![]() |
![]() |
Katalog Iza Litwos, 2014-02-13 Łodź Technika, Scenariusze Scenariusz lekcji techniki 2012Scenariusz lekcji techniki Nauczyciel: mgr Izabela Litwa Klasa: IV ab Ilość godzin w tygodniu-1 Podręcznik: Technika w Szkole Podstawowej klasy IV-VI Zakres tematyczny: Bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Temat lekcji: Bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, udzielanie pierwszej pomocy-utrwalenie wiadomości Data przeprowadzenia zajęć: Cel przeprowadzonej obserwacji zajęć: -Sprawdzenie wiadomości uczniów niezbędnych do rozumienia zasad świadomego, bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym . -Wykazanie się zdobytą wiedzą i umiejętnościami się jej przekazania w praktyce. Podstawa programowa Cel edukacyjny Rozwijanie zdolności, zainteresowań i umiejętności związanych z bezpiecznym poruszaniem się po drogach publicznych. Treści nauczania Bezpieczne poruszanie się uczniów w ruchu drogowym jako pieszych, pasażerów i rowerzystów. Cel szczegółowy Uczeń zna zasady poruszania się po drodze jako pieszy i rowerzysta. Cele ogólne Uczeń: -zna znaki drogowe dotyczące pieszych i rowerzysty, - zna zasady udzielania pierwszej pomocy, - wie czego nie wolno pieszemu i rowerzyście, -rozumie konieczność noszenia elementów odblaskowych, -potrafi dzielić się swoją wiedzą i umiejętnościami , -potrafi bezpiecznie korzystać z dróg publicznych. Metody i formy: -pokaz -pogadanka -inscenizacja Materiały dydaktyczne: Komputer-prezentacja multimedialna pt: ,,Utrwalenie wiadomości z wychowania komunikacyjnego w klasie IV” Przebieg lekcji 1.Wprowadzenie do tematu lekcji- zagadki o bezpieczeństwie w ruchu drogowym. 2.Uświadomienie uczniom celów i zadań lekcji. 3.Wykonanie zadania( uczniowie oglądają poszczególne slajdy prezentacji, analizują przykłady, rozwiązują zadania przygotowane w prezentacji). 4.Utrwalenie wiedzy uczniów w formie pytań-odpowiedź udzielana jest ustnie. 5.Inscenizacja- scenka dotycząca wypadku z udziałem pieszych. 6.Przypomnienie działań, które należy podjąć ,gdy nastąpi wypadek(telefony alarmowe). 7.Podsumowanie pracy na lekcji. Nauczyciel w formie ustnej ocenia zaangażowanie, postawę i wiadomości uczniów. Ewaluacja Ankieta (uczniowie przez pokazanie koła w kolorze zielonym-TAK i czerwonym-NIE odpowiadają na pytania) 1. Czy podobała wam się lekcja? 2. Czy zajęcia te pozwoliły wam lepiej utrwalić wiadomości z bezpieczeństwa w ruchu drogowym? 3. Czy chcielibyście więcej lekcji z wykorzystaniem komputera? Wyświetleń: 1229
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |