Katalog Olga Karczmarek, 2014-01-30 Krasnystaw Różne, Konspekty Konspekt zajęć "Zima w lesie"KONSPEKT ZAJĘĆ REWALIDACJI INDYWIDUALNEJ TEMAT : Zima w lesie. KLASA : II-III PDP – uczniowie upośledzeni umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym CEL OGÓLNY : -bogacenie słownictwa poprzez wykorzystanie edukacyjnych programów komputerowych CELE : -uczeń obsługuje komputer w dostępnym mu zakresie -uczeń dokonuje świadomie zmian na ekranie interaktywnym za pomocą manipulacji myszką lub korzystając z klawiatury komputerowej -uczeń rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta -uczeń zna cechy charakterystyczne dla aktualnej pory roku -uczeń wie w jaki sposób pomagać zwierzętom w zimie -uczeń łączy nazwę zwierzęcia z odpowiednim obrazem graficznym CELE REWALIDACYJNE : - rozszerzanie słownictwa czynnego i biernego - usprawnianie motoryki małej - rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej - doskonalenie myślenia przyczynowo- skutkowego - rozwijanie pamięci METODY: - słowna, zadaniowa, ćwiczeń praktycznych ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - komputer, edukacyjne programy komputerowe „Wspomaganie rozwoju”, „Wehikuł czasu”, płyta Audio CD „Cztery pory roku. Zima”, etykiety z pytaniami FORMA PRACY : -indywidualna, -zbiorowa jednolita TOK ZAJĘĆ : 1. Zajęcia wstępne - powitanie - określanie pogody za oknem - podanie tematu zajęć - włączenie komputera 2. Układanie puzzli na komputerze o tematyce „Zima w lesie” - opisywanie otrzymanego obrazka z wykorzystaniem podanych rzeczowników ( śnieg, mróz, szron, drzewa, sarny, lis, sikorka) oraz czasowników ( pada, szukają, chronią się, jest, trzyma) 3. Wykonywanie ćwiczeń z wykorzystaniem programu edukacyjnego „Wspomaganie rozwoju. Cz. Zima” - uruchomienie programu z pomocą nauczyciela - tworzenie obrazka „Mieszkańcy zimowego lasu” – rozpoznawanie i nazywanie zwierząt - odpowiadanie na pytania dotyczące utworzonych obrazków np. „ Jaka pora roku jest przedstawiona na obrazku?” „Dlaczego uważasz, że na obrazku jest zima?” „ Jakie leśne zwierzęta zapadają w sen zimowy?” „ Jak dzieci pomagają zwierzętom w zimie?” - zamknięcie programu 4.PRZERWA ŚRÓLEKCYJNA – ćwiczenia motoryki małej przy muzyce A. Vivaldi „Cztery pory roku. Zima” 5. Praca z programem edukacyjnym „ Wehikuł czasu” a) uruchomienie programu b) wybór poziomu gry i zapisanie danych osobowych c) włączenie części programu pt. „W lesie” - rozpoznawanie zwierząt leśnych - dobieranie do odpowiedniej ilustracji zwierzęcia etykiety z jego nazwą - dopasowywanie do ilustracji zwierzęcia pokarmu , którym się odżywia - gra interaktywna „Pomóżmy zwierzakom w lesie”- uczeń pokonując przeszkody w lesie zbiera dukaty, które może wymienić na pokarm dla głodnych zwierząt - wyłączenie programu 6. Zakończenie zajęć – ocena pracy uczniów 7. Pożegnanie. Olga Karczmarek Wyświetleń: 909
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |