Katalog Katarzyna Stellmach, 2014-05-05 Milicz Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego - mianowaniePLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Katarzyna Stellmach Placówka oświatowa: Zespół Szkół im. Edmunda Bojanowskiego w Kuźnicy Czeszyckiej Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO wg. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.) § 7 ust.2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; 1.Szczegółowe zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego.Analiza przepisów prawa oświatowego: •Karta Nauczyciela, •Ustawa o Systemie Oświaty, •Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego. 2.Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.Omówienie z opiekunem formy współpracy (rozmowy, obserwacje, wzajemna pomoc), zawarcie kontraktu. 3.Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Obserwacja zajęć zgodnie z kontraktem zawartym we wrześniu, omówienie obserwacji. 4.Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Opracowanie scenariuszy zajęć, analiza wniosków opiekuna. 5.Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza dokumentacji: •Status Szkoły, •Wewnątrzszkolny System Oceniania, •Szkolny Program profilaktyki, •Szkolny Program Wychowawczy, •Plan pracy dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczy. 6.Udział w różnych formach doskonalenia,w kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach metodycznych. Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych. Studiowanie literatury. 7.Organizowanie i przeprowadzanie różnych konkursów, projektów 8.Określenie dalszej drogi rozwoju. Wnioski do dalszej pracy, systematyczne weryfikowanie i uzupełnianie planu rozwoju zawodowego. 9.Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwojowego. Opis realizacji planu rozwojowego. § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego, oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych; 1.Aktywna realizacja zadań zgodnie z planem wychowawczym szkoły. Współpraca z pedagogiem, wychowawcami klas. 2.Wymiana doświadczeń i doskonalenie w ramach pracy zespołu przedmiotowego i wychowawczego. Uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego i wychowawczego. Wymiana doświadczeń (dzielenie się problemami, własnymi rozwiązaniami, efektami pracy) i wzajemna pomoc w doborze programów, pomocy naukowych, tworzeniu planów wynikowych. 3.Poznanie sytuacji wychowawczej uczniów oraz ich problemów dydaktycznych. •Rozmowa, wywiad z rodzicami, wychowawcami. •Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym w sprawie obniżonych wymagań edukacyjnych 4.Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów. Współpraca z wychowawcami, pedagogiem i psychologiem szkolnym w opracowaniu technik pracy z młodzieżą. § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1.Opublikowanie w portalu internetowym „planu rozwoju zawodowego”. 2.Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji. Opracowywanie dokumentów, planów wynikowych, sprawdzianów, pomocy dydaktycznych. 3.Opublikowanie na stronie internetowej szkoły materiałów pomocniczych dla uczniów obejmujących trudne zagadnienia gramatyczne z języka niemieckiego. § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1.Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły. Analiza programu wychowawczego szkoły. 2.Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, dydaktyki, pedagogiki. Aktywny udział w różnych formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. Udział w radach szkoleniowych. 3.Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i wymiana doświadczeń. Dyskusja z nauczycielami. Aktualizacja wiedzy pedagogicznej i dydaktycznej – literatura. Przeglądanie informacji na stronie internetowej MENiS. § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż 1.Poznanie zasad funkcjonowania, organizacji szkoły oraz analiza jej zadań. Analiza dokumentacji: statutu, regulaminów, wewnątrzszkolnego systemu oceniania. Poznanie wewnętrznych przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły. Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. 2.Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich. Zebranie spisu aktów prawnych obowiązujących w oświacie i ich analiza. Plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. Wyświetleń: 548
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |