Katalog

Elżbieta Karczewska, 2014-03-11
Bielsk Podlaski

Matematyka, Projekty edukacyjne

Projekt badawczy "Szkoła w liczbach"

- n +

Projekt badawczy: „Szkoła w liczbach”

________________________________________
Temat projektu: „Szkoła w liczbach”
1. Projekt przeznaczony jest do realizacji w II klasie gimnazjum.
2. Jego celem jest doskonalenie umiejętności zbierania, porządkowania i przedstawiania danych (również z użyciem technologii informacyjnej).
3. Uczniowie zbiorą informacje na temat gimnazjum, zbierają dane do przeprowadzenia ankiety, przeprowadzają ankietę wśród uczniów naszego gimnazjum, uporządkują te dane i zilustrują je na diagramach i wykresach, przedstawią wyniki swojej pracy w formie prezentacji multimedialnej, którą zaprezentują osobiście na forum klasy.
Program projektu
.Cele projektu
Cele poznawcze:
- poznanie sposobów gromadzenia danych statystycznych,
- poznanie sposobów porządkowania zebranych danych,
- poznanie sposobów przedstawiania danych statystycznych.

Cele kształcące:
- samodzielne zbieranie informacji z różnych źródeł, ich analiza i selekcja,
- umiejętność sporządzania ankiet, przeprowadzania wywiadów,
- umiejętność graficznej prezentacji wyników badań,
- umiejętność stosowania programów WORD, POWER POINT, EXCEL,
- umiejętność krytycznej oceny i analizy zebranych informacji, formułowanie wniosków,
- ćwiczenie wystąpień publicznych.

Cele wychowawcze:

- odpowiedzialność za podjętą i wykonaną pracę,
- aktywność w zdobywaniu i porządkowaniu wiedzy,
- wytrwałość w realizacji własnych pomysłów i pokonywaniu trudności,
 - umiejętność współpracy w grupie, rozwiązywania konfliktów, wyrażania własnych opinii i słuchania opinii innych
Metody pracy
 Praca w grupach 3 - 5 osobowych.
 Konsultacje z nauczycielem matematyki.
 Praca indywidualna uczniów przy realizacji zadań cząstkowych.


Projekt badawczy: „Szkoła w liczbach”
Uczniowie w 3-5 osobowych grupach pracują nad realizacją projektu wg ustalonego harmonogramu
Zadanie do wykonania Forma realizacji Czas
realizacji Termin, forma i ocena prezentacji
Uczniowie określają formę gromadzenia informacji, przygotowanie ankiety (budują narzędzia do przeprowadzenia badania, wybierają grupę respondentów) Krótki opis, przygotowana ankieta lub pytania 10 dni 01.X- 10.X
do wglądu n-la

Przeprowadzenie ankiety Przeprowadzona ankieta 2 tygodnie 11.X – 25.X. do wglądu n-la

Uczniowie opracowują zebrane wyniki w postaci tabel, diagramów, wykresów. Wykresy, diagramy, tabelki 2 tygodnie 26X – 08.XI
do wglądu n-la

Zebranie informacji na temat gimnazjum z ubiegłych lat Zebrane surowe dane 2 tygodnie 09.XI – 23.XI do wglądu n-la

Uczniowie podsumowują zagadnienie, formułują wnioski, ..., a może nasunie się jakaś refleksja!? Opracowane slajdy prezentacji. 2 tygodnie 23.XI – 07.XI
Przygotowanie się do prezentacji. Prezentacja 5 dni grudzień
Instrukcja dla uczniów
Każda grupa wybiera lidera, który jest odpowiedzialny za podział pracy.
Celem projektu jest przeprowadzenie ankiety wśród uczniów naszego gimnazjum , zebranie i opracowanie danych.
 Sformułujcie kilka (4-5) ciekawych pytań, które zadacie uczniom naszego gimnazjum
 Zastanówcie się w jaki sposób sformułować pytania, czy ankietowanie mają sami wpisywać odpowiedź, czy wybierać spośród podanych możliwości
 Wybierzcie grupę osób do badania
 Przeprowadźcie ankietę
 Uzyskane informacje zbierzcie w tabele, zilustrujcie za pomocą diagramów, wykresów, ewentualnie dodajcie komentarz, może kilka wniosków.
 Zbierzcie informacje na temat jak zmieniała się liczba uczniów gimnazjum w poprzednich latach, jaki był procentowy udział dziewcząt i chłopców, jakie jest obecnie najpopularniejsze imię męskie i żeńskie, jak rozkłada się liczba uczniów z poszczególnych miejscowości
 Efekty waszej pracy przedstawcie w formie prezentacji lub broszury.
Powodzenia!

Projekt badawczy: „Szkoła w liczbach”
Uczniowie w 3-5 osobowych grupach pracują nad realizacją projektu wg ustalonego harmonogramu

Uczniowie określają formę gromadzenia informacji, przygotowanie ankiety (budują narzędzia do przeprowadzenia badania, wybierają grupę respondentów)

Przeprowadzenie ankiety

Uczniowie opracowują zebrane wyniki w postaci tabel, diagramów, wykresów.

Zebranie informacji na temat gimnazjum z ubiegłych lat

Uczniowie podsumowują zagadnienie, formułują wnioski, ..., a może nasunie się jakaś refleksja!?
Opracowane slajdy prezentacji.

Przygotowanie się do prezentacji.
Instrukcja dla uczniów
Każda grupa wybiera lidera, który jest odpowiedzialny za podział pracy.
Celem projektu jest przeprowadzenie ankiety wśród uczniów naszego gimnazjum , zebranie i opracowanie danych.
 Sformułujcie kilka (4-5) ciekawych pytań, które zadacie uczniom naszego gimnazjum
 Zastanówcie się w jaki sposób sformułować pytania, czy ankietowanie mają sami wpisywać odpowiedź, czy wybierać spośród podanych możliwości
 Wybierzcie grupę osób do badania
 Przeprowadźcie ankietę
 Uzyskane informacje zbierzcie w tabele, zilustrujcie za pomocą diagramów, wykresów, ewentualnie dodajcie komentarz, może kilka wniosków.
 Zbierzcie informacje na temat jak zmieniała się liczba uczniów gimnazjum w poprzednich latach, jaki był procentowy udział dziewcząt i chłopców, jakie jest obecnie najpopularniejsze imię męskie i żeńskie, jak rozkłada się liczba uczniów z poszczególnych miejscowości
 Efekty waszej pracy przedstawcie w formie prezentacji lub broszury.
Powodzenia!


Wyświetleń: 983


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.