Katalog

Ewelina Banasiewicz-Szczygieł, 2014-05-07
jędrzejów

Matematyka, Plany pracy

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego-matematyka

- n +

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1
im.ks.Stanisława Konarskiego
w Jędrzejowie



Plan rozwoju zawodowego


na stopień nauczyciela dyplomowanego
Ewelina Banasiewicz-Szczygieł
nauczyciel matematyki

1. Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2011
2. Data zakończenia stażu: 31 maja 2014





Wymagane kwalifikacje zgodne z rozporządzeniem MENiS Zadania i czynności do wykonania Sposób realizacji Termin realizacji Spodziewane efekty
§8ust.2pkt1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły;
1. Uczestniczenie w procedurze związanej z awansem zawodowym - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego

- znajomość przepisów dotyczących awansu zawodowego

- opracowanie planu rozwoju zawodowego

- plan rozwoju
- dokumentowanie realizacji planu rozwoju na bieżąco

- zebranie potrzebnych dokumentów do postępowania kwalifikacyjnego
- sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
- sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
2. Śledzenie zmian w dokumentach określających zasady funkcjonowania szkoły

- analiza regulaminów i statutu obowiązujących w szkole
- dobra znajomość prawa wewnątrzszkolnego
- śledzenie zmian w rozporządzeniach określających zasady funkcjonowania szkoły
- dobra znajomość prawa oświatowego
3. Konstruowanie i ewaluacja przedmiotowego systemu oceniania z matematyki - ewaluacja przedmiotowego systemu oceniania z matematyki ( nowa podstawa programowa)
- przejrzyste i ujednolicone zasady oceniania
- jasno określone wymagania
- sprawne i sprawiedliwe ocenianie postępów uczniów

- zapoznanie uczniów z kryteriami oceniania
-motywowanie każdej oceny okres stażu



4.Obserwacja i analiza możliwości ucznia. - opracowanie testu diagnozującego po gimnazjum i analiza jego wyników -właściwy dobór metod pracy
5. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. - samodoskonalenie przez studiowanie literatury i czasopism związanych z przedmiotem
- poszerzanie własnych wiadomości
- udział w szkoleniowych radach pedagogicznych
-uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły

aktywny udział w pracach WD

6. Działania integrujące społeczność szkolną. - udział przy organizowaniu uroczystości szkolnych
- udział w wycieczkach szkolnych i opiece nad uczniami
- udział w Rajdzie Pieszym
- udział w warsztatach integracyjnych
na bieżąco integracja społeczności klasowej i szkolnej
7. Udział w działaniach na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły


- tworzenie potrzebnych dokumentów
na bieżąco - podniesienie jakości pracy
- prowadzenie gazetki ściennej
- organizowanie konkursów szkolnych
- stosowanie metod aktywizujących w pracy z uczniem
8. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów

- obserwacja zachowań uczniów w celu rozwiązywania problemów wychowawczych
okres stażu




- dobre poznanie sytuacji wychowawczej i środowiska uczniów




- rozmowy indywidualne z rodzicami i młodzieżą

- współpraca z pedagogiem szkolnym

9. Praca z uczniem słabym i zdolnym



-prowadzenie zajęć dodatkowych według potrzeb - poprawa efektywności nauczania
§8ust.2pkt2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. - wypełnianie dziennika elektronicznego
- wykorzystanie programów komputerowych do wypisywania świadectw i ocen śródrocznych okres stażu
2. Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej. - przygotowanie za pomocą komputera narzędzi diagnostycznych, scenariuszy lekcji, ankiet
- opracowanie rozkładu materiału, PSO
- wykorzystanie komputera w realizacji lekcji matematyki poprzez korzystanie przez uczniów z programów matematycznych
- projekty i wykonanie dyplomów, podziękowań i zaproszeń na uroczystości szkolne - testy, scenariusze lekcji, rozkład materiału, ankiety




- zwiększenie atrakcyjności lekcji matematyki i lekcji wychowawczych

3. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji - poszerzanie wiedzy z zakresu wiadomości o agresji, przemocy, zagrożeń cywilizacyjnych XXI wieku ( sekty, narkomania, alkoholizm, AIDS itp.).
- śledzenie publikacji nauczycieli na stronach internetowych, scenariuszy lekcji matematyki i lekcji wychowawczych
- śledzenie zmian w prawie oświatowym
na bieżąco

4. Korzystanie z nowoczesnej technologii komunikacyjnej.

- wymiana doświadczeń i poglądów z nauczycielami za pomocą następujących narzędzi: e-mail, forum dyskusyjne, komunikatory.


- zdobywanie materiałów dydaktycznych przez Internet
- śledzenie stron internetowych pod kątem wyszukiwanie ofert szkoleń i innych form doskonalenia zawodowego oraz wypełnianie formularzy zgłoszeń na stronach www.

- zd notatki, wydruki komputerowe
§8ust.2pkt3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli i stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

1. Wymiana doświadczeń między nauczycielami.






.

- prowadzenie lekcji otwartych dla zainteresowanych nauczycieli

na bieżąco - poszerzenie własnych wiadomości poprzez wymianę doświadczeń
- podniesienie jakości pracy własnej
- dobra współpraca z nauczycielami
- aktywny udział w spotkaniach zespołu wychowawczego i matematyczno-przyrodniczego

na bieżąco






- publikacja planu rozwoju na portalu internetowym


Okres stażu

§8ust.2pkt4a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
1. Opracowanie programu zajęć dodatkowych dla uczniów z brakami edukacyjnymi.

- prowadzenie zajęć wyrównawczych dla chętnych uczniów według potrzeb - dziennik zajęć pozalekcyjnych
2. Opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy zgodnie z Programem Wychowawczym Szkoły
- prowadzenie ciekawych lekcji wychowawczych adekwatnych do potrzeb uczniów na bieżąco - plan pracy wychowawcy
§8ust.2pkt4b

Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej


1. Wykonywanie obowiązków egzaminatora maturalnego. - praca na rzecz OKE w Łodzi okres stażu
maj - zaświadczenie o pełnieniu funkcji egzaminatora
§8ust.2pkt4c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.





1.Opracowanie działań mających na celu integrację młodzieży poprzez matematykę.
- organizacja konkursów przedmiotowych, akademii


na bieżąco



- informacje na stronie internetowej szkoły




2. Rozwijanie zainteresowań młodzieży.
- organizacja wycieczek szkolnych mających na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju
Okres stażu

- karta wycieczki

§8ust.2pkt5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony.
1.Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych lub edukacyjnych.
-indywidualne spotkania i rozmowy z rodzicami i nauczycielami,
-współpraca z pedagogiem szkolnym,
-indywidualne rozmowy z uczniami,
-analiza środowiska szkolnego. okres stażu - diagnoza problemu i próba jego rozwiązania
2. Wybrane dwa przypadki edukacyjne lub wychowawcze. - opis i analiza przypadku edukacyjnego
- opis i analiza przypadku wychowawczego

okres stażu - kopie dokumentów

Opracowała
























Wyświetleń: 399


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.