![]() |
![]() |
Katalog Mariola Wiertel, 2013-06-04 Polanica-Zdrój Język rosyjski, Program nauczania Program przygotowujący do olimpiady języka rosyjskiegoPROGRAM ZAJĘĆ PRZYGOTOWUJĄCYCH DO OLIMPIADY JĘZYKA ROSYJSKIEGO I.Charakterystyka programu. Celem programu jest kierowanie uczniami w procesie samodzielnego przygotowania się do udziału w Olimpiadzie Języka Rosyjskiego. Przeznaczony jest do pracy z uczniami uzdolnionymi klasy drugiej i trzeciej liceum ogólnokształcącego w ramach zajęć dodatkowych z języka rosyjskiego w wymiarze 1 godziny tygodniowo przez okres jednego roku szkolnego ( od września do marca – tj. 27 tygodni ). II. Cele kształcenia i wychowania. Głównym celem edukacyjnym jest rozwinięcie kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej ucznia na poziomie rozszerzonym oraz pogłębienie wiedzy realioznawczej. Szczegółowe cele kształcenia rozwijają poszczególne kompetencje językowe ucznia. Cele wychowawcze dotyczą rozwijania u uczniów wrażliwości interkulturowej, poszanowania kultury narodu rosyjskiego, umiejętności samodzielnego myślenia, organizacji własnej pracy, rozwoju motywacji i poczucia własnej wartości. III.Zakres tematyki nauczania. 1.Regulamin OJR- eliminacje szkolne, okręgowe i etap centralny. 2.Tematyka leksykalna. -Zawody. -Miejsce zamieszkania. Ciekawostki Twojego regionu. -Kultura Rosji :film, literatura, historia, malarstwo, święta, muzea. -Sport. -Ekologia. -Szkoła. -Rodzina. Charakterystyka osób. 3.Zagadnienia gramatyczne- materiał gramatyczny zawarty w podstawie programowej dotyczącej poziomu rozszerzonego. IV. Przewidywane osiągnięcia uczniów. Uczeń zdobędzie wiedzę i umiejętności pozwalające posługiwać się językiem na poziomie rozszerzonym w zakresie : wiedzy, recepcji, produkcji i interakcji. V. Metodyczne aspekty realizacji programu. W pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym stosuje się metodę eklektyczną ,na którą składają się metody :aktywizujące, konwencjonalne i niekonwencjonalne ( sugestopedia ). Stosowaną formą pracy jest praca indywidualna lub w parach. Do pracy wykorzystuje się materiały archiwalne z olimpiad oraz pomoce dydaktyczne będące na wyposażeniu pracowni języka rosyjskiego oraz należące do prywatnych zasobów nauczyciela. VI. Formy ewaluacji. Podstawową formą ewaluacji są eliminacje szkolne olimpiady oraz etap okręgowy . Opracowała :Mariola Wiertel wrzesień , 2011r. Wyświetleń: 1395
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |