Katalog

Katarzyna Tokar, 2014-04-10
Kępice

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

scenariusz Dnia Wiosny

- n +

SCENARIUSZ IMPREZY „Wiosna, Wiosna”
Data: 20.03.2009
Osoby odpowiedzialne: Katarzyna Tokar
Uczestnicy:
Czas trwania: 2 godziny lekcyjne
Cele główne:
 Dostrzeganie zmian w otoczeniu w związku z aktualną porą roku,
 Usprawnianie w zakresie dużej i małej motoryki,
 Wyzwalanie aktywności oraz inwencji twórczej,
 Usprawnianie koordynacji wzrokowo- ruchowej,
 Usprawnianie percepcji wzrokowej.
Cele operacyjne, wychowanek powinien:
 Czuć się bezpiecznie podczas zabawy i mieć zaufanie do nauczyciela,
 Odszukać przedmioty ukryte w otoczeniu,
 Usprawnić czynności manualne: chwytać, przyklejać,
 Rozpoznać, wskazać zwiastuny wiosny nazwane przez nauczyciela,
 Poruszać się w terenie.
Metody: aktywne działanie, pogadanka, naśladowcza, zadaniowa, czynnościowa: zadań stawianych dziecku.
Formy: działanie indywidualne i zespołowe.
Pomoce: etykiety- zwiastuny wiosny (kwiaty, bociany, żaby, biedronki), klej, 2 arkusze szarego papieru, balony, grzechoczące butelki, Marzanna.

Przebieg zajęć:
1. Przywitanie wszystkich zebranych przed DPS-em. Krótka pogadanka o okolicznościach spotkania.
2. Przejście uczestników spotkania z Marzanną ulicą wioski z brzęczącymi butelkami- symboliczne odstraszenie zimy.
3. Symboliczne pożegnanie zimy.
4. Tworzenie obrazów „ Wiosenna Łąka” poprzez właściwe naklejanie etykiet- zwiastunów Wiosny na dużych arkuszach papieru ( jeżeli wystarczy czasu przeznaczonego na wykonanie obrazów).
5. Rozdanie nagród dla zwycięzców konkursu „ Wiosenna Mandala”.
6. Podziękowanie uczestnikom spotkania- obdarowanie kotylionem w kształcie kwiatka.
Wyświetleń: 448


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.