Katalog Ewelina Banasiewicz-Szczygieł, 2014-05-07 jędrzejów Matematyka, Plany pracy Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego-matematykaZespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im.ks.Stanisława Konarskiego w Jędrzejowie Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego Ewelina Banasiewicz-Szczygieł nauczyciel matematyki 1. Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2011 2. Data zakończenia stażu: 31 maja 2014 Wymagane kwalifikacje zgodne z rozporządzeniem MENiS Zadania i czynności do wykonania Sposób realizacji Termin realizacji Spodziewane efekty §8ust.2pkt1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły; 1. Uczestniczenie w procedurze związanej z awansem zawodowym - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego - znajomość przepisów dotyczących awansu zawodowego - opracowanie planu rozwoju zawodowego - plan rozwoju - dokumentowanie realizacji planu rozwoju na bieżąco - zebranie potrzebnych dokumentów do postępowania kwalifikacyjnego - sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego - sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego 2. Śledzenie zmian w dokumentach określających zasady funkcjonowania szkoły - analiza regulaminów i statutu obowiązujących w szkole - dobra znajomość prawa wewnątrzszkolnego - śledzenie zmian w rozporządzeniach określających zasady funkcjonowania szkoły - dobra znajomość prawa oświatowego 3. Konstruowanie i ewaluacja przedmiotowego systemu oceniania z matematyki - ewaluacja przedmiotowego systemu oceniania z matematyki ( nowa podstawa programowa) - przejrzyste i ujednolicone zasady oceniania - jasno określone wymagania - sprawne i sprawiedliwe ocenianie postępów uczniów - zapoznanie uczniów z kryteriami oceniania -motywowanie każdej oceny okres stażu 4.Obserwacja i analiza możliwości ucznia. - opracowanie testu diagnozującego po gimnazjum i analiza jego wyników -właściwy dobór metod pracy 5. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. - samodoskonalenie przez studiowanie literatury i czasopism związanych z przedmiotem - poszerzanie własnych wiadomości - udział w szkoleniowych radach pedagogicznych -uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły aktywny udział w pracach WD 6. Działania integrujące społeczność szkolną. - udział przy organizowaniu uroczystości szkolnych - udział w wycieczkach szkolnych i opiece nad uczniami - udział w Rajdzie Pieszym - udział w warsztatach integracyjnych na bieżąco integracja społeczności klasowej i szkolnej 7. Udział w działaniach na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły - tworzenie potrzebnych dokumentów na bieżąco - podniesienie jakości pracy - prowadzenie gazetki ściennej - organizowanie konkursów szkolnych - stosowanie metod aktywizujących w pracy z uczniem 8. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów - obserwacja zachowań uczniów w celu rozwiązywania problemów wychowawczych okres stażu - dobre poznanie sytuacji wychowawczej i środowiska uczniów - rozmowy indywidualne z rodzicami i młodzieżą - współpraca z pedagogiem szkolnym 9. Praca z uczniem słabym i zdolnym -prowadzenie zajęć dodatkowych według potrzeb - poprawa efektywności nauczania §8ust.2pkt2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. - wypełnianie dziennika elektronicznego - wykorzystanie programów komputerowych do wypisywania świadectw i ocen śródrocznych okres stażu 2. Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej. - przygotowanie za pomocą komputera narzędzi diagnostycznych, scenariuszy lekcji, ankiet - opracowanie rozkładu materiału, PSO - wykorzystanie komputera w realizacji lekcji matematyki poprzez korzystanie przez uczniów z programów matematycznych - projekty i wykonanie dyplomów, podziękowań i zaproszeń na uroczystości szkolne - testy, scenariusze lekcji, rozkład materiału, ankiety - zwiększenie atrakcyjności lekcji matematyki i lekcji wychowawczych 3. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji - poszerzanie wiedzy z zakresu wiadomości o agresji, przemocy, zagrożeń cywilizacyjnych XXI wieku ( sekty, narkomania, alkoholizm, AIDS itp.). - śledzenie publikacji nauczycieli na stronach internetowych, scenariuszy lekcji matematyki i lekcji wychowawczych - śledzenie zmian w prawie oświatowym na bieżąco 4. Korzystanie z nowoczesnej technologii komunikacyjnej. - wymiana doświadczeń i poglądów z nauczycielami za pomocą następujących narzędzi: e-mail, forum dyskusyjne, komunikatory. - zdobywanie materiałów dydaktycznych przez Internet - śledzenie stron internetowych pod kątem wyszukiwanie ofert szkoleń i innych form doskonalenia zawodowego oraz wypełnianie formularzy zgłoszeń na stronach www. - zd notatki, wydruki komputerowe §8ust.2pkt3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli i stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Wymiana doświadczeń między nauczycielami. . - prowadzenie lekcji otwartych dla zainteresowanych nauczycieli na bieżąco - poszerzenie własnych wiadomości poprzez wymianę doświadczeń - podniesienie jakości pracy własnej - dobra współpraca z nauczycielami - aktywny udział w spotkaniach zespołu wychowawczego i matematyczno-przyrodniczego na bieżąco - publikacja planu rozwoju na portalu internetowym Okres stażu §8ust.2pkt4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Opracowanie programu zajęć dodatkowych dla uczniów z brakami edukacyjnymi. - prowadzenie zajęć wyrównawczych dla chętnych uczniów według potrzeb - dziennik zajęć pozalekcyjnych 2. Opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy zgodnie z Programem Wychowawczym Szkoły - prowadzenie ciekawych lekcji wychowawczych adekwatnych do potrzeb uczniów na bieżąco - plan pracy wychowawcy §8ust.2pkt4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej 1. Wykonywanie obowiązków egzaminatora maturalnego. - praca na rzecz OKE w Łodzi okres stażu maj - zaświadczenie o pełnieniu funkcji egzaminatora §8ust.2pkt4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1.Opracowanie działań mających na celu integrację młodzieży poprzez matematykę. - organizacja konkursów przedmiotowych, akademii na bieżąco - informacje na stronie internetowej szkoły 2. Rozwijanie zainteresowań młodzieży. - organizacja wycieczek szkolnych mających na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju Okres stażu - karta wycieczki §8ust.2pkt5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony. 1.Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych lub edukacyjnych. -indywidualne spotkania i rozmowy z rodzicami i nauczycielami, -współpraca z pedagogiem szkolnym, -indywidualne rozmowy z uczniami, -analiza środowiska szkolnego. okres stażu - diagnoza problemu i próba jego rozwiązania 2. Wybrane dwa przypadki edukacyjne lub wychowawcze. - opis i analiza przypadku edukacyjnego - opis i analiza przypadku wychowawczego okres stażu - kopie dokumentów Opracowała Wyświetleń: 399
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |