Katalog Marlena Cybruch, 2013-06-11 Ustrzyki Dolne Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji z języka niemieckiego "Alles rund um Haus"Scenariusz lekcji: "Alles rund um Haus" Imię i nazwisko nauczyciela: Marlena Cybruch Tematyka zajęć: Miejsce zamieszkania, okolica, sąsiedztwo. Cele ogólne • utrwalenie poznanego na wcześniejszych lekcjach słownictwa •kształcenie umiejętności poprawnej ustnej wypowiedzi potrzebnej w codziennej komunikacji • ćwiczenie koncentracji i zapamiętywania • rozwijanie umiejętności poprawnego pisania • rozumienie tekstu słuchanego • kształcenie pracy indywidualnej i grupowej Cele szczegółowe: (Przewidywane efekty) Uczeń potrafi: • Zrozumieć ze słuchu proste, krótkie wypowiedzi związane z tematyką lekcji. • Znaleźć w materiale słuchanym określone informacje. • Zareagować w języku niemieckim na pytania dotyczące miejsca zamieszkania. • Sformułować pytania dotyczące miejsca zamieszkania. • Posłużyć się środkami leksykalnymi i gramatycznymi w celu opisania swojego mieszkania, miejsca zamieszkania, sąsiedztwa. • Współpracować w grupie. Metody pracy: metody aktywizujące Wortkette, Laufendes Diktat, odgrywanie ról Formy pracy: indywidualna, w parach, w grupach Środki dydaktyczne: magnetofon, CD, tablica, materiały przygotowane przez nauczyciela (karteczki z informacjami do dialogów, teksty do rozwieszenia w klasie) Przebieg lekcji: • Uczniowie zapisują temat lekcji • Lekcję rozpoczynamy od rozgrzewki językowej. Ćwiczenie "Wortkette" ma na celu przypomnienie słownictwa z ostatnich lekcji związanych z miejscem zamieszkania. • Ćwiczenia rozwijające umiejętność rozumienia ze słuchu: Uczniowie wykonują zestaw zadań rozwijających sprawność rozumienia ze słuchu np. związane z rodzajami domów, ich położenia (na wsi w mieście), itp. • Laufendes Diktat- dzielę uczniów na kilka trzy osobowych grup. 1 uczeń z grupy odczytuje zdania z kartki zawieszonej na ścianie wraca do stolika i dyktuje je 2 osobie, zaś trzecia osoba sprawdza ich poprawność ortograficzną. Jest to krótki, prosty tekst, w którym niektóre fragmenty słów zostały zasłonięte poprzez naniesiony rysunek. • Ćwiczenia konwersacyjne: Praca w parach- tworzenie dialogów. Uczniowie otrzymują karteczki z informacjami w języku polskim o co mają spytać kolegę/koleżankę. Jeden uczeń formułuje pytania, drugi odpowiada używając informacji podanych na karteczce: Przykładowy zestaw: - Uczeń tworzący pytania: miejsce zamieszkania, rodzaj domu, ile pokoi, okolic, sąsiedztwo - Uczeń udzielający odpowiedzi: wieś, dom jednorodzinny, 5 pokoi, pięknie, spokojnie, sąsiedzi mili i pomocni • Uczniowie zapisują pracę domową (Opisz swoje miejsce zamieszkania.) • Podsumowanie i określenie wymagań w stosunku do uczniów z zakresu treści utrwalanych na lekcji. • Ocena aktywności uczniów Tekst do ćwiczenia Laufendes Diktat - po wydrukowaniu w celu utrudnienia można zamalować niektóre fragmenty słów. Ja narysowałam na tekście wijącego się węża. Ich heiβe Monika. Ich wohne mit meiner Familie in Warszawa. Wir wohnen im Stadtzentrum in einer 3-Zimmer-Wohnung. Die Wohnung liegt im vierten Stock. Meine Wohngegend ist schön und ruhig. Meine Nachbarn sind sympathisch und nett. Wyświetleń: 839
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |