Katalog

Piotr Jendrzej, 2014-02-17
zawadzkie

Język angielski, Plany metodyczne

Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego We enjoy learning English – Angielski to frajda.

- n +

Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego
We enjoy learning English – Angielski to frajda.

Podstawa prawna: rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej I Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków prowadzenia dziaalności innowacyjnej I eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (Dz. U. z 2002 r. Nr 56, poz. 506 oraz z 2011 r. Nr 176, poz. 1051).
Autor innowacji: Piotr Jendrzej
Czas realizacji: 2014 -
Miejsce przeprowadzenia innowacji: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Kolonowskiem
Uczniowie objęci innowacją: zainteresowane osoby z klas IV-VI.

Wstęp:
Czasy w których żyjemy to czasy globalizacji i ciągle kurczącego się świata. Pomimo tysięcy kilometrów, które dzielą ludzi od siebie, bardzo łatwo jest pozostać w kontakcie
i zawierać nowe znajomości nawet z tymi, którzy nie znają naszego języka ojczystego. Coraz nowsze i doskonalsze technologie informacyjne oraz coraz ciekawsze i przyjemniejsze metody nauki języków obcych sprawiają, że niemożliwe staję się w dzisiejszym świecie odizolowanie się od internetu i komunikowania z ludźmi z różnych stron świata.
Wychodząc naprzeciw wyzwaniom jakie stawia nam współczesna rzeczywistość i oczekiwaniom ze strony rodziców naszych uczniów, chcemy udoskonalić i uatrakcyjnić proces nauki języka angielskiego w naszej szkole poprzez zaadaptowanie szeregu różnych i ciekawych dla ucznia działań, które zachęcą i w znaczny sposób ułatwią akwizycję języka.


Cele innowacji:
stworzenie możliwości pokazania swoich umiejętności językowych szerszemu gronu słuchaczy (konkurs We enjoy learning English, imprezy okolicznościowe, etc.)
rozwijanie pasji językowych uczniów oraz zainteresowań humanistycznych
i informatycznych,
poszerzanie kompetencji językowych z zakresu posługiwania się językiem angielskim celem uzyskania jak najlepszych wyników sprawdzianu szóstoklasisty w 2015 roku,
wzbogacenie wiedzy na temat kultury krajów anglojęzycznych,
doskonalenie umiejętności redagowania tekstów w j. angielskim (w formie tradycyjnej i elektronicznej),
ćwiczenie umiejętności korzystania z narzędzi TIK,
kształtowanie postaw tolerancji wobec innych narodów,
ćwiczenie umiejętności pracy w zespole,
stworzenie możliwości nawiązywania nowych kontaktów w kraju i za granicą (programy eTwinning i Erasmus +)
stworzenie środowiska, w którym uczniowie będą swobodnie mogli porozumiewać się w języku obcym (wycieczki językowe)

Opis zasad współpracy:
uczniowie będą pracować indywidualnie na zajęciach oraz współpracować w zespołach w oparciu o aktywizujące metody nauczania (mapa mentalna, burza mózgów, metoda projektu),
uczniowie będą również pracować indywidualnie w domu (wyszukiwanie konkretnych informacji lub słownictwa w domu),
materiały przygotowane indywidualnie lub w małych grupach będą następnie kompilowane i prezentowane na forum, na szkolnej www oraz w przypadku projektów eTwinning na portalu TwinSpace,
uczniowie mogą liczyć na wsparcie ze strony nauczyciela w każdej chwili (zarówno w czasie zajęć jak i poza nimi).

Sposób realizacji:
Zadania przewidziane w ramach innowacji We enjoy learning English będą realizowane na jednej dodatkowej godzinie tygodniowo, a punktem kulminacyjnym będzie rokrocznie Międzyszkolny Konkurs Języka Angielskiego We enjoy learning English, w którym udział wezmą zainteresowane szkoły z naszej i sąsiednich gmin.

Plan pracy w rozbiciu na miesiące:
Wrzesień, październik
Poszerzenie zakresu słownictwa i poprawienie płynności w porozumiewaniu się w języku angielskim:
czytanie biografii znanych, anglojęzycznych postaci zawartych w serii Longman Teacher’s Companion,
rozwiązywanie zadań leksykalnych i gramatycznych na bazie przeczytanych tekstów,
przygotowywanie własnych wypowiedzi na temat poznanych osób
z wykorzystaniem nabytych informacji i umiejętności językowych,
bliższe poznanie kultury brytyjskiej (elementy realioznawstwa),
Przygotowanie prezentacji PP na temat Ciekawostki z wysp.
Listopad, grudzień, styczeń
Realizacja projektów eTwinning. W roku szkolnym 2013 – 2014 projekt z Czechami (już przygotowany) Piękno Naszych Ziem – The Wonders of Our Homeland.
Poznanie się uczniów ze szkół współpracujących w ramach projektu eTwinning (rozmowy Skype, rozmowy na Facebooku, wiadomości e-mail),
przekazywanie sobie treści związanych z zagadnieniami projektu,
wspólne tworzenie prezentacji końcowej PhotoPeach oraz PowerPoint.

Luty, marzec, kwiecień
Przygotowania do międzyszkolnego konkursu języka angielskiego We enjoy learning English – Angielski to frajda.
Przygotowanie skeczu (krótkiej scenki teatralnej), który będzie podstawą do oceny umiejętności słuchania ze zrozumieniem pozostałych drużyn biorących udział w konkursie.
Przygotowanie utworu muzycznego w języku angielskim ocenianego w ramach konkursu.
Opracowanie krótkiego życiorysu artysty wykonującego dany utwór.
Organizacja i przeprowadzenie konkursu (patrz Regulamin konkursu).

Maj, czerwiec
Wycieczki językowe, w czasie których zupełnie wyeliminowany zostaje język polski:
Wycieczka rowerowa na Regolowiec – zabawy sportowe, gry językowe, zabawa z językiem (np. wojna na definicje).
Wycieczka na kręgielnię (sponsorowana przez The Point Punkt Szkoleń Językowych).
(Luty) Wyjazd na narty do Czech organizowany przez The Point Punkt Szkoleń Językowych (lekcje jazdy na nartach prowadzone w języku angielskim)


Ewaluacja
Ewaluacji podlegać będą:
stopień realizacji zaplanowanego programu innowacyjnego,
skuteczność metod i form pracy,
stopień atrakcyjności i użyteczności programu dla jego uczestników,
wpływ programu na dalszy rozwój umiejętności językowych uczestników (według uczestników i ich rodziców)

Narzędzia służące de ewaluacji:
rozmowy z uczniami,
obserwacja pracy i zaangażowania uczestników programu,
analiza efektów pracy uczniów,
ankieta skierowana do uczniów,
ankieta skierowana do rodziców.
Wyświetleń: 686


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.