Katalog Agnieszka Kacprowicz, 2013-06-07 Radom Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Scenariusz zajęć zintegrowanych w kl.1a -Zima w LiterkowieScenariusz zajęć zintegrowanych w kl.1a Temat bloku: Nadeszła zima Temat dnia: Zima w Literkowie Cele ogólne: - Bogacenie słownictwa biernego i czynnego - Rozwijanie spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo-ruchowej - Wprowadzenie pojęcia samogłoski - Usprawnianie małej motoryki Cele operacyjne: Uczeń - uważnie słucha poleceń i wypowiedzi innych - słucha piosenki pt. „W Literkowie” - nazywa pojazdy, którymi przyjechały „literki” - wybrzmiewa pierwszą głoskę nazwy danego pojazdu - przyporządkowuje wzajemnie małe i wielkie litery (A-a, O- o, E- e...) - wyszukuje daną samogłoskę w swoim imieniu - poprawnie wybrzmiewa samogłoski - potrafi wskazać samogłoski Metody: - metoda ośrodków pracy - słowne - obserwacja, demonstracja - działań praktycznych - elementy Kinezjologii Edukacyjnej Środki dydaktyczne: – kartoniki z wielkimi i małymi literami alfabetu (białe, czerwone, niebieskie), kartoniki z imionami uczniów, kartoniki z nazwami pojazdów, ilustracje pojazdów, kaseta z nagraniem piosenki „W Literkowie”, magnetofon Formy pracy: - zbiorowa jednolita i zróżnicowana - indywidualna zróżnicowana Przebieg 1. Przywitanie: - „witam rączki...” - zaznaczenie obecności na liście - omówienie pogody - ćwiczenia ruchowe (z Kinezjologii Edukacyjnej) 2. Słuchanie piosenki pt. „W Literkowie” 3. Rozmowa na temat treści piosenki - nazywanie pojazdów, którymi jechały literki - wybrzmiewanie pierwszych głosek w nazwach - nazwanie i wskazanie pierwszych liter w nazwach pojazdów 4. Prezentacja wielkich i małych liter alfabetu - nazywanie liter naklejonych na wagonikach czerwono-niebieskiego pociągu - odszukanie z rozsypanki literowej wskazanej samogłoski (wielkiej i małej litery ) - przyporządkowanie do odpowiedniego wagonika 5. Przerwa na drugie śniadanie – słuchanie piosenki „W Literkowie” 6. Zabawy z imionami - wyszukanie swojego imienia w rozsypance wyrazowej - szukanie w swoim imieniu podanej przez n-la samogłoski 7. Ćwiczenia ruchowe – „Literkowe pojazdy” - n-l pokazuje literę S i mówi: s jak samolot, uczniowie – naśladują samolot ( n – jak narty, m – jak motor) 8. Wprowadzenie pojęcia samogłoski - nazwanie liter znajdujących się na czerwonych wagonikach - wybrzmiewanie samogłosek Uczniowie układają rękę pod brodą i wymawiają wyraźnie każdą samogłoskę (przy wymawianiu broda stuka o rękę). Sprawdzają, czy broda dotknie do ręki przy mówieniu np. głoski k, t, s ( nie ). Przemiennie wybrzmiewają samogłoski i spółgłoski, np. a – k, e – s, o – l, u – t. Te głoski, przy wymowie których broda dotyka dłoni nazywają się samogłoski. 9. Uświadomienie dzieciom podstawowej cechy samogłosek - wymawiamy je przy otwartych ustach, długo bez przerwy, póki starczy tchu - obserwacja ust w lusterku przy wymawianiu poszczególnych samogłosek - zabawa z ruchem „Kto powie najdłużej...” – mówienie i pokazywanie (parami) A, E, I, O, U, Y. 10. Ewaluacja - zabawa – „kto odnajdzie literkę” 11. Zakończenie i podsumowanie zajęć - pożegnanie – „Hu, hu, ha - do widzenia , hu, hu, ha – do jutra” Opracowanie i prowadzenie -Agnieszka Kacprowicz Wyświetleń: 1050
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |