AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Sochacka, 2013-06-17
bydgoszcz

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć : "Elementy edukacji seksualnej"

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Osoba prowadząca:
Grupa dzieci: zajęcia grupowe
Data:
Środki : ubrania, hula-hop, szarfy, magnetofon, płyta CD
Cele:
• rozwijanie umiejętności różnicowania: chłopiec, dziewczynka;
• kształtowanie tożsamości płciowej;
• rozwijanie umiejętności zabawy wśród rówieśników;


PRZEBIEG ZAJEĆ:

1. Przywitanie się z dziećmi ( podawanie piłki i przedstawienie się imieniem)
2. Zabawa ruchowa polegająca że dzieci spacerują w rytm muzyki i na określony sygnał w muzyce raz chłopcy robią figurę raz dziewczynki.

3. Zabawa:” „ KIM JESTEM – Chłopiec, dziewczynka”, każdy z uczestników mówi czy jest chłopcem czy dziewczynką.

4. Zabawa: polega na odróżnianiu chłopca od dziewczynki( są dwa koła: zielony ,różowy dzieci chodzą po Sali na przerwę w muzyce np. dziewczynki wchodzą do różowego koła a chłopcy do zielonego);


5. Zadanie polega na dopasowywaniu ubrań dla chłopca i dla dziewczynki;
- dzieci po kolei podchodzą do stosu z ubraniami i dzielą na to co jest dla chłopców i dla dziewczynek;
- dzieci otrzymują obrazki z ubraniami: chłopca i dziewczynki. Zadanie polega na ubraniu i dopasowaniu do odpowiednich figurek chłopca i dziewczynki. Omówienie każdego obrazka.

6. Omówienie zdjęcia: chłopca, dziewczynki: czym się różnią?
7. Zakończenie zajęć: zadanie domowe( dzieci otrzymały zdjęcie chłopca i dziewczynki ich zadanie polega na wyszukaniu w gazetach ubrań dla chłopców i dziewczynek)

Opracowanie: Katarzyna Sochacka
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 641


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.