![]() |
![]() |
Katalog małgorzata lenartowicz, 2014-03-10 łosiów Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGOImię i nazwisko: mgr Małgorzata Lenartowicz Zajmowane stanowisko: wychowawca Zespołu Edukacyjno - Terapeutycznego, nauczyciel nauczania indywidualnego Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Nazwa i adres szkoły: Zespół Szkół Specjalnych w Brzegu, Ul. Mossora 4 Termin rozpoczęcia stażu : 1 września 2011 r. Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2014 r. Zastrzega się możliwość modyfikacji Planu Rozwoju Zawodowego w trakcie trwania stażu. Czynności organizacyjne Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Sposoby dokumentowania 1. Poznanie zmian w procedurze awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego. - Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego. - Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu wraz z projektem planu rozwoju zawodowego. IX 2011 r. -znajomość wybranych przepisów prawa -wniosek o rozpoczęcie stażu z projektem planu rozwoju zawodowego -zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły projekt planu rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego. - Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego. - Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. cały okres stażu - świadectwa, zaświadczenia, - ocena dorobku zawodowego 3. Przygotowanie sprawozdania z realizacji zadań zawartych w planie rozwoju zawodowego. - Autorefleksja i analiza realizacji podjętych zadań. - Sformułowanie wniosków oraz dokonanie ewaluacji zrealizowanych działań. V 2014 r. - sprawozdanie § 8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Sposoby dokumentowania 1. Udział w doskonaleniach zawodowych dotyczących dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznych oraz dzieci głuchych i wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. - Wybór odpowiedniej tematyki szkoleń, warsztatów, kursów organizowanych przez instytucje prowadzące doskonalenie nauczycieli. - Opracowanie IPET-ów, dokumantacji uczniów. IX 2011 I semestr 2011/2012 II semestr 2011/2012 IX 2011 - zaświadczenia 2. Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu. - Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych I semestr 2011/2012 II semestr 2011/2012 cały okres stażu - potwierdzenia udziału - materiały ze szkoleń 3. Współpraca z rodzicami. - Włączenie rodziców do prac na rzecz dzieci. - Pomoc rodziców w organizowaniu imprez szkolnych i klasowych. na bieżąco wg harmonogramu imprez - zapisy w dzienniku lekcyjnym - zdjęcia 4. Pełnienie funkcji i dodatkowych zadań w szkole. Praca w Zespole Ewaluacji Wewnątrzszkolnej. - Pełnienie funkcji wychowawcy klasy, opieka nad uczniami w czasie imprez szkolnych, wycieczek. - Lider WDN. - Fotograf szkolny. - Współpraca szkoły ze środowiskiem. rok szkolny 2011/2012 X 2011 III 2012 VI 2012 - potwierdzenie Dyrektora Szkoły 5. Samodzielne działania pogłębiające własną wiedzę i umiejętności. - Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli. - Analiza nowości wydawniczych w wybranych obszarach. cały okres stażu - wykaz przyswojonych pozycji 6. Dbanie o bezpieczeństwo uczniów. - Nauka bezpiecznego poruszania się po ulicach. - Spotkania z policjantem. - Bezpieczne przebywanie na terenie szkoły. IX / X 2011/2012 - wpisy do dziennika 7. Wdrażanie uczniów do podejmowania samodzielnych decyzji. - Ocena i wybór zdrowej żywności a fast food. - Uczenie samodzielności w różnych sytuacjach życiowych. jesień/wiosna 2011/2012 - wpisy do dziennika 8. Rozwijanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy. - Przygotowywanie pomocy dydaktycznych , kart pracy. - Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących wychowania i pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. - Gromadzenie gotowych pomocy dydaktycznych przydatnych w pracy : układanki, puzzle itp. cały okres stażu - przykładowe karty pracy 9. Organizacja wycieczek edukacyjno -wychowawczych. - Organizowanie wycieczek klasowych np.: ZOO, Kopalnia w Złotym Stoku. jesień 2011 wiosna 2012 - wpisy do dziennika - Karta wycieczki § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Komputerowe opracowanie dokumentacji związanej z awansem zawodowym. - Sporządzenie projektu planu rozwoju zawodowego, sprawozdanie. IX 2011/2012 V 2014 - projekt planu rozwoju - sprawozdanie 2. Korzystanie z Internetu w życiu codziennym i w pracy zawodowej. - Śledzenie aktualności na internetowych portalach edukacyjnych. - Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. cały okres stażu - wykaz stron internetowych 3. Korzystanie z technologii komputerowej. - Przygotowanie i aktualizacja planów pracy. - Wykonanie scenariuszy zajęć, uroczystości. - Wykonywanie materiałów dekoracyjnych na tablice klasowe. - Pisanie sprawozdań z pracy dydaktyczno- wychowawczej. - Pisanie świadectw. - Wykonywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów. cały okres stażu -przykładowe pomoce dydaktyczne wykonane technologią komputerową § 8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Sposób dokumentowania 1. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. - Konsultacje i rozmowy na temat realizacji programów nauczania, sposobów rozwiązywania problemów dydaktyczno-wychowawczych, współpracy z rodzicami, organizacji imprez szkolnych i środowiskowych integrujących dzieci z poszczególnych grup. - Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli w Zespole Edukacyjno-Terapeutycznym oraz nauczaniu indywidualnym. - Uczestniczenie w pracy zespołu ,, nauczanie zintegrowane” cały okres stażu II semestr 2011/2012 I semestr 2012/2013 cały okres stażu - konspekty - harmonogram zajęć - karta ewaluacji zajęć 2. Publikowanie własnych opracowań na portalu edukacyjnym (www.profesor.pl, www.literka.pl) - Publikacja planu rozwoju zawodowego, konspektów z zajęć otwartych. I semestr 2011/2012 II semestr 2011/2012 I semesrt 2012/2013 - wydruki publikacji ze strony internetowej lub innego źródła 3. Współpraca z innymi nauczycielami. - Wspólne organizowanie imprez , wystawy prac plastycznych , opracowywanie scenariuszy , wspólne wycieczki. cały okres stażu - scenariusze imprez - zdjęcia - Karty wycieczki § 8 ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Sposoby dokumentowania 1. Opracowanie i realizacja programu " Język migowy" podstawy zakres słownictwa ( znaków migowych ) w pracy z uczniem z niedosłuchem, upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym. - Opracowanie programu. - Prezentacja planu na Radzie Pedagogicznej. - Przyjęcie planu do realizacji i włączenie do SZPN. - Realizacja planu. - Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu. rok szkolny 2012/2013 - treść programu w wersji drukowanej § 8 ust.2 pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Sposób dokumentowania 1. Współorganizowanie spotkań integracyjnych uczniów ZET w szkole. - Organizacja Andrzejek , Wigilijek itp. listopad/grudzień 2011/2012 2012/2013 2013/2014 - zapisy w dzienniku lekcyjnym - zdjęcia 2. Współpraca przy organizowaniu uroczystości szkolnych - Przygotowanie imprez szkolnych zgodnie z przydziałem czynności X 2011/2012 wg harmonogramu - scenariusz imprez - zdjęcia 3. Współorganizacja imprez środowiskowych – festyn, grillowanie. - Przygotowanie spotkania z rodzicami. - Propagowanie idei festynu, przygotowanie zaproszeń, ogłoszeń o festynie. II semestr 2011/2012 - scenariusz imprezy - przydział czynności - zdjęcia 4. Udział w konkursach plastycznych pozaszkolnych organizowanych przez różne instytucje. - Przygotowanie prac wspólnie z uczniami na zaproponowane konkursy. cały okres stażu - dyplomy, poświadczenie szkolnego koordynatora do spraw konkursów plastycznych 5. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych związanych z zadaniami szkoły. - Ukończenie studiów podyplomowych na kierunku Surdopedagogika we Wrocławiu. luty 2012 - dyplom ukończenia studiów 6. Szkolenie Rady Pedagogicznej z zakresu surdopedagogiki. - Przygotowanie materiałów szkoleniowych. - Podstawowe pojęcia z surdopedagogiki. - Podstawowe znaki migowe. marzec 2012 - potwierdzenie Dyrektora Szkoły - materiały szkoleniowe § 8 ust.2 pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Sposób dokumentowania 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym , psychologiem. - Konsultacje z pedagogiem szkolnym dotyczące bieżących problemów uczniów. - Typowanie uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi do rozmów z psychologiem. cały okres stażu -poświadczenia pedagoga , psychologa 2. Współpraca pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej i higieny osobistej. - Rozmowy i konsultacje z pielęgniarką szkolną. - Przekazywanie informacji dla rodziców. cały okres stażu - potwierdzenie pielęgniarki 3. Troska o doposażenie sali. - Pozyskiwanie rodziców do wspólpracy na rzecz podniesienia estetyki klasy(remont, malowanie sali). lato 2012 - potwierdzenie Dyrektora Szkoły - zdjęcia 4. Zorganizowanie spotkania z policjantem. - Pogadanka. - Bezpieczne poruszanie się na drodze. - Wycieczka na Posterunek Policji. IX /X 2011/2012 VI 2012 - zapis w dzienniku - zdjęcia 5. Współpraca ze Strażą Pożarna. - Wycieczka, pogadanka. kwiecień / maj okres stażu - poświadczenie ze straży - zapis w dzienniku - zdjęcia 6. Współpraca ze Szkołą Muzyczną. - Wyjście na koncert muzyczny. jeden raz w roku - sprawozdanie § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły. Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Sposoby dokumentowania 1. Opis i analiza problemów edukacyjnych lub wychowawczych. - Zdiagnozowanie dwóch przypadków. - Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych. -Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. - Podsumowanie i wnioski. cały okres stażu - opis i analiza przypadków Opracował Małgorzata Lenartowicz Wyświetleń: 665
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |