Katalog Joanna Stankiewicz, 2013-07-12 Sochaczew Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanegoCel podstawowy:uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Cele stażu: doskonalenie własnych umiejętności zawodowych, służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły wzbogacenie własnego warsztatu pracy doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy Czynności organizacyjne: 1.Poznanie procedury awansu zawodowego. - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli, - śledzenie nowości w prasie i na stronach internetowych - opracowanie planu rozwoju zawodowego, 2.Wstępna ocena własnych umiejętności i dorobku. - przegląd zgromadzonych dokumentów 3.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. - gromadzenie materiałów i dokumentów, 4.Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. - analiza , autorefleksja i przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego, § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej , wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1.Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego - udział w spotkaniach zespołu językowego, omawianie bieżących spraw, rozwiązywanie problemów - praca w zespole wychowawczym, 2.Udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły - aktywny udział w różnych zewnętrznych formach doskonalenia ( kursy, szkolenia, konferencje metodyczne), adekwatnie do potrzeb szkoły i własnych, - uczestniczenie w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej, - obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli, 3.Rozwijanie i doskonalenie swojego warsztatu pracy. - sprawowanie opieki nad klasopracownią, - przygotowanie pomocy dydaktycznych (np. plakaty, karty pracy), -tworzenie „banku testów i sprawdzianów”, - sukcesywne wzbogacanie klasopracowni w nowe środki dydaktyczne, - studiowanie literatury pedagogicznej, czasopism i publikacji w internecie 4.Przygotowywanie uczniów i udział w konkursach zewnętrznych -przygotowanie uczniów do konkursu kuratoryjnego z języka niemieckiego 5.Organizacja i przeprowadzenie uroczystości klasowych i szkolnych (zgodnie z kalendarzem uroczystości szkolnych) 6.Wspomaganie ucznia mającego trudności w nauce -prowadzenie zajęć wyrównawczych z języka niemieckiego § 8 ust.2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1.Stosowanie internetu w życiu prywatnym i zawodowym -wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany doświadczeń i zdobywania nowych pomocy dydaktycznych 2.Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych -wykorzystanie edytora tekstu do pisania wszystkich niezbędnych materiałów związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą, awansem zawodowym oraz pracą szkoły -wykorzystanie programu Microsoft PowerPoint do tworzenia prezentacji multimedialnych 3.Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej - lekcje prowadzone z wykorzystaniem platformy edukacyjnej www.wsipnet.pl - wykorzystanie stron internetowych do utrwalania wiadomości gramatycznych i leksykalnych § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami , w tym przez prowadzenie otwartych zajęć , w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych , prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1.Opieka nad studentką - praktykantką -prowadzenie zajęć dla studentki – praktykantki, omówienie lekcji, wyciągnięcie wniosków -obserwacja zajęć prowadzonych przez praktykantkę i ich analiza 2.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. - praca w zespole językowym, wymiana doświadczeń - przekazywanie wiedzy i materiałów metodycznych zdobytych na szkoleniach ,konferencjach metodycznych, - opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych, - przygotowanie szkoleniowej rady pedagogicznej, - prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, 3.Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. - wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości, konkursów, - organizacja Dnia Języków Obcych 4.Publikowanie własnych materiałów - zamieszczenie własnych materiałów na stronach internetowych § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych , wychowawczych , opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1.Opracowanie i wdrożenie programu działań wychowawczych. - opracowanie i zrealizowanie planu wychowawczego klas I-III gimnazjum, 2.Pedagogizacja rodziców w zakresie aktualnych potrzeb. - przygotowanie wystąpień dla rodziców, 3.Opracowanie i wdrożenie programu pracy na zajęciach dodatkowych z języka niemieckiego -opracowanie i realizacja programu na zajęciach dodatkowych z języka niemieckiego § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły , w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych , wychowawczych lub opiekuńczych. 1.Opieka nad Szkolnym Kołem PCK - organizacja i współorganizacja akcji charytatywnych - profilaktyka zdrowotna (pogadanki, gazetki tematyczne) 2.Realizacja zadań kulturalno – wychowawczych - organizowanie wycieczek dydaktyczno – krajoznawczych, wyjazdów do kina i teatru - organizacja i współorganizacja imprez klasowych i szkolnych 3.Organizacja konkursów - udział w konkursach zewnętrznych, - organizacja szkolnego konkursu wiedzy o krajach anglo – i niemieckojęzycznych 4.Poznanie sytuacji rodzinnej i organizowanie pomocy uczniom potrzebującym - rozmowy z rodzicami, - współpraca z Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną, - realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno Pedagogicznej - stosowanie środków zaradczych, 5.Współtworzenie programów i projektów edukacyjnych - współorganizacja wymiany międzynarodowej 6.Przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego na zajęciach dodatkowych - prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów klas trzecich zdających egzamin gimnazjalny z języka niemieckiego § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty , pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami , instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1.Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną - kierowanie uczniów na badania, -realizacja zaleceń poradni -współtworzenie programu pracy indywidualnej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 2.Stała współpraca z pedagogiem szkolnym. - wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych 3.Współpraca z biblioteką szkolną - rozbudzanie potrzeb czytelniczych w ramach lekcji bibliotecznych i wychowawczych 4.Współpraca z Samorządem Uczniowskim - pomoc w organizowaniu imprez szkolnych 5.Opieka nad Szkolnym Kołem PCK - organizowanie szkolnych akcji charytatywnych, - przyłączanie się do akcji ogólnopolskich (np. WOŚP, Góra Grosza) 6.Współpraca z wydawnictwami - pozyskiwanie pomocy dydaktycznych - udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa 7.Współpraca z rodzicami - zebrania klasowe - rozmowy indywidualne - zaangażowanie rodziców do pracy na rzecz szkoły § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych , wychowawczych lub innych , z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły , w której nauczyciel jest zatrudniony. 1.Poszerzanie wiedzy w zakresie diagnozowania trudności ucznia - samodzielna lektura - udział w różnych formach doskonalenia 2.Monitorowanie potrzeb uczniów w procesie edukacyjnym - rozmowy indywidualne z uczniami oraz ich rodzicami w celu zdiagnozowania problemów edukacyjnych lub wychowawczych, - wyodrębnienie konkretnych problemów, zastosowanie środków zaradczych 3.Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych - sporządzenie planu pracy wychowawcy klasy i jego ewaluacja - Studiowanie literatury fachowej Wyświetleń: 1106
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |