Katalog

Joanna Stankiewicz, 2013-07-12
Sochaczew

Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +

Cel podstawowy:uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

Cele stażu:
doskonalenie własnych umiejętności zawodowych, służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły
wzbogacenie własnego warsztatu pracy
doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy

Czynności organizacyjne:
1.Poznanie procedury awansu zawodowego.
- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli,
- śledzenie nowości w prasie i na stronach internetowych
- opracowanie planu rozwoju zawodowego,
2.Wstępna ocena własnych umiejętności i dorobku.
- przegląd zgromadzonych dokumentów
3.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
- gromadzenie materiałów i dokumentów,
4.Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
- analiza , autorefleksja i przygotowanie
sprawozdania z realizacji planu rozwoju
zawodowego,

§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej , wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

1.Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego
- udział w spotkaniach zespołu językowego, omawianie bieżących spraw, rozwiązywanie problemów
- praca w zespole wychowawczym,
2.Udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły
- aktywny udział w różnych zewnętrznych formach doskonalenia ( kursy, szkolenia, konferencje metodyczne), adekwatnie do potrzeb szkoły i własnych,
- uczestniczenie w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej,
- obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli,
3.Rozwijanie i doskonalenie swojego warsztatu pracy.
- sprawowanie opieki nad klasopracownią,
- przygotowanie pomocy dydaktycznych (np. plakaty, karty pracy),
-tworzenie „banku testów i sprawdzianów”,
- sukcesywne wzbogacanie klasopracowni w nowe środki dydaktyczne,
- studiowanie literatury pedagogicznej, czasopism i publikacji w internecie
4.Przygotowywanie uczniów i udział w konkursach zewnętrznych
-przygotowanie uczniów do konkursu kuratoryjnego
z języka niemieckiego
5.Organizacja i przeprowadzenie uroczystości klasowych i szkolnych (zgodnie z kalendarzem uroczystości szkolnych)
6.Wspomaganie ucznia mającego trudności w nauce
-prowadzenie zajęć wyrównawczych z języka niemieckiego

§ 8 ust.2 pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

1.Stosowanie internetu w życiu prywatnym i zawodowym
-wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany doświadczeń i zdobywania nowych pomocy dydaktycznych
2.Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych
-wykorzystanie edytora tekstu do pisania wszystkich niezbędnych materiałów związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą, awansem zawodowym oraz pracą szkoły
-wykorzystanie programu Microsoft PowerPoint do tworzenia prezentacji multimedialnych
3.Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej
- lekcje prowadzone z wykorzystaniem platformy edukacyjnej www.wsipnet.pl
- wykorzystanie stron internetowych do utrwalania wiadomości gramatycznych i leksykalnych

§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami , w tym przez prowadzenie otwartych zajęć ,
w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych , prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

1.Opieka nad studentką - praktykantką
-prowadzenie zajęć dla studentki – praktykantki, omówienie lekcji, wyciągnięcie wniosków
-obserwacja zajęć prowadzonych przez praktykantkę
i ich analiza
2.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
- praca w zespole językowym, wymiana doświadczeń
- przekazywanie wiedzy i materiałów metodycznych
zdobytych na szkoleniach ,konferencjach metodycznych,
- opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych,
- przygotowanie szkoleniowej rady pedagogicznej,
- prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów, kontraktowych,
3.Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów.
- wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości, konkursów,
- organizacja Dnia Języków Obcych
4.Publikowanie własnych materiałów
- zamieszczenie własnych materiałów na stronach internetowych

§ 8 ust. 2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych , wychowawczych , opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich

1.Opracowanie i wdrożenie programu działań wychowawczych.
- opracowanie i zrealizowanie planu wychowawczego klas I-III gimnazjum,
2.Pedagogizacja rodziców w zakresie aktualnych potrzeb.
- przygotowanie wystąpień dla rodziców,
3.Opracowanie i wdrożenie programu pracy na zajęciach dodatkowych z języka niemieckiego
-opracowanie i realizacja programu na zajęciach dodatkowych z języka niemieckiego

§ 8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły , w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych , wychowawczych lub opiekuńczych.

1.Opieka nad Szkolnym Kołem PCK
- organizacja i współorganizacja akcji charytatywnych
- profilaktyka zdrowotna (pogadanki, gazetki tematyczne)
2.Realizacja zadań kulturalno – wychowawczych
- organizowanie wycieczek dydaktyczno – krajoznawczych, wyjazdów do kina i teatru
- organizacja i współorganizacja imprez klasowych
i szkolnych
3.Organizacja konkursów
- udział w konkursach zewnętrznych,
- organizacja szkolnego konkursu wiedzy o krajach anglo – i niemieckojęzycznych
4.Poznanie sytuacji rodzinnej i organizowanie pomocy uczniom potrzebującym
- rozmowy z rodzicami,
- współpraca z Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną,
- realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno Pedagogicznej
- stosowanie środków zaradczych,
5.Współtworzenie programów i projektów edukacyjnych
- współorganizacja wymiany międzynarodowej
6.Przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego na zajęciach dodatkowych
- prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów klas trzecich zdających egzamin gimnazjalny z języka niemieckiego

§ 8 ust. 2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty , pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami , instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

1.Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
- kierowanie uczniów na badania,
-realizacja zaleceń poradni
-współtworzenie programu pracy indywidualnej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
2.Stała współpraca z pedagogiem szkolnym.
- wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych
3.Współpraca z biblioteką szkolną
- rozbudzanie potrzeb czytelniczych w ramach lekcji bibliotecznych i wychowawczych
4.Współpraca z Samorządem Uczniowskim
- pomoc w organizowaniu imprez szkolnych
5.Opieka nad Szkolnym Kołem PCK
- organizowanie szkolnych akcji charytatywnych,
- przyłączanie się do akcji ogólnopolskich (np. WOŚP, Góra Grosza)
6.Współpraca z wydawnictwami
- pozyskiwanie pomocy dydaktycznych
- udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa
7.Współpraca z rodzicami
- zebrania klasowe
- rozmowy indywidualne
- zaangażowanie rodziców do pracy na rzecz szkoły

§ 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych , wychowawczych lub innych , z uwzględnieniem
specyfiki typu i rodzaju szkoły , w której nauczyciel jest zatrudniony.

1.Poszerzanie wiedzy w zakresie diagnozowania trudności ucznia
- samodzielna lektura
- udział w różnych formach doskonalenia
2.Monitorowanie potrzeb uczniów w procesie edukacyjnym
- rozmowy indywidualne z uczniami oraz ich rodzicami w celu zdiagnozowania problemów edukacyjnych lub wychowawczych,
- wyodrębnienie konkretnych problemów, zastosowanie środków zaradczych
3.Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych
- sporządzenie planu pracy wychowawcy klasy i jego ewaluacja
- Studiowanie literatury fachowej


Wyświetleń: 1106


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.