![]() |
![]() |
Katalog Karolina Pielucha, 2014-05-05 Kaźmierz Edukacja regionalna, Scenariusze POZNAJMY POLSKĘ Z KRASNALEM HAŁABAŁĄ - scenariusz zajęć dla dzieci 5,6-letnichCele ogólne Utrwalenie zgromadzonych informacji na temat Polski. Doskonalenie umiejętności liczenia. Rozwijanie dziecięcej wyobraźni. Doskonalenie sprawności manualnej. Cele szczegółowe Dziecko: - nazwie miasta Polski – Poznań, Warszawa, Kraków - wskaże na mapie określone miasta - rozpozna miasta na podstawie herbów, - rozpozna miejsca na podstawie odgłosów otoczenia, - złoży flagę Polski z kolorowych kartoników, - rozwiąże zadania i zagadki związane z miastami Polski, - dostosuje ruch do określonej muzyki (marsz, podskoki, bieg), - wykona kartkę pocztową wg własnego pomysłu, Materiały pomocnicze: pacynka - wiewiórka, tablica magnetyczna z konturem Polski, magnesy, torba z ilustracjami ,nagraniami na płycie CD, serduszka z cyframi,dzwonki dla dzieci, prostokąty białe i czerwone, karta pracy „Pocztówka dla Hałabały” –wzór do zaprojektowania przez dzieci, materiały ozdobne z kolorowego papieru, klej. PRZEBIEG ZAJĘĆ 1. Zabawa integracyjna - taniec „Dzień dobry” (wg metody KLANZY) 2. Zabawa dydaktyczna „Wiewiórka Ruda Kitka i jej plan podróży” – rozmowa z pacynką - wprowadzenie do tematu zajęć. "Krasnal Hałabała ukrył w torbie zdjęcia, odgłosy z różnych miejsc - Wiewiórka musi je odnaleźć i zaznaczyć na mapie serduszkiem. To będzie jej plan podróży. Dzieci mają jej w tym pomóc" Nauczyciel wprowadza dzieci do tematyki zajęć, prosi o określenie barw narodowych i ich znaczenia, prezentuje torbę podróżną w której znajdują się zadania od Krasnala Hałabały dla Wiewiórki. 3. Odgadywanie nazw miejsc na podstawie wskazówek od Krasnala Hałabały, zaznaczanie miejsc serduszkami z cyframi. Serduszko 1: Szamotuły – odkrycie herbu miejscowości, wskazanie na mapie, nazwanie rzeki, która przepływa przez miejscowość. Serduszko 2: Poznań – odkrycie herbu miejscowości, nawiązanie do legendy o „Koziołkach poznańskich”. Serduszko 3: Warszawa – odnalezienie herbu stolicy. Zabawa ruchowa „Flagi” - dzieci otrzymują prostokąty w kolorze białym i czerwonym, poruszają się przy akompaniamencie muzycznym (bieg, marsz, podskoki), kiedy muzyka cichnie tworzą w parach flagi z papierowych prostokątów. Serduszko 4: Kraków – słuchanie Hejnału z Wieży Mariackiej – nawiązanie do legendy pt "Hejnał Mariacki", odnalezienie herbu miejscowości. Serduszko 5: Tatry – góry - słuchanie muzyki góralskiej, dokonanie wyboru właściwej ilustracji przedstawiającej strój góralski. Zabawa ruchowa doskonaląca spostrzegawczość "Na hali" - dzieci otrzymują dzwonki, kiedy nauczyciel (w roli bacy)zamyka oczy dzieci naśladują ruch i odgłosy owiec (wymachują dzwoneczkami, naśladują odgłosy owiec), kiedy otwiera oczy wszystkie owce zasypiają. 4. Podsumowanie planu podróży Wiewiórki, liczenie i określenie nazw miejsc, które ma odwiedzić, określenie celu jej podróży, ostatniego miejsca, które zaznaczone zostało na mapie - TATRY. 6. Praca indywidualne - wykonanie pracy pt. "Kartka pocztowa z Tatr dla Hałabały" w wykorzystaniem kolorowego papieru, kleju, kredek i innych materiałów plastycznych wg wyboru dzieci 7. Wykonanie wystawy powstałych prac. Wyświetleń: 669
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |