![]() |
![]() |
Katalog Małgorzata Kosecka, 2014-05-05 Zduńska Wola Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego Imię i nazwisko: mgr Małgorzata Kosecka Miejsce pracy: Publiczne Przedszkole nr 10 „Pod Słoneczkiem” w Zduńskiej Woli Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Akta prawne regulujące awans nauczyciela: Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. z późn. zm. (Rozdział 3a Awans zawodowy nauczycieli); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580). PLANOWANE DZIAŁANIA I PRZEDSIĘWZIĘCIA WYNIKAJĄCE Z WYMAGAŃ ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli: & 7 ust.2 pkt 1 umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu zawarcie kontraktu przygotowanie planu rozwoju zawodowego obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza wrzesień 2010 r. wrzesień 2010 r. systematycznie przez cały okres stażu systematycznie przez cały okres stażu kontrakt plan rozwoju zawodowego wnioski z obserwacji scenariusze zajęć 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania opracowanie pomocy dydaktycznych śledzenie nowości wydawniczych korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli cały okres stażu przez cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu scenariusze zajęć ilustracje, historyjki obrazkowe, karty pracy spis literatury notatki 3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w wewnątrzprzedszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym udział w warsztatach metodycznych, szkoleniach, konferencjach, szkoleniowych radach pedagogicznych cały okres stażu zaświadczenia potwierdzone kopie protokołów 4. Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora oraz zajęć otwartych dla nauczycieli i rodziców prezentacja zajęć omówienie prowadzonych zajęć w celu umiejętności omawiania i ewaluacji własnych zajęć w okresie stażu w okresie stażu konspekty arkusz obserwacyjny 5. Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności jako nauczyciela autorefleksja, samoocena wrzesień 2010 r. plan rozwoju zawodowego 6. Uczestnictwo w pracach przedszkola związanych z realizacją jego podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań uczestnictwo w posiedzeniach Rad Pedagogicznych współpraca z rodzicami organizowanie spacerów i wycieczek zgodnie z założeniami planów miesięcznych wykonywanie dekoracji w sali grupy, na korytarzu prowadzenie tablicy informacyjnej dla rodziców, opiekunów organizowanie występów dzieci i przedstawień okolicznościowych cały okres stażu na bieżąco w okresie stażu w miarę potrzeb w okresie stażu w okresie stażu potwierdzone kopie protokołów notatki, arkusze obserwacji plany miesięczne, zapisy w dzienniku zajęć wykonane dekoracje, zdjęcia materiały wykorzystane do tworzenia tablicy informacyjnej, zdjęcia scenariusze, zdjęcia 7. Udział w pracach zespołu ds. ewaluacji opracowanie narzędzi badawczych cały okres stażu opracowane narzędzia badawcze (ankiety itp.), raport z przeprowadzonych badań & 7 ust.2 pkt 2 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Uaktywnienie środowiska przedszkolnego i lokalnego na rzecz rozwiązywania problemów społecznych, cywilizacyjnych, ekologicznych realizacja programów profilaktycznych dotyczących uzależnień, przemocy, komunikacji w grupie organizowanie zajęć i konkursów o tematyce prozdrowotnej i ekologicznej przygotowanie zajęć pozwalających dzieciom odnaleźć się w dziedzictwie kulturowym oraz przyrodniczym zamieszkiwanego środowiska opracowanie programu bloku zajęć na temat rozpoznawania i nazywania uczuć własnych i innych ludzi, agresji i jej przeciwdziałaniu udział w akcjach organizowanych przez instytucje użyteczności społecznej: SANEPID, PTTK, Urząd Miasta Zduńska Wola eksponowanie wystaw prac dziecięcych o tematyce związanej z priorytetami zawartymi w rocznych planach rozwoju przedszkola zorganizowanie akcji zbierania plastikowych nakrętek na dofinansowanie zakupu wózka inwalidzkiego dla dziecka niepełnosprawnego okres stażu okres stażu w okresie stażu w okresie stażu okres stażu okres stażu w okresie stażu scenariusze zajęć zapisy w Kronice Przedszkola dyplomy konspekty scenariusze zajęć, dzienniki zajęć scenariusze, zdjęcia zdjęcia zapisy w Kronice Przedszkola zdjęcia dyplomy 2. Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz wychowania, wspierającymi działalność przedszkola udział w imprezach kulturalnych (DK „Lokator”, „Na Pięterku”), koncerty charytatywne, występy podczas Dni Zduńskiej Woli udział w konkursach organizowanych przez różne placówki (Domy Kultury, szkoły, przedszkola) prowadzenie pracy wychowawczej w zakresie promocji zdrowia (Fundacja AMI) w okresie stażu cały okres stażu cały okres stażu zdjęcia dyplomy zapisy w Kronice Przedszkola zdjęcia, zapisy w Kronice zdjęcia 3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną udział w szkoleniach i warsztatach konsultacje specjalistyczne według potrzeb zaświadczenia 4. Poznanie sytuacji dzieci i ich środowiska rodzinnego. Nawiązanie współpracy z rodzicami. obserwacja dzieci badania przesiewowe uczestnictwo w zebraniach z rodzicami oraz spotkania indywidualne z rodzicami cały okres stażu w okresie stażu w okresie stażu karty obserwacji dziecka karty zgłoszenia dziecka do przedszkola zapisy w dzienniku, zapisy w Księdze Protokołów Zebrań Grupowych 5. Poszerzanie oferty zajęć z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci udział i przygotowanie dzieci do konkursów plastycznych, muzycznych, tanecznych praca indywidualna z dziećmi (praca kompensacyjno-korekcyjno-wychowawcza, praca z dzieckiem zdolnym) organizowanie wycieczek cały okres stażu okres stażu okres stażu dziennik zajęć, sprawozdania karty pracy dzieci wpisy do dziennika zajęć, sprawozdania z wycieczek & 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i internetowej w pracy pedagogicznej sporządzanie planów pracy, scenariuszy zajęć, pomocy dydaktycznych opracowanie narzędzi badawczych i dokumentacji wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej cały okres stażu w okresie stażu w okresie stażu miesięczne plany pracy, scenariusze, pomoce dydaktyczne (ilustracje, opowiadania, itp.) karty obserwacji dziecka, dokumentacja odbywanego stażu scenariusze zajęć, zestawy informacji do powielania 2. Wykorzystanie Internetu jako źródła wiedzy i informacji zbieranie informacji, zapisów prawnych, pomysłów metodycznych ze stron internetowych poświęconych edukacji cały okres stażu teczka ze zgromadzonymi dokumentami 3. Wykorzystanie Internetu i komputera do czynności związanych z odbywaniem stażu na nauczyciela mianowanego uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego cały okres stażu spis portali, teksty 4. Publikacje własnych materiałów na stronach internetowych opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego i scenariuszy zajęć końcowy okres stażu strony www 5. Wykorzystanie komputera w czasie zajęć korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych cały okres stażu płyty CD & 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Uzupełnianie i aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki – rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych samokształcenie poprzez studiowanie literatury pedagogicznej, lektura czasopism i książek udział w kursach i warsztatach służących poszerzaniu wiedzy cały okres stażu w okresie stażu gromadzenie własnego księgozbioru, spis literatury zaświadczenia o ukończeniu kursów, warsztatów 2. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych wdrażanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów, konfliktów, przeciwdziałaniu agresji, integrowania grupy obserwacja dzieci, rozmowy wychowawcze, współpraca z rodzicami bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych cały okres stażu w okresie stażu w okresie stażu konspekty, scenariusze zajęć wpisy do dziennika własne notatki własne notatki & 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego analiza dokumentów prawa wewnątrzprzedszkolnego (statut, plany pracy przedszkola, regulaminy, projekty) znajomość podstawy programowej w zakresie wychowania przedszkolnego analiza przepisów prawa oświatowego analiza dokumentacji: - Rozporządzenie MEN z 01.12.2004 r. w sprawie awansu zawodowego nauczycieli - Karta Nauczyciela - Ustawa o systemie oświaty cały okres stażu okres stażu w okresie stażu w okresie stażu notatki, zaświadczenie potwierdzone przez opiekuna stażu kserokopia podstawy zbiór dokumentacji zbiór dokumentacji 2. Poznanie aktów prawnych i procedury nadania stopni awansu zawodowego nauczycieli analiza przepisów prawa oświatowego w szczególności rozporządzeń dotyczących awansu zawodowego nauczycieli tworzenie biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu poprawne sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, kontraktu z opiekunem stażu, planu rozwoju zawodowego początek stażu cały staż wrzesień 2010r. zbiór dokumentacji zbiór dokumentacji wniosek o rozpoczęcie stażu kontrakt plan rozwoju zawodowego Wyświetleń: 658
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |