![]() |
![]() |
Katalog Aneta Biernat, 2013-06-28 Lubin Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO na okres od 01 IX 2012r. do 31 V 2015r. Imię i nazwisko: .......................... Miejsce pracy: ......................................... Nauczany przedmiot: język polski Stopień awansu: nauczyciel kontraktowy Ubiegam się o stopień nauczyciela: mianowanego Opiekun stażu : .......................................... Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2012 r. Wymiar odbywania stażu: 2 lata 9 miesięcy Moje cele główne: 1. Poszerzenie wiedzy z zakresu systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich. 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe i samodoskonalenie. 3. Podniesienie efektywności działań dydaktyczno - wychowawczych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań. 4. Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości podejmowania działań w ich zakresie poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły. Kierunki rozwoju: 1. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu pracy i metod pracy. 2. Uczestniczenie w realizacji zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe. 3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności, służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły, w której jestem zatrudniona. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego 1.Wymagania egzaminacyjne: $ 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach . LP. ZADANIE FORMY REALIZACJI ZADANIA SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN 1 Poznanie procedur przeprowadzenia awansu zawodowego. - Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego. Rozmowa z dyrektorem SP 8 w Lubinie i z opiekunem stażu. Złożenie wniosku z prośbą o umożliwienie odbycia stażu. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. Zaświadczenia dyrektora i opiekuna stażu. Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. VIII-IX 2012 VIII 2012 IX 2012 2 Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. - Konsultacje - Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. Ustalenie zasad współpracy, sporządzenie kontraktu. Plan Rozwoju Zawodowego IX 20012 3 Ocena własnych umiejętności. - Przeprowadzenie ewaluacji własnych działań, bieżące monitorowanie obrazu pracy, równomierne rozłożenie planowanych prac, monitorowanie osiągnięć, uzupełnianie braków. Notatki poświadczone przez opiekuna stażu. Okres stażu. 4 Doskonalenie warsztatu pracy i własnych umiejętności. - Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego (języka polskiego ) . - Udział w otwartych i koleżeńskich lekcjach prowadzonych przez doświadczonych nauczycieli. - Prowadzenie lekcji otwartych i koleżeńskich. - Udział w kursach tematycznych, konferencjach, warsztatach. Poświadczenie przewodniczącego zespołu. Poświadczenie przewodniczącego zespołu przedmiotowego i opiekuna stażu. Scenariusze i konspekty lekcji Zaświadczenia, świadectwa. Okres stażu. 5 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. - Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli na zebraniach Rady Pedagogicznej oraz zespołu samokształceniowego nauczycieli języka polskiego. - Udział w pracach zespołu nauczycieli przedmiotu w klasach IV-VI. - Udział w pracach komisji uchwał i wniosków. - Udział w pracach zespołu do spraw współpracy z mediami. Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu ds. ewaluacji Obszar 2. Procesy zachodzące w szkole. Wymaganie 2.3. Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany. Udział w pracach zespołu ds. ewaluacji obszar1. Wymaganie 1.2. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności. Udział w pracach zespołów ds. uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Obecność na szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Zaświadczenie dyrektora SP nr 8 w Lubinie . Poświadczenie przewodniczącego zespołu samokształceniowego. Poświadczenia przewodniczących zespołów. Okres stażu. Okres stażu. 6 Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora, wicedyrektora i opiekuna stażu. - Opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja z opiekunem stażu, dyrektorem, wicedyrektorem SP nr 8 w Lubinie. - Zrealizowanie zaplanowanych celów lekcji. Konspekty lekcyjne, arkusze hospitacyjne, zaświadczenia opiekuna stażu, dyrektora i wicedyrektora. 2 razy w roku. szkolnym przez okres trwania stażu. 7 Przygotowanie pomocy dydaktycznych. - Gromadzenie materiałów dydaktycznych ;płyty CD z podkładami muzycznymi, prezentacji, ćwiczeń do wykorzystania na tablicy multimedialnej. - Samodzielne wykonywanie krzyżówek rebusów ,gier dydaktycznych ,kart pracy .pomocy do zabaw integracyjnych wykorzystywanych na zajęciach wychowawczych. Zgromadzenie teczek Okres stażu. 8 Stosowanie nowoczesnych metod nauczania pozwalających na kształcenie umiejętności kluczowych zawartych w podstawie programowej oraz umiejętności wychowawczych. - Stosowanie metod aktywizujących na lekcjach. - Wykorzystanie różnorodnych i nowoczesnych środków dydaktycznych . Scenariusze lekcji Okres stażu. 9 Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych, dokonywanie korekt, porównywanie wyników i skuteczności podejmowanych działań. - Opracowanie arkusza pohospitacyjnego. Formułowanie wniosków po obserwacji lekcji. Arkusze pohospitacyjne. Okres stażu. 10 Publikowanie własnych prac. - Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronach internetowych przeznaczonych dla nauczycieli. - Publikacja na stronach internetowych przeznaczonych dla nauczycieli kilku konspektów z wykorzystaniem metod aktywizujących. Kserokopie opublikowanych materiałów. Okres stażu.. 11 Podnoszenie kwalifikacji i kompetencji zawodowych - Uczestnictwo w warsztatach, seminariach ,kursach, konferencjach szkoleniowych, ukończenie studiów podyplomowych dotyczących np. kształcenia dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi, terapii indywidualnej. - Samodzielne pogłębianie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki i zajęć wyrównawczych. Zaświadczenia Świadectwa Dyplomy ukończenia studiów podyplomowych. Bibliografia Okres stażu 12 Przygotowanie sprawozdania z realizacji zadań podjętych w czasie stażu - Analiza realizowanych zadań. - Formułowanie wniosków. - Przygotowanie sprawozdania. Sprawozdania Okres stażu. 2.Wymaganie egzaminacyjne: $7 ust 2 pkt 1 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów ,problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych cywilizacyjnych środowiska lokalnego . LP. ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN 1 Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami. - Współpraca z OSiR w Lubinie Zaświadczenie z OSiR-u IX 2013- V 2014 2 Poznawanie środowiska lokalnego i rodzinnego. Rozmowa z uczniami, obserwacje. - Diagnozowanie środowiska uczniów. - Spotkania z rodzicami. - Podejmowanie działań naprawczych i korygujących. - Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów emocjonalnych uczniów przy współpracy z pedagogiem szkolnym (zajęcia indywidualne, ćwiczenia w grupach). Pomoc uczniom mającym trudności w nauce. Otoczenie szczególną opieką dzieci z rodzin wielodzietnych i niewydolnych wychowawczo. - W przypadku trudności wychowawczych spotkania z pedagogiem. Notatki, wnioski z obserwacji, wpisy do dziennika. Poświadczenie pedagoga szkolnego. Dokumentacja własna. Okres stażu. 3 Diagnozowanie zainteresowań uczniów. - Opracowanie ankiet. Wyniki ankiet ,wnioski. Okres stażu. 4 Poszerzenie oferty szkoły o dodatkowe zajęcia w zakresie potrzeb uczniów. - Opracowanie planu pracy zajęć zgodnych z art. 42 ust.2 Karty Nauczyciela Dziennik zajęć dodatkowych. Okres stażu. 5 Uaktywnienie środowiska szkolnego i lokalnego na rzecz rozwiązywania problemów społecznych i cywilizacyjnych. - Współpraca w działaniach dotyczących SKPD i SKKT. Uwrażliwianie uczniów i rodziców na problemy wynikające z zagrożeń cywilizacyjnych i społecznych na lekcjach języka polskiego, godzinach wychowawczych, a także zebraniach z rodzicami. Podziękowania. Potwierdzenie. Tematyka godzin wychowawczych, protokoły zebrań z rodzicami. 2013/2014 2014/2015 Okres stażu. 6 Współorganizowanie imprez i konkursów szkolnych. - Współorganizacja szkolnego konkursu recytatorskiego. - Organizacja szkolnego konkursu ortograficznego, - Organizacja szkolnego konkursu ,,Mądrej głowie dość dwie słowie''. - Współorganizacja konkursu międzyszkolnego„Moje miasto Lubin”. - Organizacja akademii szkolnej z okazji uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Organizator akademii szkolnej z okazji odzyskania przez Polskę niepodległości. Koordynowanie na terenie szkoły ogólnopolskiego konkursu ortograficznego organizowanego przez Centrum Edukacji Szkolnej. Scenariusze Zdjęcia Dyplomy Podziękowania I 2013, 2014, 2015 IV 2013, 2014, 2015 III 2013, 2014, 2015 V 2013 XI 2013 X 2012, 2013, 2014 7 Nawiązanie współpracy z instytucjami wg planu SKPD - Nawiązanie współpracy z ; Zespołem Szkół Specjalnych w Lubinie, Fundacją im .Brata Alberta w Lubinie, Potwierdzenie Zdjęcia Podziękowania. Zgodne z planem SKPD w roku szkolnym 2013/2014 i 2014/2015 8 Opracowanie i realizowanie planu wychowawczego klasy w oparciu o plan pracy szkoły. - Prowadzenie działań wychowawczych na lekcjach przedmiotowych oraz zajęciach wychowawczych. Plan pracy wychowawcy. Wpisy w dzienniku. Okres stażu. 3.Wymaganie egzaminacyjne: $ 7 ust 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. LP. ZADANIE FORMY REALIZACJI ZADANIE SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN 1 Wykorzystanie komputera do pracy wychowawczej. - Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych i z Internetu na godzinach wychowawczych. Scenariusz zajęć. Okres stażu. 2 Korzystanie z internetu, programów komputerowych oraz tablicy multimedialnej na lekcjach. Przygotowywanie narzędzi potrzebnych na lekcjach języka polskiego na komputerze ( sprawdziany, testy, notatki dla uczniów). Wykorzystywanie sprzętu multimedialnego oraz Internetu do przeprowadzania lekcji języka polskiego. - Wykorzystanie bazy szkolnej oraz Internetu do przygotowania pomocy dydaktycznych dla uczniów i przez uczniów. Scenariusze zajęć. Teczki i nośniki elektroniczne ze zgromadzonymi pomocami. Okres stażu. 3 Wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej. - Korzystanie ze strony MEN jako źródła informacji na temat aktualnych przepisów obowiązujących w oświacie. - Korzystanie z komputerowych baz danych (encyklopedia multimedialna, Internet). - Przygotowanie przy pomocy komputera wszelkich dokumentów obowiązujących nauczyciela :plany wynikowe, harmonogramy, plany pracy, programy,, sprawozdania, dyplomy, itp. - Gromadzenie w formie zapisu elektronicznego dokumentacji stażu, opracowanych programów, projektów ,itp. - Korzystanie z poczty elektronicznej. - Publikacja materiałów własnych i uczniów na stronach internetowych w celach dydaktyczno- wychowawczych oraz promowania szkoły w środowisku. Plany pracy Plany wynikowe Referaty Konspekty Sprawozdania Dyplomy Wydruki publikowanych materiałów. Okres stażu Okres stażu 4 Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem technik multimedialnych. - Opracowanie konspektu zajęć. - Omówienie zajęć z opiekunem stażu. Konspekt zajęć, Arkusz obserwacji zajęć, Poświadczenie opiekuna stażu. Okres stażu 5 Uczestnictwo w projekcie ,,Cyfrowa Szkoła''. Prowadzenie lekcji otwartych. Przygotowywanie scenariuszy lekcji z wykorzystaniem możliwości jakie daje udział w programie ,,Cyfrowa szkoła''. Współpraca z innymi szkołami zakwalifikowanymi do programu. Konspekty lekcji. Poświadczenie opiekuna stażu. Rok szkolny 2012/2013. 4.Wymaganie egzaminacyjne : $ 7 ust 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psycholog pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty ,pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. LP. ZADANIE FORMY REALIZACJI ZADANIE SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA TERMIN 1 Rozwijanie zasad poprawnego współżycia w grupie. - Prowadzenie zajęć wychowawczych. Wnioski z obserwacji po zakończeniu kolejnego semestru. Okres stażu. Dostosowanie działań edukacyjnych do potrzeb uczniów. Kierowanie uczniów na badania PPP. Analizowanie orzeczeń PPP przebadanych uczniów. Wdrażanie wniosków PPP w procesie edukacyjno-wychowawczym. Sporządzanie teczek KIPU wychowanków. Przygotowywanie uczniów do konkursów i olimpiad przedmiotowych. Teczki KIPU. Orzeczenia PPP. Dyplomy. Okres stażu. 2 Pogłębianie własnych kompetencji wychowawczych. - Udział w kursach i warsztatach poszerzających wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii. - Udział w kursach pozwalających na uatrakcyjnienie zajęć wychowawczych. Dyplomy. Świadectwa. Okres stażu. 3 Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych. - Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy, ankiety obserwacje uczniów, współpraca z PPP. - Organizowanie imprez klasowych, wyjść, wycieczek wg harmonogramu. Zapisy w dzienniku klasowym. Ankiety. Notatki w zeszycie wychowawcy klasowego. Karty wycieczek. Zapisy w dzienniku klasowym. Okres stażu. 5. Wymaganie egzaminacyjne: $7 ust 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dydaktycznymi systemu oświaty ,pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich zakresie funkcjonowania szkoły ,w której nauczyciel odbywa staż. Lp Zadanie Formy realizacji Zadanie Sposób udokumentowania Termin 1 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty - Samodzielna analiza dokumentów. - Poznawanie treści przepisów. - Opracowanie dokumentacji potrzebnej do rozpoczęcia stażu. . Poświadczenie opiekuna stażu. Notatki Plan rozwoju zawodowego. Okres stażu IX 2012 r. 2 Organizowanie pomocy psychologicznej dla uczniów z trudnościami w nauce, zachowaniu i z rodzin patologicznych. - Współpraca z pedagogiem szkolnym. - Współpraca z wychowawcami klas oraz nauczycielami przedmiotu. - Rozmowy z rodzicami. - Współpraca z opiekunem SKPDz. Zaświadczenie pedagoga szkolnego , Potwierdzenia okres stażu 3 Realizacja znajomości aktów prawnych. - Udział w pracach różnorodnych komisji m.in. konkursowych, egzaminacyjnych. - Udział w radach pedagogicznych i zespołach uchwalających, modyfikujących lub opracowujących dokumenty wewnątrzszkolne. - Organizacja wycieczek i wyjść zgodnie z obowiązującymi przepisami. Potwierdzenia przewodniczących komisji. Karty wycieczek, sprawozdania. Okres stażu. ………………………………………………….. ……………………………………………. Podpis nauczyciela Podpis dyrektora szkoły Wyświetleń: 1329
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |