Katalog

Joanna Marcinczyk, 2014-04-24
Kaliska

Język niemiecki, Scenariusze

scenariusz lekcji - Martin ist krank.

- n +

Konspekt zajęć
Klasa: I gimnazjum
Czas: 45 minut
Nauczyciel: Joanna Marcinczyk
Temat lekcji: Martin ist krank. Martin jest chory.

Zakres materiału:
Na dwóch poprzednich lekcjach uczniowie poznali słownictwo dotyczące części ciała oraz budowę zdań oznajmujących i pytających dotyczących dolegliwości. Na dzisiejszej lekcji uczniowie utrwalą te zagadnienia, a także poznają nową leksykę związaną z tematem, poćwiczą umiejętność czytania i rozumienia tekstu słuchanego i czytanego.

Cele ogólne:
Powtórzenie i utrwalenie słownictwa związanego z tematem
Doskonalenie wymowy niemieckich słów
Rozumienie tekstu słuchanego i czytanego

Cele operacyjne:
Uczeń aktywizuje słownictwo związane z tematem
Uczeń kształtuje umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz rozumienia ze słuchu
Uczeń udziela informacji na temat stanu zdrowia – pytanie – odpowiedź

Cele dydaktyczno-wychowawcze:
Rozwijanie umiejętności pracy w grupie, parze

Pomoce dydaktyczne:
Zeszyt ćwiczeń,
Podręcznik,
Płyta,
Komputery


Formy pracy:
Cała klasa,
Indywidualna
W parach

Część wstępna

1.czynności organizacyjne:
Nauczyciel wita uczniów, sprawdza listę obecności.
2.Aby powtórzyć materiał z poprzedniej lekcji, czyli nazwy części ciała oraz zadawanie pytań dotyczących stanu zdrowia oraz udzielanie na nie odpowiedzi uczniowie wykonują dwa zadania:
zad.1.
Każdy uczeń otrzymuje karteczkę z postacią – należy podpisać zaznaczone części ciała.
Zadanie zostaje sprawdzone na tablicy interaktywnej – chętni uczniowie uzupełniają luki.
Zad.2.
Kilkoro uczniów losuje karteczki z nazwami części ciała zapisanymi w języku niemieckim, poprzez pantomimę pokazują, że ta część ciała ich boli. Zadają pytanie – Was tut mir weh? – Co mnie boli?. Chętni udzielają odpowiedzi.

3.Dopiero po wykonaniu przez uczniów tego ćwiczenia nauczyciel zapisuje na tablicy temat lekcji: Martin ist krank. Martin jest chory.


Część główna
1.Nauczyciel tłumaczy, że głównym zagadnieniem na dzisiejszej lekcji będzie przypomnienie nazw części ciała, pytań i odpowiedzi dotyczących stanu zdrowia oraz poznanie zwrotów w relacji pacjent – lekarz.
Zad.1
Nauczyciel wyjaśnia zadanie B1 w zeszycie ćwiczeń str. 147.
Uczniowie dwukrotnie słuchają tekstu z płyty i uzupełniają luki w tekście brakującymi wyrazami.
Aby sprawdzić wykonanie zadania uczniowie podchodzą kolejno do tablicy i zapisują rozwiązania. W tym czasie, kiedy osoba podchodzi do tablicy, reszta uczniów powtarza ten wyraz na głos, ćwicząc w ten sposób wymowę.
Nauczyciel wyjaśnia znaczenie nowych słów.
Zad. 2
Nauczyciel tłumaczy uczniom zadanie, które polega stworzeniu historyjki obrazkowej za pomocą aplikacji dvolver.com – tematyka historyjki ma dotyczyć opisu stanu zdrowia.

Część końcowa
Nauczyciel podsumowuje lekcję.

Nauczyciel dziękuje uczniom za lekcję, żegna ich prosząc o uzupełnienie rymowanki:


Mit dem Topf reimt sich ………….
Falls……………….
Wein …………….
Mus……………….
Wo……………….
Tor……………….
Vase………………
Wand…………….
Farm………………







Wyświetleń: 468


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.