AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Wiesława Gajo, 2014-05-13
Mrągowo

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Hospitacja w nauczaniu zintegrowanym w klasie łączonej 2 i 3 - edukacja wczesnoszkolna

- n +

Hospitacja
w nauczaniu zintegrowanym

Data: 25.11.2008
Klasa łączona II z III
Klasa III
Krąg tematyczny: O Polakach, którzy rozsławili Polskę na całym świecie.
Temat dnia: Co wiesz o wielkich Polakach?
Cel ogólny: Utrwalenie wiadomości na temat wielkich Polaków.
Cele operacyjne:
Uczeń:
 czyta ze zrozumieniem podany tekst
 udziela odpowiedzi na pytania
 pisze zdania na podany temat
 odmienia czasowniki przez osoby w czasie teraźniejszym
 rozumie treść polecenia wykonując zadanie matematyczne
 osiąga sprawność w dzieleniu i mnożeniu liczb w zakresie 50
 stosuje rozdzielność dzielenia względem dodawania
 śpiewa piosenkę „Stolice Polski”
 zna krok podstawowy poloneza i krakowiaka

Analiza podstawy programowej:
Cele: wspomaganie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy ( czytania, pisania, rachowania ), umiejętność utrzymywania kontaktów z innymi dziećmi.

Treści: różnorodność dziedzictwa i poszukiwań w sferze kultury, czytanie ciche ze zrozumieniem, wybrane wytwory kultury, sztuki i techniki, pisanie z wykorzystaniem elementarnych zasad pisowni, różne źródła informacji, mnożenie i dzielenie liczb w zakresie tabliczki mnożenia, swobodne i spontaniczne wypowiedzi uczniów, śpiew i zabawy ruchowe.

Umiejętności kluczowe: skuteczne porozumiewanie się w różnych sytuacjach życiowych, poprawne posługiwanie się językiem ojczystym, efektywne współdziałanie w grupie, podejmowanie grupowych decyzji, rozwijanie sprawności umysłowych.

Podstawa programowa w kontekście praw człowieka, dziecka.


Metody: praca z tekstem, rozmowa, zabawowa,
Formy: indywidualna(jednolita i zróżnicowana), grupy zadaniowe;
Środki dydaktyczne: karty pracy dla poszczególnych grup, fragmenty tekstów o wielkich Polakach, podręcznik, książki, albumy, odtwarzacz CD, płyta CD


Klasa II
Krąg tematyczny: Czy Warszawa zawsze była stolicą Polski?
Temat dnia: Ważne miejsca w stolicy

Cel ogólny: Poznanie ważnych miejsc stolicy.

Cele operacyjne:
Uczeń:
 czyta ze zrozumieniem podany tekst
 udziela odpowiedzi na pytania
 układa zdania tworząc logiczną całość
 przepisuje poprawnie tekst
 rozumie treść polecenia wykonując zadanie matematyczne
 osiąga sprawność w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 30
 układa i rozwiązuje proste zadanie tekstowe na porównywanie różnicowe typu: o tyle, starszy, o tyle, młodszy
 śpiewa piosenkę „Stolice Polski”
 zna krok podstawowy poloneza i krakowiaka
Analiza podstawy programowej:
Cele: wspomaganie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy ( czytania, pisania, rachowania ), umiejętność utrzymywania kontaktów z innymi dziećmi.

Treści: czytanie ciche ze zrozumieniem, pisanie z wykorzystaniem elementarnych zasad pisowni, różne źródła informacji, dodawanie i odejmowanie pamięciowe liczb w zakresie 30, swobodne i spontaniczne wypowiedzi uczniów, ojczyzna (stolice), śpiew i zabawy ruchowe.

Umiejętności kluczowe: poprawne posługiwanie się językiem ojczystym, efektywne współdziałanie w parach, rozwijanie sprawności umysłowych.

Podstawa programowej w kontekście praw człowieka, dziecka.


Metody: praca z tekstem, rozmowa, zabawowa, pokaz, ćwiczenia
Formy: indywidualna (jednolita i zróżnicowana), praca w parach(pary zadaniowe)

Środki dydaktyczne: karty pracy dla par, podręcznik, książki, albumy, odtwarzacz CD, płyta CD.



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 718


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.