AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Kacprowicz, 2013-06-07
Radom

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć zintegrowanych w kl.1a -Zakładamy ptasią stołówkę

- n +

Scenariusz zajęć zintegrowanych w kl.1a

Temat bloku: Pomagamy ptakom w czasie zimy
Temat dnia: Zakładamy ptasią stołówkę

Cele ogólne:
- Bogacenie zasobu słownictwa biernego i czynnego
- Rozwijanie myślenia i procesów poznawczych
- Doskonalenie aparatu mowy - ćwiczenia ortofoniczne
- Zachęcanie dzieci do dokarmiania ptaków zimą

Cele operacyjne:
Uczeń
- reaguje adekwatnie do poleceń n-la
- słucha czytanego opowiadania
- odpowiada na pytania
- opisuje słownie wygląd ptaków (wróbla, gila, wrony, sikorki)
- rozpoznaje i nazywa kolory (żółty, zielony, czerwony, niebieski, biały)
- rozpoznaje i nazywa ptaki najczęściej spotykane zimą
- dobiera podpis do ilustracji ptaka
- naśladuje głosy ptaków
- używa poprawnie określeń typu: na, pod, w, nad, obok
- pisze cyfrę 1 po śladzie

Metody:
- metoda ośrodków pracy
- słowne (pogadanka, opis, opowiadanie, zabawa dźwiękonaśladowcza)
- obserwacja, pokaz
- działań praktycznych

Środki dydaktyczne:
- książka H. Łochockiej „O wróbelku Elemelku”, karty pracy (cyfra 1), ilustracje ptaków, papierowe sylwetki ptaków, napisy globalne (nazwy ptaków), kaseta z nagraniem piosenki „Kochajmy ptaki”, „W karmniku”, karmnik z drewna

Formy pracy:
- zbiorowa jednolita i zróżnicowana
- indywidualna jednolita i zróżnicowana
Przebieg

1. Przywitanie:
- witam rączki....
- zaznaczenie obecności na liście
- określanie stanu pogody
- określanie daty
2. Słuchanie opowiadania „O wróbelku Elemelku, pustym brzuszku i rondelku”
3. Odpowiedzi na pytania dotyczące opowiadania
- co robił wróbelek?
- dlaczego miał pusty brzuszek?
- dokąd poleciał Elemelek?
- kto nakarmił wróbelki?
4. Założenie „ptasiej stołówki” za oknem
- pokaz karmnika
- słuchanie piosenki „W karmniku”
- nazywanie ptasich przysmaków (ziarno, jarzębina, chleb, słonina)
- zamocowanie karmnika za oknem
5. Zabawa ruchowa – „wróbelki do gniazd”
6. Przerwa na posiłek - słuchanie piosenek „W karmniku”, „Kochajmy ptaki”
7. Opis słowny wyglądu ptaków
- wypowiedzi na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń
- podobieństwa i różnice w wyglądzie
- rozwiązywanie zagadek – „jaki to ptak?”
8. Dobieranie podpisów do ilustracji
- nazywanie ptaków
- wyszukiwanie nazw z rozsypanki wyrazowej
- układanie odpowiedniej nazwy pod ilustracją
9. Zabawa dźwiękonaśladowcza – „czyj to głos?”
- naśladowanie głosu wskazywanych ptaków
- słuchanie n-la i zgadywanie, którego ptaka to głos
10. Zabawa ruchowa - „ptaki”
- naśladowanie ruchu i zachowania ptaków wg poleceń n-la (dzieci chodzą po sali do rytmu tamburyna, na hasło np. wróbel, wrona, gołąb – wykonują odpowiednie czynności)
11. Utrwalanie pojęć matematycznych
- nazywanie miejsca położenia (pod, nad, w, obok, na)
- przeliczanie ( ilość, kolejność)
12. Utrwalenie pisowni cyfry 1
- pisanie cyfry po śladzie
- pisanie w kratkach
13. Zakończenie zajęć
- powtórzenie tematyki zajęć
- porządkowanie sali
- pożegnanie „do widzenia - ćwir, ćwir (kra, kra), do jutra – ćwir, ćwir”

Opracowanie i prowadzenie
-Agnieszka Kacprowicz
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 697


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.