![]() |
![]() |
Katalog Małgorzata Nodzak, 2014-03-17 Kutno Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego Małgorzata NodzakPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3– Karty Nauczyciela– uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją. ZADANIA/SPOSOBY I FORMY REALIZACJI/TERMIN REALIZACJI/SPOSOBY DOKUMENTOWANIA 1.Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli./VIII/IX 2011. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu./01.IX.2011./ Wniosek o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego./VIII/IX 2011./Plan rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego./Okres stażu. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego./VI 2014./Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Przygotowanie dokumentacji do Kuratorium Oświaty./VI 2014./ Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego. 2.Analiza dokumentacji przedszkolnej. Analiza Statutu Przedszkola, Programu Rozwoju przedszkola, Rocznego Planu Pracy Przedszkola, programów, planów, regulaminów, procedur obowiązujących w przedszkolu./Okres stażu./Statut,Plany,Programy,Regulaminy. 3.Poszerzanie warsztatu pracy o nowe metody, jego doskonalenie oraz podnoszenie własnych kwalifikacji. Udział w kursie uprawniającym do pracy nową metodą./Okres stażu./Zaświadczenia, świadectwa, dyplomy. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: kursach, szkoleniach, warsztatach umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych./Okres stażu./Zaświadczenia, świadectwa, dyplomy. Działalność w ramach systemu Wewnętrznego Doskonalenia Nauczycieli./Okres stażu./Referaty. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej oraz czasopism pedagogicznych./Okres stażu./Rejestr literatury, biblioteczka własna. Opracowanie gazetki „Przedszkolne wiadomości”./IX 2012 – VI 2014./Wydane egzemplarze. 4.Rozwój twórczego potencjału dzieci w sferze artystycznej. Opracowanie i przeprowadzenie cyklu zajęć rytmiczno – muzycznych w ramach projektu „Ludzie Mali – Doskonali!” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, ukierunkowanych na rozwój artystycznej twórczości dziecięcej./IX 2011 –I 2012./Program zajęć. § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA/SPOSOBY I FORMY REALIZACJI/TERMIN REALIZACJI/SPOSOBY DOKUMENTOWANIA 1.Stosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w opracowaniu dokumentacji, narzędzi badawczych oraz różnorodnych materiałów dla dzieci i rodziców przedszkola. Opracowanie scenariuszy zajęć, programów, planów miesięcznych./Okres stażu./Scenariusze, programy, plany. Przygotowanie kart pracy dla dzieci, pomocy dydaktycznych./Okres stażu./Karty pracy, pomoce dydaktyczne. Scenariusze zajęć. Prowadzenie zajęć z dziećmi z wykorzystaniem komputera./Okres stażu. Wykonanie dyplomów, zaproszeń na uroczystości przedszkolne, podziękowań, itp./Okres stażu./Dyplomy, zaproszenia, podziękowania. Przygotowywanie materiałów niezbędnych na spotkania z rodzicami./Okres stażu./Materiały dla rodziców. Opublikowanie planu rozwoju w Internecie./Okres stażu./ Potwierdzenie. 2.Przygotowywanie materiałów i umieszczanie ich na stronach internetowych przedszkola. Opracowywanie tematów i zamierzeń dydaktycznych i wychowawczych oraz ciekawostek o grupie i przekazywanie ich na stronę internetową przedszkola./Okres stażu./Publikacje w Internecie. Zamieszczanie artykułów na stronie internetowej przedszkola./Okres stażu./Publikacje w Internecie. Zamieszczanie zdjęć z uroczystości przedszkolnych, wyjazdów, wycieczek na stronie internetowej przedszkola./ Okres stażu./Publikacje w Internecie. 3.Korzystanie z Internetu w celu uzyskania potrzebnych informacji. Korzystanie z internetowych stron i portali dla nauczycieli./Okres stażu./Uzyskane informacje. Korzystanie ze stron Ministerstwa Edukacji Narodowej, Kuratorium Oświaty, Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli./Okres stażu./Uzyskane informacje. 4.Komunikowanie się przez Internet. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami poprzez pocztę elektroniczną./Okres stażu./Poczta elektroniczna. 5.Korzystanie z własnego komputera, drukarki, skanera, Internetu –opracowanie materiałów z okresu stażu. Tworzenie dokumentacji z realizacji planu rozwoju zawodowego./Okres stażu./Dokumentacja. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji z zakresu pedagogiki./Okres stażu./Uzyskane informacje. 6.Wykorzystywanie środków audiowizualnych. Wykorzystywanie aparatu fotograficznego, kamery video, dvd./Okres stażu./Zdjęcia, filmy video, dvd. § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA/SPOSOBY I FORMY REALIZACJI/TERMIN REALIZACJI/SPOSOBY DOKUMENTOWANIA 1.Praca na rzecz rady pedagogicznej. Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach rady pedagogicznej./Okres stażu./Protokoły posiedzeń Rady Pedagogicznej. Przygotowanie i przedstawienie referatów w ramach WDN wg potrzeb nauczycieli przedszkola./Okres stażu./Potwierdzenie dyrektora.Referaty. Umieszczanie publikacji w gazetce przedszkolnej./Okres stażu. Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w przedszkolu materiałów edukacyjnych: scenariuszy zajęć, scenariuszy imprez, kart pracy, itp./Okres stażu./Opracowane materiały, scenariusze, karty pracy. Przekazywanie uwag i materiałów szkoleniowych z odbytych szkoleń, kursów, warsztatów, itp./Okres stażu./Opracowane materiały szkoleniowe. 2.Współpraca z innymi nauczycielami. Współorganizowanie imprez okolicznościowych na terenie placówki według kalendarza imprez./Okres stażu./Scenariusze zajęć, imprez. 3.Prowadzenie zajęć koleżeńskich dla nauczycieli i obserwacja prowadzonych przez nich zajęć. Pomoc młodszym nauczycielom, studentom. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. Opracowanie i udostępnienie innym nauczycielom scenariuszy zajęć./Okres stażu./Scenariusze.Potwierdzenia nauczycieli. Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli - dzielenie się doświadczeniem, analizowanie i wyciąganie wniosków na temat przeprowadzonych zajęć./Okres stażu./ Notatki z obserwacji. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z młodszymi nauczycielami, studentami./Okres stażu./Dzienniczki praktyk. Pomoc młodszym nauczycielom, studentom w przygotowywaniu zajęć./Okres stażu./Scenariusze zajęć.Dzienniczki praktyk. § 8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowania w sprawach nieletnich. ZADANIA/SPOSOBY I FORMY REALIZACJI/TERMIN REALIZACJI/SPOSOBY DOKUMENTOWANIA 1.Opracowanie oraz wdrożenie do realizacji edukacyjnego programu z wykorzystaniem komputera. Zgromadzenie niezbędnych materiałów do opracowania treści programu zajęć. Opracowanie oraz realizacja autorskiego programu zajęć komputerowych./Rok szkolny 2012/2013./Program, opis realizacji. §8 ust. 2 pkt 4c Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. ZADANIA/SPOSOBY I FORMY REALIZACJI/TERMIN REALIZACJI/SPOSOBY DOKUMENTOWANIA 1.Aktywne wspieranie dzieci w konkursach i olimpiadach organizowanych w mieście. Przygotowanie dzieci do konkursów./Okres stażu. Organizowanie konkursów przedszkolnych, ogólnomiejskich./Okres stażu. Organizowanie imprez okolicznościowych i kulturalnych na terenie przedszkola./Okres stażu. Organizowanie uroczystości z udziałem rodzin dzieci./Okres stażu. 2.Prelekcje dla rodziców. Organizowanie spotkań dla rodziców ze specjalistami z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Opracowanie i wygłaszanie referatów dla rodziców podczas zebrań./Okres stażu./Lista obecności rodziców.Referaty. 3.Praca w zespołach problemowo – zadaniowych. Opracowywanie Rocznych Planów Pracy przedszkola oraz praca w innych zespołach powołanych w miarę potrzeb placówki./Okres stażu./Opracowane dokumenty. Praca w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej./ Okres stażu./Opracowane dokumenty. 4.Pozyskiwanie funduszy na rzecz grupy i przedszkola. Organizowanie imprez, kiermaszy, aukcji prac dzieci, loterii./Okres stażu./Scenariusze, zdjęcia. Pozyskiwanie sponsorów./Okres stażu./Uzyskane fundusze. 5.Rozwijanie u dzieci zainteresowań problemami innych dzieci. Działalność na rzecz ochrony środowiska. Udział w aukcjach charytatywnych i ekologicznych./Okres stażu./Zaświadczenia. Współpraca z Placówką Opiekuńczo – Wychowawczą „Tęcza”./ Okres stażu./Zaświadczenia. 6.Integracja grupy. Organizowanie wycieczek krajoznawczych i dydaktycznych./ Okres stażu./Karty wycieczek.Zdjęcia. §8 ust.2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. ZADANIA/SPOSOBY I FORMY REALIZACJI/TERMIN REALIZACJI/SPOSOBY DOKUMENTOWANIA 1.Współpraca z osobami, organizacjami i instytucjami wspierającymi pracę przedszkola. Współpraca z logopedą przedszkolnym./Okres stażu./ Zaświadczenia. Współpraca z Poradnią Psychologiczno– Pedagogiczną– spotkania, rozmowy z psychologiem, pedagogiem, zapraszanie specjalistów na zebrania z rodzicami, pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych./Okres stażu./Zaświadczenia. Współpraca ze Szkołami Podstawowymi nr 6 i 9–organizowanie wizyt, wspólnych zajęć umożliwiających dzieciom łagodny start w szkole podstawowej./Okres stażu./Zaświadczenia. Współpraca z Biblioteką Dziecięcą celem rozwijania u dzieci zainteresowań literaturą dziecięcą. Włączenie się w akcję „Cała Polska czyta dzieciom”./Okres stażu./ Zaświadczenia. Współpracy z Młodzieżowym Domem Kultury./Okres stażu./ Zaświadczenia. Współpraca z Policją w celu zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa w domu, na podwórku i na drodze./Okres stażu./ Zaświadczenia. Współpraca z jednostką Straży Pożarnej./Okres stażu./ Zaświadczenia. 2.Współpraca z organizacjami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny. Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej./Okres stażu./Zaświadczenia. 3.Prowadzenie współpracy w celu zdobywania wiedzy i propagowania swojej pracy. Utrzymywanie współpracy z gazetami lokalnymi./Okres stażu./ Zaświadczenia. 4.Współpraca z rodzicami. Zachęcanie rodziców do aktywnego uczestnictwa w życiu przedszkola. Zajęcia otwarte dla rodziców./Okres stażu./Scenariusze Uroczystości przedszkolne./Okres stażu./Zdjęcia. Informacje dla rodziców na stronie internetowej przedszkola./Okres stażu./Publikacje w Internecie. Umieszczanie informacji na tablicy informacyjnej./ Okres stażu. § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA/SPOSOBY I FORMY REALIZACJI/TERMIN REALIZACJI/SPOSOBY DOKUMENTOWANIA 1.Zanalizowanie i opisanie przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów wychowawczych i edukacyjnych. Gromadzenie informacji o dzieciach na podstawie przygotowanych narzędzi badawczych./Okres stażu./Narzędzia badawcze. Konsultacje z rodzicami./Okres stażu./Wpisy do dziennika. Opracowanie„Studium przypadku dziecka”./Okres stażu./Studium przypadku.Opinia z poradni. Poszukiwanie rozwiązań w literaturze./Okres stażu. Praca indywidualna z dzieckiem./Okres stażu./Wpisy do dziennika. Ewaluacja podjętych działań./kres stażu./Ewaluacja. Opracowała: Małgorzata Nodzak Wyświetleń: 958
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |