Katalog Monika Grzywna-Wołoszyn, 2013-12-31 Sosnowiec Zajęcia zintegrowane, Konspekty Co mówią znaki drogowe? - Konspekt zajęćSCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH Z ELEMENTAMI OK Klasa I Temat: Co mówią znaki drogowe? Edukacje: środowiskowa, polonistyczna, matematyczna, techniczna. Cele lekcji.: zna kilka znaków drogowych najczęściej spotykanych w pobliżu szkoły, rozpoznaje główne grupy znaków drogowych, wie, dlaczego są one przy ulicach, jezdniach, szkołach, rozumie, dlaczego znaki drogowe obowiązują pieszych i kierowców, stosuje przemienność dodawania, potrafi redagować różne rodzaje zdań, rozpoznać je, wykonuje znaki drogowe: wycina, łączy i mocuje elementy. Cele sformułowane w języku ucznia: rozpoznaję niektóre znaki drogowe i wiem do czego są potrzebne, wiem, że gdy dodaję to mogę zmieniać kolejność, umiem zrobić znak drogowy, wiem jakimi znakami kończą się zdania, potrafię ocenić koleżeńsko pracę kolegi. Pytanie kluczowe: Kiedy jestem bezpieczny na drodze? Metody pracy: rozmowa, praktyczne działanie. Formy: indywidualna jednolita, zbiorowa. Środki dydaktyczne: plansze ze znakami drogowymi, książki, blok techniczny, nożyczki, plastelina, patyczki, kolorowe światła, kredki świecowe, znaki drogowe. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Wspólne oglądanie plansz ze znakami drogowymi, książek dla kierowców i dla dzieci: -określenie rodzajów znaków drogowych: ostrzegawcze, zakazu, nakazu i informacyjne, wyszukiwanie znaków drogowych znanych dzieciom, rozwiązanie zagadki dotyczącej znaków drogowych Stoją na drodze na długich nogach, ale to nie ptaki. Jak jeździć trzeba, nauczyć mogą drogowe.... rysowanie i wyklejanie w ćwiczeniach znanych dzieciom znaków drogowych, dobieranie odpowiednich znaków do podpisów. 2. Wykonanie dowolnego znaku drogowego: dzieci rysują na kartonie dowolny znak drogowy z uwzględnieniem jego kształtu i koloru, wycinają znak nożyczkami i mocują na patyczku, znak mocują na podstawce z plasteliny. 3. Ocenianie przez dzieci znaków drogowych (ocena koleżeńska) Nacobezu: właściwy kształt znaku(+), właściwy kolor(+), staranność pracy(+) Ocena koleżeńska (sygnalizacja świetlna): + czerwone światło ++ żółte światło +++ zielone światło. 4. Przemienność dodawania. Obliczenia wewnątrz drugiej dziesiątki. Manipulowanie znakami drogowymi, ćwiczenia w różnym segregowaniu znaków. Samodzielne wyciągnięcie wniosku przez uczniów (dodawanie jest przemienne). 5. Układanie i pisanie w zeszytach zdań dotyczących zachowania na jezdni. Uważaj, tak nie wolno! Przechodzę ostrożnie przez jezdnię. Czy potrafisz przechodzić przez jezdnię? 6. Nauczyciel omawia rodzaje zdań: oznajmujące, pytające, rozkazujące. Przypomina o stosowaniu w zdaniach znaków przestankowych. 7. Podsumowanie dnia: jakie rodzaje znaków drogowych wyróżniamy? jak oznaczone są przejścia do pieszych? jakie wyróżniamy rodzaje zdań? Wyświetleń: 1590
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |