Katalog Joanna Marcinczyk, 2014-04-24 Kaliska Język niemiecki, Scenariusze scenariusz lekcji - Martin ist krank.Konspekt zajęć Klasa: I gimnazjum Czas: 45 minut Nauczyciel: Joanna Marcinczyk Temat lekcji: Martin ist krank. Martin jest chory. Zakres materiału: Na dwóch poprzednich lekcjach uczniowie poznali słownictwo dotyczące części ciała oraz budowę zdań oznajmujących i pytających dotyczących dolegliwości. Na dzisiejszej lekcji uczniowie utrwalą te zagadnienia, a także poznają nową leksykę związaną z tematem, poćwiczą umiejętność czytania i rozumienia tekstu słuchanego i czytanego. Cele ogólne: Powtórzenie i utrwalenie słownictwa związanego z tematem Doskonalenie wymowy niemieckich słów Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego Cele operacyjne: Uczeń aktywizuje słownictwo związane z tematem Uczeń kształtuje umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz rozumienia ze słuchu Uczeń udziela informacji na temat stanu zdrowia – pytanie – odpowiedź Cele dydaktyczno-wychowawcze: Rozwijanie umiejętności pracy w grupie, parze Pomoce dydaktyczne: Zeszyt ćwiczeń, Podręcznik, Płyta, Komputery Formy pracy: Cała klasa, Indywidualna W parach Część wstępna 1.czynności organizacyjne: Nauczyciel wita uczniów, sprawdza listę obecności. 2.Aby powtórzyć materiał z poprzedniej lekcji, czyli nazwy części ciała oraz zadawanie pytań dotyczących stanu zdrowia oraz udzielanie na nie odpowiedzi uczniowie wykonują dwa zadania: zad.1. Każdy uczeń otrzymuje karteczkę z postacią – należy podpisać zaznaczone części ciała. Zadanie zostaje sprawdzone na tablicy interaktywnej – chętni uczniowie uzupełniają luki. Zad.2. Kilkoro uczniów losuje karteczki z nazwami części ciała zapisanymi w języku niemieckim, poprzez pantomimę pokazują, że ta część ciała ich boli. Zadają pytanie – Was tut mir weh? – Co mnie boli?. Chętni udzielają odpowiedzi. 3.Dopiero po wykonaniu przez uczniów tego ćwiczenia nauczyciel zapisuje na tablicy temat lekcji: Martin ist krank. Martin jest chory. Część główna 1.Nauczyciel tłumaczy, że głównym zagadnieniem na dzisiejszej lekcji będzie przypomnienie nazw części ciała, pytań i odpowiedzi dotyczących stanu zdrowia oraz poznanie zwrotów w relacji pacjent – lekarz. Zad.1 Nauczyciel wyjaśnia zadanie B1 w zeszycie ćwiczeń str. 147. Uczniowie dwukrotnie słuchają tekstu z płyty i uzupełniają luki w tekście brakującymi wyrazami. Aby sprawdzić wykonanie zadania uczniowie podchodzą kolejno do tablicy i zapisują rozwiązania. W tym czasie, kiedy osoba podchodzi do tablicy, reszta uczniów powtarza ten wyraz na głos, ćwicząc w ten sposób wymowę. Nauczyciel wyjaśnia znaczenie nowych słów. Zad. 2 Nauczyciel tłumaczy uczniom zadanie, które polega stworzeniu historyjki obrazkowej za pomocą aplikacji dvolver.com – tematyka historyjki ma dotyczyć opisu stanu zdrowia. Część końcowa Nauczyciel podsumowuje lekcję. Nauczyciel dziękuje uczniom za lekcję, żegna ich prosząc o uzupełnienie rymowanki: Mit dem Topf reimt sich …………. Falls………………. Wein ……………. Mus………………. Wo………………. Tor………………. Vase……………… Wand……………. Farm……………… Wyświetleń: 468
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |