Katalog Lidia Grabowska, 2014-02-03 Kraków Matematyka, Scenariusze Dodawanie pisemne - klasa IVAutorka: Lidia Grabowska Temat: Dodawanie pisemne Metody: frontalna praca indywidualna Cele lekcji: Uczeń: potrafi dodawać pisemnie liczby wielocyfrowe dowiaduje się, że algorytmy działań mają swoje uzasadnienie używa poznanych na wcześniejszych zajęciach pojęć: cyfra jedności, dziesiątek, tysięcy,... Potrzebne będą pocięte wydruki pieniędzy oraz magnesy: 13 x złotówka 11 x 10zł 5 x 100zł Przebieg zajęć: 1.Rywalizacja: Nauczyciel na tablicy dodaje pisemnie: 1234 + 425, uczeń robi to samo na kalkulatorze. Działanie jest na tyle proste, że nauczyciel powinien być pierwszy. Gdyby się okazało, że uczeń wygrał, należy zadać dzieciom pytanie: "A co będzie, gdy kalkulator się zepsuje?" 2.Zademonstrowanie w jaki sposób można dodawać pisemnie. 3.Ćwiczenia dla dzieci: Oblicz pisemnie: 7013 + 341 = 6241 + 2751 = 4.Wprowadzenie trudniejszego działania z przekroczeniem progu Dzieci państwa Oszczędnickich mają w skarbonkach 337 zł i 285 zł. Ile mają razem?(Czy teraz też w pamięci łatwo obliczyć?) 5.Praca z pieniędzmi na tablicy. Grupowanie jedności w dziesiątkę i dziesiątek w setkę. 6.Uczeń z pomocą nauczyciela zapisuje algorytm pisemny do tego działania i pojawia się wyjaśnienie skąd nad „słupkiem” liczb pojawiły się małe jedynki. 7. Ćwiczenia dla dzieci: Oblicz pisemnie: 7013 + 347 = 6249 + 2751 = 1234 + 567 + 42 = Wyświetleń: 862
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |