warsztatach dotyczących pracy dydaktycznej i wychowawczej, -wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w procesie podnoszenia jakości pracy szkoły ( analiza dokumentacji szkoły). okres stażu karta doskonalenia zawodowego, zaświadczenia 4. Praca w komisjach i zespołach nauczycielskich: - praca w komisji egzaminacyjnej, - analiza wyników osiągnięć uczniów, - praca w zespole przedmiotowym. cały okres stażu zapisy w protokołach, opracowane materiały, Plan Pracy Zespołu Przedmiotowego 5.Opracowanie i realizowanie ścieżek edukacyjnych. cały okres stażu zapisy w planach dydaktycznych, zapisy w dzienniku lekcyjnym 6. Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce: - opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów, - stosowanie aktywizujących metod nauczania na zajęciach lekcyjnych, -zajęcia wyrównawcze dla uczniów mających specyficzne trudności w uczeniu się. cały okres stażu protokoły konkursów, dziennik zajęć dodatkowych, zaświadczenia, scenariusze lekcji § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej. 1. Przygotowanie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego. czerwiec 2010 sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego 2. Przygotowanie materiałów dydaktycznych: -korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych podczas zajęć edukacyjnych, -wykorzystanie edytora tekstu do wykonywania pomocy dydaktycznych, pisania scenariuszy. cały okres stażu dokumentacja w postaci elektronicznej, wydruki 3.Korzystanie z zasobów sieci Internet. cały okres stażu wydruki, notatki, referaty 4. Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej podczas przygotowania różnorodnych materiałów. cały okres stażu dokumentacja w postaci elektronicznej, wydruki, prezentacje uczniów § 8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Opracowanie i wygłoszenie referatów szkoleniowych na posiedzeniach Rady Pedagogicznej. okres stażu referaty i zapis w protokołach 2. Prowadzenie i obserwacja lekcji otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. zgodnie z ustalonymi terminami konspekty lekcji, zapis w dzienniku lekcyjnym, notatki z obserwacji 3. Wymiana poglądów, spostrzeżeń, dzielenie się doświadczeniem z nauczycielami uczącymi przedmiotów humanistycznych: - opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych, - prezentacja własnych materiałów do publikacji na edukacyjnych portalach internetowych, - wymiana doświadczeń z nauczycielem języka polskiego np. podczas analizowania wyników egzaminu gimnazjalnego, opracowywania sprawdzianu „na wejściu” dla klas I. 4. Pełnienie funkcji opiekuna stażu: - prowadzenie zajęć w obecności nauczyciela stażysty, - hospitacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela stażystę, - dzielenie się własnym doświadczeniem pedagogicznym. cały okres stażu okres stażu potwierdzenie nauczycieli i dyrektora, publikacje, zaświadczenia kontrakt, harmonogram hospitacji § 8 ust. 2 pkt 4 lit. a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie programu nauczania języka polskiego z uczniem z opinią/orzeczeniem poradni pedagogiczno-psychologicznej. cały okres stażu program nauczania, dziennik zajęć 2.Opracowanie i wdrożenie programu koła teatralnego dla gimnazjum. okres stażu zapisy w dziennikach zajęć dodatkowych 2. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków: - systematyczny kontakt z rodzicami uczniów, - prowadzenie wywiadów środowiskowych. okres stażu zapisy w dziennikach lekcyjnych, ankiety 4. Włączanie rodziców do aktywnego udziału w życiu klasy i szkoły: - współpraca z rodzicami na płaszczyźnie dydaktycznej i wychowawczej, - współdziałanie w organizowaniu imprez klasowych, -opracowanie i wygłoszenie referatu szkoleniowego na zebraniu rodzicielskim. w miarę możliwości zapis w książce protokołów, referat szkoleniowy, zapisy w dzienniku lekcyjnym § 8 ust.2 pkt 4 lit. c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1.Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów posiadających opinię o dysleksji. w trakcie stażu dziennik zajęć dodatkowych 2. Inicjatywy na rzecz edukacji kulturalnej uczniów: - zorganizowanie wyjazdu uczniów do teatru, kina, - zwiedzanie miasta wojewódzkiego. okres stażu karta wycieczki 3.Prowadzenie warsztatów dziennikarskich dla zainteresowanych uczniów: - selekcjonowanie tematów artykułów do gazetki, - sprawowanie opieki nad redagowaniem gazetki szkolnej. w trakcie stażu dziennik zajęć dodatkowych, kolejne numery gazetki § 8 ust. 2 pkt 4 lit. e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1.Systematyczna współpraca z instytucjami działającymi na rzecz oświaty: - współpraca z Biblioteką Publiczną w Rudniku, - regularna współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Krasnymstawie. w trakcie stażu dzienniki lekcyjne, skierowania do poradni, opinie na temat uczniów 2. Współpraca z instytucjami do spraw nieletnich: kuratorem sądowym, Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Rudniku. w trakcie stażu zaświadczenia Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej 1. Nagrody i podziękowania za pracę dydaktyczno-wychowawczą. w trakcie stażu wydruki dyplomów § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony § 8 ust. 2 pkt 4 lit. f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. 1.Nagrody i podziękowania za pracę dydaktyczno- wychowawczą. w trakcie stażu wydruki dyplomów, listy gratulacyjne § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1.Rozpoznawanie i rozwiązywanie bieżących problemów wychowawczych uczniów: - rozmowy indywidualne, - wizyty w domach rodzinnych wychowanków, - współpraca z rodzicami w celu rozwiązywania zaistniałych problemów wychowawczych. według potrzeb opis i analiza wybranych przypadków Podpis: Ewa Betlej Wyświetleń: 1012
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |