Katalog Agnieszka Kacprowicz, 2013-06-07 Radom Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Scenariusz zajęć zintegrowanych w kl.1a -Jesienne liścieScenariusz zajęć zintegrowanych w kl.1a Temat bloku: Jesień w parku Temat dnia: Jesienne liście Cele ogólne: - Bogacenie słownictwa biernego i czynnego - Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie - Rozwijanie percepcji wzrokowej–ruchowej i słuchowej - Monografia liczby 1 Cele operacyjne: Uczeń - reaguje adekwatnie do poleceń n-la; współpracuje w zespole - swobodnie wypowiada się na temat ilustracji - opisuje pogodę jesienią - naśladuje ruchem proste czynności - słucha muzyki - porównuje liczebność zbiorów (łączy w pary) - wskazuje zbiory jednoelementowe w sali - pisze cyfrę 1 w powietrzu, w dużym formacie, po śladzie - rozpoznaje i nazywa kolory (żółty, zielony, czerwony, brązowy) - obrysowuje liść wg szablonu - wypełnia szablon liścia plasteliną Metody: - metoda ośrodków pracy - asymilacji wiedzy (pogadanka, opis) - obserwacja - działań praktycznych Środki dydaktyczne: – naturalne okazy liści, ilustracje i szablony liści, ilustracje jesieni, kaseta z nagraniem „Cztery pory roku” Vivaldiego, magnetofon, karty pracy indywidualnej, liczmany, kolorowe chusty. Formy pracy: - zbiorowa jednolita i zróżnicowana - indywidualna zróżnicowana Przebieg 1. Przywitanie: - witam rączki.... - zaznaczenie obecności na liście 2. Rozmowa o dzisiejszej pogodzie - wyszukanie odpowiedniej ilustracji, nazwanie stanu pogody - zwrócenie uwagi, jak należy się ubierać jesienią 3. Wprowadzenie w temat: - swobodne wypowiedzi uczniów na temat ilustracji - pokaz liści z różnych drzew - porównywanie wielkości, kształtu, barwy (opis słowny) - szukanie dwóch takich samych liści (pojęcie - taki sam) 4. Zabawa naśladowcza „spacer po parku” - zbieranie liści, łapanie fruwających liści, szukanie kasztanów na ziemi, podrzucanie liści do góry 4. Przerwa na śniadanie 5. Słuchanie muzyki „Cztery pory roku –jesień” Vivaldiego - zabawa liśćmi w rytm muzyki 7. Porównywanie liczebności zbiorów (łączenie w pary) - na tablicy - wyodrębnianie zbiorów jednoelementowych w sali 8. Ćwiczenia w pisaniu cyfry 1 - w powietrzu (palcem, liściem) - w dużym formacie (A4 – palcem) - po kropkach 9. Relaks przy muzyce – zabawa kolorowymi chustami 10. Ewaluacja- praca indywidualna - obrysowanie konturu liścia - wypełnianie plasteliną (zróżnicowane karty pracy indywidualnej) 11. Zakończenie zajęć - przypomnienie tematyki zajęć - zadanie pracy domowej (przyniesienie kasztanów, żołędzi, jarzębiny) - pożegnanie Opracowanie i prowadzenie -Agnieszka Kacprowicz Wyświetleń: 807
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |