Katalog

Katarzyna Łukaszewicz, 2013-11-12
Krzyż Wielkopolski

Różne, Różne

Zasady pracy w grupach

- n +


ZASADY PRACY W GRUPACH

1. Będziecie pracować w grupie, a zatem wspólnie musicie dążyć do celu. Każdy niech stara się pracować intensywnie, na miarę swoich możliwości – musi jednak ciągle mieć na uwadze dbałość o wspólne interesy grupy.

2. Wybierzcie spośród siebie Lidera, Sekretarza i Sprawozdawcę.

Lider
- organizuje i kieruje pracą grupy,
- dba o to, aby wszyscy pracowali, aby każdy miał swój udział w rozwiązywaniu zadania,
- pilnuje, aby grupa nie poświęcała uwagi kwestiom ubocznym, nieistotnym dla osiągnięcia celu,
- nie narzuca swoich poglądów, ale dba o to, aby wszyscy mogli się wypowiedzieć – ustali kto w danej chwili mówi,
- upewni się, czy wszyscy zrozumieli postawione przed grupą zadanie.

Sekretarz
- pilnuje, aby nie umknęły jego uwadze i pamięci ciekawe pomysły zgłaszane w czasie pracy nad zadaniem,
- zapisze końcowe rozwiązanie.


Sprawozdawca
- stara się wyłowić w trakcie pracy grupy ważne ustalenia,
- uzgodni z grupą rezultaty pracy i przedstawi publicznie efekt pracy zespołu.

3. Przed przystąpieniem do pracy uzgodnijcie plan działania.

4. Po wykonanej pracy dokonajcie samooceny i porozmawiajcie przez chwilę o przyczynach sukcesów bądź niepowodzeń.



POWODZENIA

Wyświetleń: 525


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.