Katalog Agnieszka Kacprowicz, 2013-06-07 Radom Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Scenariusz zajęć zintegrowanych w kl.1a -Kim jestem? – moje miejsce w rodzinieScenariusz zajęć zintegrowanych w kl.1a Temat bloku: Ja i moja rodzina Temat dnia: Kim jestem? – moje miejsce w rodzinie Cele ogólne: - Bogacenie słownictwa biernego i czynnego - Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowo- słuchowej - Doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej - Usprawnianie małej motoryki Cele operacyjne: Uczeń - uważnie słucha poleceń i wypowiedzi innych - wypowiada się na temat swojej rodziny - nazywa członków rodziny - układa schemat rodziny z figur geometrycznych - dzieli zbiór na podzbiory - koncentruje się na słuchaniu piosenki „Familijny blues” - dzieli wyrazy na sylaby - wybrzmiewa głoski swojego imienia - układa swoje imię z rozsypanki literowej - wyszukuje litery własnego imienia w alfabecie ruchomym i imionach kolegów - rozpoznaje i nazywa swoją prawą i lewą stronę ciała - zaznacza elementy twarzy na rysunku - wykonuje pracę plastyczną pt: „To ja” Metody: - metoda ośrodków pracy - asymilacji wiedzy (pogadanka, opis) - obserwacja - działań praktycznych Środki dydaktyczne: – ilustracje rodziny, kaseta z nagraniem „Familijny blues”, magnetofon, imiona uczniów, koperty z rozsypanką sylabową i literową, napisy globalne: „mama, tata”, figury geometryczne z kolorowego papieru, magnetyczny alfabet ruchomy, kontur twarzy i sylwetki człowieka do uzupełnienia. Formy pracy: - zbiorowa jednolita i zróżnicowana - indywidualna zróżnicowana Przebieg 1. Przywitanie: - „Jak masz na imię?” - zaznaczenie obecności na liście 2. Wprowadzenie w temat: - przypomnienie tematyki poprzednich zajęć - słuchanie piosenki pt: „Familijny blues” 3.Wypowiedzi uczniów na temat rodziny - wymienienie członków rodziny zapamiętanych z piosenki - nazywanie członków swojej rodziny 4. Układanie schematu swojej rodziny - przyklejanie figur geometrycznych symbolizujących mamę, tatę, brata, siostrę - otoczenie pętlą „rodziców”, „dzieci” 5. Przerwa na drugie śniadanie 6. Praca indywidualna - moje imię - szukanie swojego imienia wśród innych (dopasowywanie do wzoru) - podział na sylaby - układanie imienia z sylab, z rozsypanki literowej - wybrzmiewanie głosek - szukanie „swoich” liter w alfabecie ruchomym i w imionach kolegów 7. Ćwiczenia śródlekcyjne – zabawa ruchowa 8. Praca plastyczna „To ja” - próby opisu swojego wyglądu - uzupełnianie rysunku twarzy - kolorowanie sylwetki 9. Zakończenie i podsumowanie zajęć - zadanie pracy domowej: przyniesienie zdjęcia mamy, taty, rodziny - pożegnanie Opracowanie i prowadzenie -Agnieszka Kacprowicz Wyświetleń: 1061
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |