Katalog

Marlena Cybruch, 2013-06-11
Ustrzyki Dolne

Język niemiecki, Scenariusze

Scenariusz lekcji z języka niemieckiego "Alles rund um Haus"

- n +

Scenariusz lekcji: "Alles rund um Haus"

Imię i nazwisko nauczyciela: Marlena Cybruch

Tematyka zajęć: Miejsce zamieszkania, okolica, sąsiedztwo.


Cele ogólne
• utrwalenie poznanego na wcześniejszych lekcjach słownictwa
•kształcenie umiejętności poprawnej ustnej wypowiedzi potrzebnej w codziennej komunikacji
• ćwiczenie koncentracji i zapamiętywania
• rozwijanie umiejętności poprawnego pisania
• rozumienie tekstu słuchanego
• kształcenie pracy indywidualnej i grupowej

Cele szczegółowe: (Przewidywane efekty)
Uczeń potrafi:
• Zrozumieć ze słuchu proste, krótkie wypowiedzi związane z tematyką lekcji.
• Znaleźć w materiale słuchanym określone informacje.
• Zareagować w języku niemieckim na pytania dotyczące miejsca zamieszkania.
• Sformułować pytania dotyczące miejsca zamieszkania.
• Posłużyć się środkami leksykalnymi i gramatycznymi w celu opisania swojego mieszkania, miejsca zamieszkania, sąsiedztwa.
• Współpracować w grupie.
Metody pracy: metody aktywizujące Wortkette, Laufendes Diktat, odgrywanie ról
Formy pracy: indywidualna, w parach, w grupach
Środki dydaktyczne: magnetofon, CD, tablica, materiały przygotowane przez nauczyciela (karteczki z informacjami do dialogów, teksty do rozwieszenia w klasie)

Przebieg lekcji:
• Uczniowie zapisują temat lekcji
• Lekcję rozpoczynamy od rozgrzewki językowej. Ćwiczenie "Wortkette" ma na celu przypomnienie słownictwa z ostatnich lekcji związanych z miejscem zamieszkania.
• Ćwiczenia rozwijające umiejętność rozumienia ze słuchu: Uczniowie wykonują zestaw zadań rozwijających sprawność rozumienia ze słuchu np. związane z rodzajami domów, ich położenia (na wsi w mieście), itp.
• Laufendes Diktat- dzielę uczniów na kilka trzy osobowych grup. 1 uczeń z grupy odczytuje zdania z kartki zawieszonej na ścianie wraca do stolika i dyktuje je 2 osobie, zaś trzecia osoba sprawdza ich poprawność ortograficzną. Jest to krótki, prosty tekst, w którym niektóre fragmenty słów zostały zasłonięte poprzez naniesiony rysunek.
• Ćwiczenia konwersacyjne: Praca w parach- tworzenie dialogów. Uczniowie otrzymują karteczki z informacjami w języku polskim o co mają spytać kolegę/koleżankę. Jeden uczeń formułuje pytania, drugi odpowiada używając informacji podanych na karteczce:
Przykładowy zestaw:
- Uczeń tworzący pytania: miejsce zamieszkania, rodzaj domu, ile pokoi, okolic, sąsiedztwo
- Uczeń udzielający odpowiedzi: wieś, dom jednorodzinny, 5 pokoi, pięknie, spokojnie, sąsiedzi mili i pomocni
• Uczniowie zapisują pracę domową (Opisz swoje miejsce zamieszkania.)
• Podsumowanie i określenie wymagań w stosunku do uczniów z zakresu treści utrwalanych na lekcji.
• Ocena aktywności uczniów
Tekst do ćwiczenia Laufendes Diktat - po wydrukowaniu w celu utrudnienia można zamalować niektóre fragmenty słów. Ja narysowałam na tekście wijącego się węża.

Ich heiβe Monika. Ich wohne mit meiner Familie in Warszawa. Wir wohnen im Stadtzentrum in einer 3-Zimmer-Wohnung. Die Wohnung liegt im vierten Stock. Meine Wohngegend ist schön und ruhig. Meine Nachbarn sind sympathisch und nett.
Wyświetleń: 839


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.