Katalog Monika Kędzierska, 2013-11-12 Moszczenica Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego awans zawodowyPlan rozwoju zawodowego Nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego Monika Kędzierska Nauczyciel języka niemieckiego Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013r. Data zakończenia stażu: 31.05.2016r. §8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji Termin Potwierdzenie realizacji Doskonalenie kompetencji zawodowych I. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego: szkolenia, kursy doskonalące, warsztaty, konferencje metodyczne, np.: 1) Jak wdrażać zalecenia postdiagnostyczne w nauczaniu języków obcych – warsztaty 2) Konstruowanie nowych i modyfikacja dostępnych programów nauczania w zakresie języków obcych 3) Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych. Opis i analiza. 4) Motywacja w edukacji językowej – konferencja 5) Uczyć lepiej, czyli jak? – warsztaty 6) Zadania bez kserowania, czyli jak przełamać sztampę przy minimalnym nakładzie środków – warsztaty 7) Pogłębianie znajomości języka obcego poprzez uczestnictwo w szkoleniach organizowanych przez program Comenius II. Udział w formach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego, np.: 1) Praca z uczniem z zespołem Aspergera III. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki, metodyki przedmiotu poprzez: 1) studiowanie fachowej literatury 2) przeglądanie stron internetowych IV. Podjęcie współpracy z Instytutem Goethego w Warszawie celem popularyzowania nauki języka niemieckiego wśród młodzieży i rozpowszechniania informacji o Niemczech. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Zaświadczenia o uczestnictwie Zaświadczenia o uczestnictwie Opis i analiza Potwierdzenie współpracy Doskonalenie umiejętności stosowania różnorodnych metod pracy I. Przygotowywanie pomocy dydaktycznych do prowadzenia lekcji oraz doposażenie pracowni języka niemieckiego. II. Zastosowanie tablicy interaktywnej. III. Praca z filmem. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Plakaty, gry planszowe, mapy, słowniki Scenariusze, konspekty lekcji Scenariusze, konspekty lekcji Diagnozowanie osiągnięć uczniów I. Tworzenie i stosowanie narzędzi do diagnozowania osiągnięć edukacyjnych uczniów. II. Analizowanie wyników egzaminu maturalnego, testów kompetencyjnych oraz sprawdzianów semestralnych. III. Konstruowanie planów naprawczych. Cały okres stażu Początek roku szkolnego, początek 2 okresu Początek roku szkolnego, początek drugiego okresu Sprawdziany, testy, próbne matury Analiza wyników egzaminów, testów i sprawdzianów oraz wnioski Wnioski z planów naprawczych do realizacji Organizowanie konkursów I. Zorganizowanie o ogólnopolskiego konkursu języka niemieckiego – „Jersz – łowcy talentów”. II. Zorganizowanie konkursu piosenki niemieckiej dla szkół gimnazjalnych powiatu zgierskiego. Raz w roku w okresie stażu Rok szkolny 2014/2015, 2015/2016 Sprawozdanie z przebiegu oraz wyniki konkursu Regulamin konkursu, sprawozdanie z przebiegu, wyniki §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji Termin Potwierdzenie realizacji Stosowanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej I. Prowadzenie lekcji z użyciem komputera. II. Organizacja własnego warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej, np.: wykorzystanie edytora tekstu do przygotowywania materiałów do pracy dydaktycznej i wychowawczej, przygotowanie testów, sprawdzianów, opracowanie wyników. III. Wprowadzenie platformy „Moodle” jako narzędzie wspomagające proces dydaktyczny. IV. Administrowanie dziennikiem elektronicznym „Librus” w szkole. V. Współtworzenie strony internetowej szkoły: 1) przygotowywanie zdjęć, komentarzy i innych materiałów z życia szkoły 2) utworzenie zakładki „język niemiecki” na stronie internetowej szkoły w celu umieszczania, np..: ciekawych stron, zadań, testów, filmów, prezentacji multimedialnych 3) utworzenie zakładki „projekty wymian młodzieży” na stronie internetowej szkoły w celu umieszczania informacji dotyczących współpracy międzynarodowych Cały okres stażu Cały okres stażu Rok szkolny 2014/20015 Cały okres stażu Cały okres stażu Scenariusze, konspekty lekcji Scenariusze, konspekty, konkursy, zestawienia semestralne i końcoworoczne Zamieszczenie platformy na stronie internetowej szkoły Funkcjonowanie dziennika elektronicznego Zrzuty ekranowe ze strony internetowej §8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji Termin Potwierdzenie realizacji Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń I. Opublikowanie na stronie internetowej następujących dokumentów: 1) zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego 2) scenariuszy wybranych lekcji II. Publikowanie własnych artykułów na portalach oraz w czasopismach dla nauczycieli języków obcych. Październik 2013 Dwa razy w roku w okresie stażu Dwa razy w okresie stażu Zrzut ekranowy ze strony internetowej Potwierdzenie publikacji Udział w pracach przedmiotowego zespołu języków obcych I. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami języków obcych poprzez udostępnianie opracowanych scenariuszy lekcji, filmów, ciekawych stron internetowych. II. Współorganizacja z innymi nauczycielami „Dni języków obcych” w szkole. Cały okres stażu Raz w roku w okresie stażu Scenariusz uroczystości, plakaty, zdjęcia. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów I. Wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych Cały okres stażu Scenariusze uroczystości §8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji Termin Potwierdzenie realizacji Realizacja programu zajęć pozalekcyjnych I. Opracowanie programów zajęć dodatkowych, np.: 1) zajęć wyrównawczych, 2) przygotowujących do egzaminu maturalnego, 3) dla uczniów zdolnych, 4) przygotowujących do konkursów i olimpiad Cały okres stażu Opracowany program zatwierdzony przez Radę Pedagogiczną oraz jego ewaluacja §8 ust. 2 pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji Termin Potwierdzenie realizacji Wykonywanie zadań egzaminatora I. Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w zakresie egzaminu maturalnego z języka niemieckiego poprzez sprawdzanie prac maturalnych. Maj każdego roku Zaświadczenie z OKE §8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji Termin Potwierdzenie realizacji Organizacja szkolnych wymian międzynarodowych I. Kontynuowanie trójstronnej wymiany młodzieży Polska – Niemcy (Bünde) – Ukraina (Kołki). II. Znalezienie nowego partnera z Niemiec do dwustronnej wymiany młodzieży. III. Znalezienie partnera na Węgrzech do dwustronnej wymiany młodzieży. Cały okres stażu Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2015/2016 Program wymiany, zdjęcia Program wymiany Program wymiany Promocja szkoły I. Współorganizowanie „Drzwi Otwartych” w szkole celem promowania szkoły na zewnątrz. Marzec każdego roku Scenariusz uroczystości, zdjęcia Prowadzenie zajęć fakultatywnych z języka niemieckiego I. Prowadzenie zajęć z zakresu kultury, historii i geografii krajów niemieckiego obszaru językowego. Rok szkolny 2014/2015, 2015/2016 Program zajęć, scenariusze Współpraca z lektorami języka niemieckiego I. Wdrożenie ogólnopolskiego programu promującego naukę języka niemieckiego. Współpraca z lektorami, którzy podczas projektu zaprezentują nowatorskie rozwiązania związane z nauka języka oraz przekażą informacje o Niemczech i języku niemieckim w formie ciekawych gier, zabaw konkursów. Rok szkolny 2013/2014 Wizyta lektorów w szkole §8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji Termin Potwierdzenie realizacji Współpraca z instytucjami promującymi język niemiecki I. Podjęcie współpracy z Instytutem Goethego w Warszawie celem popularyzowania nauki języka niemieckiego wśród młodzieży i rozpowszechniania informacji o Niemczech. II. Kontynuowanie współpracy z Fundacją Krzyżowa dla Porozumienia Europejskiego celem wspierania rozwoju europejskiego społeczeństwa obywatelskiego. III. Kontynuowanie współpracy z organizacją międzynarodową Polsko – Niemiecka Współpraca Młodzieży celem pomocy w finansowaniu organizacji wymian młodzieży oraz znalezieniu nowych partnerów do wymiany. IV. Nawiązanie współpracy z Konsulatem Honorowym Republiki Federalnej Niemiec w Łodzi celem propagowania nauki języka niemieckiego. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Rok szkolny 2015/2016 Zaświadczenia o udziale w szkoleniach, konkursach Zaświadczenia, podziękowania Zaświadczenia, podziękowania Zaświadczenia Współpraca z uczelniami wyższymi I. Nawiązanie współpracy z uczelniami wyższymi . Cały okres stażu Zaświadczenia Współpraca z instytucjami samorządowymi I. Kontynuowanie współpracy z Towarzystwem Przyjaciół Zgierza w ramach corocznej kwesty przeznaczonej na renowację nagrobków zgierskich cmentarzy. II. Współpraca z Narodowym Centrum Kultury w ramach wymiany Polsko – Ukraińskiej. Październik lub listopad każdego roku w okresie stażu Cały okres stażu Podziękowania Złożone projekty do NCK Współpraca z przedszkolem I. Nawiązanie współpracy z przedszkolem w Zgierzu w celu propagowania nauki języka niemieckiego na wczesnym etapie edukacyjnym. Rok szkolny 2014/2015, 2015/2016 Podziękowania, potwierdzenia od dyrektora przedszkola §8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji Termin Potwierdzenie realizacji Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych I. Opis i analiza co najmniej dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów wychowawczych i edukacyjnych, np.: 1) motywowanie uczniów, wspieranie samodzielności i samooceny 2) praca z uczniem zdolnym 3) działania integrujące klasę i rodziców ze szkołą 4) przeciwdziałanie wulgaryzmom, nałogom, agresji, słabej frekwencji, niskiej motywacji do nauki 5) negatywne relacje interpersonalne w zespole klasowym Cały okres stażu Opis i analiza dwóch przypadków Wyświetleń: 996
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |