Katalog Joanna Marcinczyk, 2014-04-24 Gdańsk Język niemiecki, Scenariusze scenariusz lekcji - Was fehlt ihnen?Konspekt zajęć Klasa: I Gimnazjum Czas: 45 minut Temat lekcji: Was fehlt ihnen? Co im dolega? Der, die, das Neu I – rozdział 5 Tematyka: Choroba, lekarz. Zakres materiału: Na poprzednich lekcjach uczniowie poznali słownictwo dotyczące części ciała oraz budowę zdań oznajmujących i pytających dotyczących dolegliwości. Na dzisiejszej lekcji uczniowie utrwalą te zagadnienia, a także poćwiczą umiejętność czytania oraz rozumienia tekstu słuchanego. Cele ogólne: Powtórzenie i utrwalenie słownictwa związanego z tematem Doskonalenie wymowy niemieckich słów Rozumienie tekstu słuchanego Cele operacyjne: Uczeń aktywizuje słownictwo związane z tematem Uczeń kształtuje umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz rozumienia ze słuchu Uczeń udziela informacji na temat stanu zdrowia – pytanie – odpowiedź Pomoce dydaktyczne: Zeszyt ćwiczeń, Podręcznik, Płyta, Karteczki –nazwy części ciała – pantomima, Karta pracy, Tablica interaktywna/ przygotowana wypowiedź awatara Formy pracy: Cała klasa, Indywidualna Czynności organizacyjne Nauczyciel wita uczniów, sprawdza listę obecności. Nauczyciel zapisuje na tablicy temat lekcji: Was fehlt ihnen? Co im dolega? Wcześniej jeden z uczniów zapisuje datę. Uczniowie zapisują temat lekcji do zeszytów. W celu ćwiczenia wymowy uczniowie powtarzają temat lekcji na głos – chórem. Część główna 1.Awatar stworzony przez nauczyciela tłumaczy, że głównym zagadnieniem na dzisiejszej lekcji będzie przypomnienie nazw części ciała, pytań i odpowiedzi dotyczących stanu zdrowia oraz ćwiczenie umiejętności rozumienia ze słuchu. 2.Aby powtórzyć materiał z poprzedniej lekcji, czyli nazwy części ciała oraz zadawanie pytań dotyczących stanu zdrowia oraz udzielanie na nie odpowiedzi uczniowie wykonują zadanie: zad.1. Powtórzenie i utrwalenie materiału Każdy uczeń otrzymuje kartę pracy na której w zad.1 znajduje się ilustracja z postacią – należy podpisać zaznaczone części ciała. Zadanie zostaje sprawdzone na tablicy interaktywnej – chętni uczniowie uzupełniają luki – za prawidłowe uzupełnienie luki uczeń otrzymuje + 3.Ćwiczenie umiejętności rozumienia ze słuchu. Nauczyciel wyjaśnia zadanie E1 w zeszycie ćwiczeń str. 162. Chętni uczniowie czytają zdania - nauczyciel wyjaśnia, że tylko jedna z trzech podanych odpowiedzi jest zgodna z tekstem, którego wysłuchają. Uczniowie dwukrotnie słuchają tekstu z płyty i wybierają właściwą odpowiedź. Aby sprawdzić wykonanie zadania uczniowie kolejno czytają swoje rozwiązania. (za prawidłową odpowiedź uczeń otrzymuje +) Zad.2. Powtórzenie i utrwalenie materiału Kilkoro uczniów losuje karteczki z nazwami części ciała zapisanymi w języku niemieckim, poprzez pantomimę pokazują, że ta część ciała ich boli. Zadają pytanie – Was tut mir weh? – Co mnie boli?. Chętni udzielają odpowiedzi. (za prawidłową odpowiedź uczeń pytający oraz odpowiadający otrzymuje +) 4.Ćwiczenie umiejętności rozumienia ze słuchu. Kolejne zadanie polega na dwukrotnym wysłuchaniu dialogów oraz dopasowaniu ich do ilustracji. Zad. 2/ karta pracy (za prawidłową odpowiedź uczeń otrzymuje +) Część końcowa Nauczyciel tłumaczy uczniom zadanie domowe, które polega na odnalezieniu w magicznym kwadracie nazw części ciała, chorób oraz lekarstw – zad. 3/ karta pracy Nauczyciel podsumowuje lekcję. Nauczyciel dziękuje uczniom za lekcję, żegna ich. Wyświetleń: 556
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |