Katalog Agnieszka Kacprowicz, 2013-06-07 Radom Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Scenariusz zajęć zintegrowanych w kl.1a -Opowiadamy zimowe przygodyScenariusz zajęć zintegrowanych w kl.1a Temat bloku: Zimowe opowieści Temat dnia: Opowiadamy zimowe przygody Cele ogólne: - Bogacenie słownictwa biernego i czynnego - Zwrócenie uwagi na zimową pogodę - Rozwijanie percepcji słuchowej, słuchowo – ruchowej, słuchowo – wzrokowo – ruchowej Cele operacyjne: Uczeń - uważnie słucha wypowiedzi innych - wypowiada się na temat ilustracji - układa historyjkę obrazkową - opisuje pogodę zimową - naśladuje ruchem sporty zimowe - dobiera podpisy do ilustracji - używa liczebników (np. jedna narta, jedne sanki, dwie narty, dwoje dzieci) - pisze po śladzie lub bez śladu cyfry 1, 2 - maluje palcami „portret zimy” Metody: - metoda ośrodków pracy - słowno - oglądowe - działań praktycznych - Metoda Dobrego Startu - elementy Kinezjologii Edukacyjnej Środki dydaktyczne: – plansze z historyjką obrazkową, karty pracy indywidualnej, niebieskie kartki, biała pasta do zębów, ilustracje sprzętów zimowych, kartoniki z nazwami Formy pracy: - zbiorowa jednolita i zróżnicowana - indywidualna zróżnicowana Przebieg 1. Zajęcia wstępne - Powitanie; „wszyscy są, witam was...” - „witam tych, którzy...” - zajęcia porządkowe w sali - ustalenie bieżącej daty – nazwanie pory roku, miesiąca, dnia - ustalenie i nazwanie stanu pogody, zaznaczenie na klasowym kalendarzu pogody - zaznaczenie obecności na liście 2.Wypowiedzi uczniów na temat ferii zimowych - opisywanie pogody 3. Przygody zimowe - swobodne wypowiedzi uczniów na temat ilustracji - nazywanie zabaw zimowych - układanie historyjek w kolejności wydarzeń 4. Zabawa naśladowcza „zabawy zimowe” –(ćwiczenia z Kinezjologii Edukacyjnej) - ruchy naprzemienne (łyżwiarze) - wypady wprzód (narciarz) - luźne skłony (saneczkarz) - rysowanie oburącz (zimowa pogoda) 5. Przerwa na śniadanie 6. Dopasowywanie podpisów do ilustracji - poprawne używanie liczebników - jedna, dwie itp. 7. Malowanie „portretu zimy” – Metodą Dobrego Startu - słuchanie piosenki „Tak się zachmurzyło...” - naśladowanie ruchów wg wskazówek n –la - malowanie palcami pastą do zębów na niebieskim kartonie (ruchy z góry na dół) 8. Ćwiczenia w pisaniu kształtnym cyfry 1,2 – karty pracy indywidualnej - w powietrzu - w dużym formacie (A4 – palcem) - po kropkach - bez śladu 9. Zabawa ruchowa do piosenki „Tak się zachmurzyło...” 10. Ewaluacja – - podsumowanie zajęć 11. Zakończenie zajęć - pożegnanie „hu, hu ha - do jutra” Opracowała i prowadziła - Agnieszka Kacprowicz Wyświetleń: 976
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |