![]() |
![]() |
Katalog ANETA RABEK, 2013-08-12 Łomża Matematyka, Scenariusze scenariusz lekcji "ułamki dziesiętne" klasa VISCENARIUSZ LEKCJI Przedmiot: matematyka Klasa: VI Temat: Wykorzystanie działań na ułamkach dziesiętnych w rozwiązywaniu zadań tekstowych. Podstawa programowa: Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych. (Uczeń: dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli ułamki dziesiętne w pamięci lub pisemnie; oblicza ułamek danej liczby naturalnej; oblicza wartości prostych wyrażeń arytmetycznych;) I. Cele lekcji Uczeń: - czyta polecenia ze zrozumieniem i wykonuje je; - stosuje algorytmy działań na ułamkach dziesiętnych; - oblicz ułamek danej liczby; - odczytuje, analizuje i przetwarza dane; - efektywnie współpracuje w grupie; - dzieli się swoją wiedza i umiejętnościami podczas wspólnej pracy; II. Formy pracy: Indywidualna praca uczniów, praca w grupach (4-osobowych); III. Środki dydaktyczne: - zadania z luką (egzemplarz dla każdego ucznia) – załącznik 1; - tabela (cennik) oraz zestawy zadań dla grup – załącznik 2; - odpowiedzi do zadań (dla nauczyciele) – załącznik 3; - arkusze odpowiedzi ( egzemplarz dla każdej grupy) oraz flamastry; IV. Przebieg lekcji. • Faza wstępna: - podanie tematu oraz celów lekcji; - podział uczniów na grupy (przydział funkcji w grupie), • Faza realizacji: - uzupełniania przez uczniów zadań z luką (powtórzenie własności działań na ułamkach dziesiętnych), - rozdanie grupom zestawów z zadaniami, - praca w grupach, przedstawienie przez reprezentanta grupy rozwiązań zadań, • Faza końcowa: - samoocena, ocena pracy grup. ZAŁĄCZNIK 1 Przeczytaj uważnie zdania, w każdym z nich brakuje wyrazu lub liczby. Uzupełnij: 1. Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000, ... nazywamy ułamkami ..................... 2. Aby obliczyć ułamek z danej liczby, należy ułamek .................................przez tę liczbę. 3. Aby podzielić przez siebie dwa ułamki dziesiętne, przesuwamy przecinek w dzielnej i w dzielniku o tyle miejsc w ...................... tak, aby dzielnik stał się liczbą całkowitą. 4. 0,10 z liczby 100 = ........ Za każdy poprawny wpis otrzymujesz 1 punkt. Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego otrzymuje do obliczenia dwa przykłady: a) 13,467+25,209= b) 15,36 – 2,16 = Wyświetleń: 1371
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |