Katalog Angelika Jochemczyk, 2013-10-28 Tarnowskie Góry Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego§ 7 ust. 2, pkt 1 umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; Zadania- przewidywane efekty Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Wstępna ocena własnych umiejętności. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Poznanie zasad funkcjonowaniu i organizacji zadań szkoły Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań Określenie formuły oceny, autorefleksja Rozmowa, konsultacje, zawarcie kontraktu Analiza dokumentacji: statutu, programu rozwoju szkoły, regulaminów, wewnątrzszkolnego systemu oceniania Współpraca z rodzicami, wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania IX 2006 IX 2006 , na bieżąco X.2006 na bieżąco, przez cały okres stażu Określenie rzeczywistej długości stażu adekwatnej do własnych potrzeb i możliwości Kontrakt Doskonalenie zawodowe- kontynuacja i podejmowanie różnych instytucjonalnych form doskonalenia zawodowego: -doskonalących wiedzę i umiejętności dydaktyczne z zakresu nauczanego języka niemieckiego - podnoszących kompetencje i umiejętności wychowawcze. Kursy tematyczne z języka niemieckiego Warsztaty z języka niemieckiego Seminaria z języka niemieckiego na bieżąco, przez cały okres stażu Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia, scenariusze zajęć wykorzystujące nowo nabyte wiedzę i umiejętności Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu Udział w pracach zespołu samokształceniowego, uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego na bieżąco, przez cały okres stażu Zaświadczenia, certyfikaty Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych, dokonywanie korekty pracy i modyfikacji pracy z uczniami, porównywanie uzyskanych wyników i ocena skuteczności podejmowanych działań. Nanoszenie korekt i uzupełnień do planów dydaktycznych nauczanych przedmiotów na podstawie planów naprawczych. na bieżąco Plan dydaktyczny z języka niemieckiego Wprowadzenie do planów dydaktycznych: - zadań strategicznych na dany rok szkolny, - wyróżnienie w treści planów treści wykraczających poza podstawę programową, - umieszczenie w planie i realizacja treści ścieżek międzyprzedmiotowych, X 2006 Wynikowe plany dydaktyczne Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli. na bieżąco, przez cały okres stażu Arkusze hospitacyjne Aktywny udział w opracowywaniu narzędzi przydatnych do obserwacji lekcji, formułowanie wniosków pohospitacyjnych. na bieżąco, przez cały okres stażu Karty obserwacji lekcji Projektowanie i realizacja zajęć otwartych. na bieżąco, przez cały okres stażu Scenariusze lekcji Opracowanie zestawu nowych metod pracy z uczniami oraz narzędzi i procedur podwyższających atrakcyjność prowadzonych zajęć. na bieżąco, przez cały okres stażu Scenariusze lekcji Projekty i Programy edukacyjne, Zbiór kart pracy, testów i innych materiałów Opracowywanie scenariuszy i przygotowanie według nich uroczystości szkolnych. według harmonogr. Scenariusze Opracowanie planu pracy koła przedmiotowego z języka niemieckiego dla gimnazjum X 2006r. Program pracy Rozbudowa własnego warsztatu pracy. Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej, uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych. systematycznie w ciągu stażu Zbiór kart pracy , testów, scenariuszy zajęć. Spis pomocy i środków dydaktycznych, §7, ust.2, pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych; Poszerzenie oferty szkoły w zakresie zajęć pozalekcyjnych uwzględnieniem potrzeby uczniów. Udział uczniów w lokalnych imprezach środowiskowych, konkursach, konkursach piosenki oraz olimpiadach przedmiotowych Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych. i pozaszkolnych, egzaminów maturalnych Organizacja wycieczek szkolnych Według harmonog. Potwierdzenia udziału, scenariusze Akcji i uroczystości, podziękowania, dyplomy, zapisy w dziennikach zajęć pozalekcyjnych. Prezentacje multimedialne, albumy. Uaktywnienie środowiska szkolnego i lokalnego na rzecz rozwiązywania problemów społecznych i cywilizacyjnych. Udział w warsztatach i szkoleniach poświęconych problemom współczesnego świata. na bieżąco, przez cały okres stażu Potwierdzenia udziału w szkoleniach, § 7, ust.2, pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; Wstępna ocena własnych umiejętności informatycznych oraz szkolnej bazy informatycznej koniecznej do planowania pracy z uczniami i do własnego rozwoju. Dokonanie bilansu własnej wiedzy i umiejętności oraz opracowanie wynikającego z tego faktu zestawu potrzeb kształcenia. X 2006 Zestaw potrzeb (sprzęt, kształcenie, umiejętności, oprogramowanie) Doskonalenie umiejętności wykorzystania w pracy szkoły technologii komputerowej i informacyjnej. Udział w kursach i szkoleniach. przez cały okres stażu Zaświadczenia o ukończeniu kursów, szkoleń Korzystanie z programów komputerowych, Internetu w praktyce szkolnej. Przygotowywanie nowych narzędzi przydatnych do pracy w szkole, Wykorzystanie bazy szkolnej do opracowywania własnych zajęć, przygotowywania uczniów do konkursów tematycznych i przedmiotowych. przez cały okres stażu Foliogramy, testy, dokumentacja szkolna, zaproszenia, podziękowania, dyplomy Wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej. przez cały okres stażu Scenariusze lekcji, zajęć koła przedmiotowego, Zestawy informacji do powielenia. Wzbogacenie warsztatu pacy poprzez wykorzystanie Internetu, urządzeń multimedialnych, encyklopedii multimedialnych do opracowywania lekcji i zajęć koła przedmiotowego. przez cały okres stażu Materiały pomocnicze, karty pracy, prezentacje multimedialne § 7, ust.2, pkt 4 umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań; Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych Udział w kursach i warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii i pedagogiki Według harmonog. Potwierdzenia udziału Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, rozmowy wychowawcze, obserwacja uczniów, współpraca z rodzicami, pedagogizacja rodziców. Kontakty z pedagogiem szkolnym, współpraca z nauczycielami Potwierdzenia, dokumentacja podjętych działań Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych lub dydaktycznych. Na bieżąco, przez cały okres stażu Opis rozwiązywanych problemów Prowadzenie badań ankietowych służących ocenie jakości i efektywności własnych oddziaływań wychowawczych. Według potrzeb Ankiety Aktywne pełnienie dyżurów nauczycielskich w trakcie przerw śródlekcyjnych Według harmono-gramu §7, ust.2, pkt 5 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Przeanalizowanie aktów prawnych i poznanie procedury nadawania stopni awansu zawodowego nauczycieli. Udział w warsztatach, szkoleniach, śledzenie dokumentów, opracowanie dokumentacji koniecznej do rozpoczęcia stażu. Według harmonog. Zaświadczenia, sprawozdania Poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. Analiza podstawowych aktów prawnych, szczególnie: - dotyczących pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich, - udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu uczniów do PPP, - współpracy z sądem i kuratorem do spraw nieletnich, - organizowania pomocy psychologicznej dla uczniów z trudnościami w nauce i rodzin patologicznych. przez cały okres stażu Wypisy z obowiązujących aktów prawnych, potwierdzenia spotkań Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. Udział w radach pedagogicznych i zespołach przedmiotowych opracowujących i modyfikujących rozmaite dokumenty wewnątrzszkolne. przez cały okres stażu Zapisy w protokołach Dostosowanie przedmiotowych planów wynikowych, przedmiotowego systemu oceniania do obowiązujących uregulowań prawnych. przez cały okres stażu Plany wynikowe Udział w pracach różnorodnych komisji: egzaminacyjnych, konkursowych. przez cały okres stażu Dokumentacja z przebiegu Prawidłowa organizacja wycieczek szkolnych, klasowych. przez cały okres stażu Dokumentacja wycieczek Zatwierdzam do realizacji: ……………………………………………… ………………………………… data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 720
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |