Katalog Grażyna Kozłowska, 2014-02-27 Opole Przedsiębiorczość, Scenariusze Formy organizacyjno-prawneFormy organizacyjno-prawne - scenariusz lekcji podstaw przedsiębiorczości w liceum ogólnokształcącym Czas lekcji: 225 min ZAŁOŻENIA METODYCZNE 1. Cele ogólne: - poznanie form organizacyjno-prawnych na rynku polskim - stworzenie 10-cio minutowych prezentacji multimedialnych Indywidualna działalność gospodarcza Spółka cywilna Spółka jawna Spółka jawna Spółka komandytowa Spółka komandytowo-akcyjna Spółka z o.o. Spółka akcyjna Przedsiębiorstwo państwowe Spółdzielnia Fundacje i stowarzyszenia (jako przykład organizacji non-profit) 2. Cele edukacyjne a) kształcenia Uczeń: poznaje pojęcia osoba fizyczna, osoba prawna, prokurent, spółka osobowa, spółka kapitałowa, KRS, REGON, NIP, podaje Formę Kryterium, Cel działalności zna sposoby założenia działalności Założyciele (wspólnicy), Osobowość prawna, Akt założycielski, Minimalny kapitał zakładowy, Minimalna wysokość wkładu lub udziału Wymienia odpowiedzialność za zobowiązania Organy, Reprezentacja, Odpowiedzialność zna możliwe formy opodatkowania 1.Podatek od osób fizycznych a)formy zryczałtowane -karta podatkowa -ryczałt ewidencjonowany b) na zasadach ogólnych -podatkowa księga przychodów i rozchodów -pełna księgowość 2.Podatek od osób prawnych -CIT -pełna ewidencja: księgi handlowe podaje zalety i wady wybranych przez siebie spółek b) wychowania: kształtowanie otwartej postawy na możliwość samozatrudnienia, wzmacnianie w sobie cech osoby przedsiębiorczej, rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy zespołowej, 3. Metody pracy: praca w grupach 2-3 osobowych praca z podręcznikiem, praca z komputerem, podział ról, dyskusja. 4. Środki dydaktyczne: podręcznik, tablica, komputer, oprogramowanie, rzutnik multimedialny, foliogramy Kodeks Spółek Handlowych Kodeks Cywilny TOK LEKCJI 1. Wprowadzenie a) przypomnienie ogólnych wiadomości z tematu „Jak założyć firmę” b) rozmowa z uczniami na temat ich wiedzy o przedsiębiorstwach w Regionie, c) udział aktywnego i doświadczonego przedsiębiorcy w lekcji, np. zaproszony Rodzic d) przedstawienie zagadnień przygotowanych przez nauczyciela e) przydzielenie tematów poszczególnym grupom ( 2-3 osobowym) wg wyboru uczniów 2. Realizacja a) nauczyciel omawia zakres treści dla poszczególnych zagadnień b) nauczyciel odpowiada na pytania uczniów dotyczących realizacji c) uczniowie poszukują informacji w Internecie d) uczniowie konsultują się z nauczycielem na bieżąco 3. Podsumowanie a) uczniowie przechodzą do drugiego etapu zadania - tworzenia prezentacji multimedialnej, b) nauczyciel nadzoruje postępy pracy uczniów, c) uczniowie po skończonej pracy na forum klasy przedstawiają swoje prezentacje jednocześnie je omawiając. Wyświetleń: 789
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |