Katalog Agata Maślankiewicz, 2014-03-25 Myszków Różne, Scenariusze Turniej międzyklasowy klas IV-VI z okazji powitania wiosny.SCENARIUSZ TURNIEJU MIĘDZYKLASOWEGO DLA KLAS IV- VI Z OKAZJI POWITANIA WIOSNY Opracowała Agata Maślankiewicz Czas trwania imprezy – 2 godziny Miejsce imprezy – sala gimnastyczna Na imprezę klasy mają wytypować uczniów do konkurencji • Pani Wiosna – osoba przebrana za Panią Wiosnę (z każdej klasy) • plastyk i pomocnik – klasy VI • matematyk z klasy IV • fryzjerka i modelka z klasy V ( musi mieć przybory do czesania) • Po5 uczniów do zważenia z klas VI • Po jednym uczniu z każdej klasy V do zadania zręcznościowego • Po jednym budowniczym z każdej klasy IV • Sportowcy – sześcioosobowe drużyny z każdej klasy Hasło dopingujące reprezentantów – każda klasa Piosenki i utwory muzyczne: „Wiosna” Skaldowie , “We Are The Champions” Queen Vivaldi „Cztery pory roku”. Materiały: (sztalugi, papier, farby, opaski na oczy, 2 słoiki z kolorowymi drażetkami , 8 butelek plastikowych , słoik z punktacją ), Muzyka : „Wiosna” Skaldowie. Na scenę wychodzą konferansjerzy. Uczeń I :Ach wiosna, wiosna. Czujemy powiew ciepłego wiatru, wkoło wszystko w mgnieniu oka się zazieleni. Uczeń II: Co ty mi opowiadasz o zieleni i wiaterku. Wiosna to już niecałe 3 miesiące, aby poprawić oceny. Uczeń I: Daj spokój z ocenami, dzisiaj bawimy się wspólnie i chociaż na chwilę zapomnijmy o kartkówkach, sprawdzianach i odpytywaniach. Uczeń II : Masz rację wszystko budzi się do życia, a my obudziliśmy się dzisiaj, aby zabawą przywitać wiosnę. Uczeń I : Prosimy Panią dyrektor o symboliczne przekazanie klucza do szkoły na ręce przewodniczącej Samorządu Uczniowskiego Następuje symboliczne przekazania klucza. – Piosenka „Wiosna” Skaldów (fragment) Uczeń I : Teraz już oficjalnie możemy rozpocząć wspólną zabawę - Turniej Międzyklasowy czas zacząć!!! Na początek prosimy każdą klasę o zaprezentowanie hasła dopingującego reprezentantów. Każda klasa prezentuje hasło. Uczeń II: A teraz pora na podsumowanie trwającego cały rok szkolny konkursu na SUPERKLASĘ czyli klasę, która najliczniej i najlepiej bawiła się podczas Szalonych 13 Uwaga! Uwaga! Tytuł Superklasy uzyskuje klasa ……… Gratulujemy !!! Prosimy przewodniczącego i zastępcę po odbiór nagród. Dyplomy i ……….. W tle piosenka We Are The Champions zespołu Queen Uczeń II : Każda klasa za chwilę rozpocznie starania o zdobycie prawdziwie uczniowsko -wagarowiczowskich nagród. Pierwszy dzień wiosny to bowiem Dzień Wagarowicza. Jednak by wyłonić zwycięzców musimy wzajemnie się oceniać. Zatem powołujemy jury w składzie (tu następuje prezentacja jury np.. pani dyrektor, higienistka, przewodnicząca Rady Rodziców): Zapraszamy wymienionych nauczycieli do stolika jury. Uczeń I : Skoro pożegnaliśmy już zimę możemy zaprosić już wiosnę. Uczeń II : Czas na pierwszą konkurencję – „Strój wiosny”. Zapraszamy przedstawicieli klas IV do prezentacji stroju wiosny. A jury o ocenę w skali od 1 do 3. Muzyka :Vivaldi „Cztery pory roku”. Uczniowie prezentują stroje. Ocena jury . Uczeń II : Teraz zapraszamy do konkurencji przedstawicieli klas V. Uczeń II : A teraz zapraszamy klasy VI. Uczeń I : Czy ta wiosna na dobre chce u nas już rozgościć, czy aby nie czmychnie za chwilę ? Uczeń II : Spróbujmy przekonać ją do tego, że warto z nami zostać. Uczeń I : Czy masz jakiś pomysł jak to zrobić ? Uczeń II : Namalujmy ją Zobaczy, że z nami jest pięknie i zostanie. Uczeń I : Zapraszam więc po jednym malarzu wraz z pomocnikiem z każdej klasy VI aby namalował Panią Wiosnę. Uczniowie z zasłoniętymi oczami malują Panią Wiosnę ze swojej klasy zgodnie ze wskazówkami asystenta – 3 minuty (max 3 pkt) W tle piosenka „Wiosna” Skaldów Uczeń II : Prosimy jury o ocenę tej konkurencji. Uczestnicy otrzymują słodki upominek. Uczeń II : Ten taniec to chyba jeszcze za mało, aby mieć pewność, że wiosna zostanie z nami. Może pochwalmy się naszymi umiejętnościami matematycznymi? Uczeń I : To dobry pomysł. Każdy przecież lubi dostawać piątki z matematyki Proszę więc po jednym przedstawicielu z klas IV – najlepszego matematyka Każda klasa otrzymuje wymieszane w plastikowych słoikach kolorowe drażetki. Zadaniem jest rozdzielić je i policzyć, ile jest drażetek w każdym kolorze. Punkty w skali od 0 do 3 przyznaje ekspert - nauczyciel matematyki, oceniając również szybkość wykonania zadania. Teraz drużyny mogą zjeść drażetki! Uczeń II : Przed każdym z was plastikowy słoik , w którym wymieszano kolorowe drażetki , waszym zadaniem jest rozdzielić je i policzyć, ile jest drażetek w każdym kolorze. Macie na to jedna minutę. Zadanie oceni pani od matematyki. ( max 3 pkt) Ocena jury. Uczestnicy otrzymują słodki upominek. Uczeń II : Jak myślisz czy wiosna przekonała się na dobre , aby z nami zostać ? Uczeń I : Dla pewności zaproponujmy jej jeszcze wizytę w Salonie Piękności . Proponuję wiosenną wizytę u fryzjera. Fantazyjnie uczesane dziewczyny na pewno spodobają się wiośnie. Uczeń II : Zapraszam, więc fryzjerki klas i modelki z klas V do wykonania wiosennej fryzury.. Mogą one otrzymać maksimum 3 pkt. Wychodzą przedstawiciele. Uczeń I : Proszę o zajęcie miejsc przy stolikach. Waszym zadaniem jest wykonania wiosennej fryzury modelce. Oceniany będzie czas, oryginalność fryzury i pomysłowość fryzjerki Do dyspozycji każda z drużyn ma przybory fryzjerskie, które sobie wcześniej przygotowaliście Układanie fryzury trwa do czasu, aż jedna z was pierwsza ułoży fryzurę jednak nie dłużej niż 3 min. Drużyna, która skończy pierwsza zgłasza się przez podniesienie ręki. Po 3 minutach kończymy czesanie. Ocena jury. Uczestnicy otrzymują słodki upominek. Uczeń II : Teraz pora na konkurencję Omnibus . Każda kasa VI deleguje 3 uczestników, którzy odpowiedzą na 3 pytania związane z wiosną. Ocena jury. Uczestnicy otrzymują słodki upominek. Uczeń I : Kolejna konkurencja dla klas V- przekładanie plastikowych kubków. W ciągu pół minuty należy przełożyć plastikowe kubki, tak aby biały, który jest początkowo na górze znalazł się na się na dole. Wygrywa ta klasa, której kubek będzie najbliżej dołu. ( 3 pkt) Ocena jury. Uczestnicy otrzymują słodki upominek. Uczeń II: Prosimy teraz budowniczych z klas IV . Waszym zadaniem jest ułożenie w ciągu minuty wieży z plastikowych kubków, tak aby wieża się nie rozpadła. Wygrywa ten, kto ułoży najwyższą stojącą wieżę w wyznaczonym czasie.( 3 punkty) Uczeń I : Ponieważ zmagania klas znalazły się na półmetku prosimy jury o przygotowanie dotychczasowej klasyfikacji a my w tym czasie wspólnie zaśpiewamy piosenkę zespołu „Skaldowie” pt.Wiosna. Uczeń I : Wiosną lubimy biegać, skakać, grać w piłkę. Po prostu szaleć na świeżym powietrzu. Zobaczymy teraz jak z waszą kondycją. Uczeń II : O przeprowadzenie konkurencji sportowych proszę nauczyciela WF. Klasy IV –Pchnięcie kulą z waty. Klasy V – Slalom z kijem hokejowym i jajkiem ugotowanym na twardo. Klasy VI –przenoszenie papierowych kółek. Podnoszenie ciężarów, trafianie piłką do kosza na śmieci Podsumowanie I miejsce – trzy dni bez pracy domowej. II miejsce – dwa dni bez pracy domowej. III miejsce- jeden dzień bez pracy domowej. Wyświetleń: 489
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |