Katalog Wioletta Kowalewska, 2014-05-13 Drygały Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji Schulsachen - przybory szkolne kl. 1 PGScenariusz lekcji ,, Schulsachen”. Przybory szkolne. 2 x 45 min Cele lekcji: Uczeń: - zna i stosuje słownictwo dotyczące przyborów szkolnych, - zna nazwy kolorów po niemiecku, - wie co to jest rodzajnik określony i nieokreślony rzeczownika i w jakiej sytuacji go stosować, - potrafi opisać swoje przybory szkolne podając ich kolor, - ćwiczy sprawność rozumienia ze słuchu i mówienia. Formy pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa. Metody pracy: ćwiczeniowo- utrwalająca, komunikacyjna Środki dydaktyczne: zeszyt, podręcznik z ćwiczeniami, tablica multimedialna, multibook Aha ! Neu 1A, odtwarzacz i płyta CD, karteczki ze słownictwem i ćwiczeniami dot. przyborów szkolnych, karty pracy oraz koperty z ilustracjami i napisami przyborów szkolnych do pracy w grupie, mazaki. Przebieg lekcji Faza wprowadzająca 1. Czynności organizacyjne: sprawdzenie obecności, sprawdzenie pracy domowej, podanie tematu lekcji Krótka charakterystyka tematu lekcji ( przedstawienie uczniom celów tematu lekcji ). Faza realizacyjna 1. Uczniowie otrzymują od nauczyciela słownictwo dot. przyborów szkolnych i wklejają do zeszytu ( zał. nr 1 ) 2. Przypomnienie o rodzajniku określonym i nieokreślonym oraz jego zastosowaniu. 3. Wysłuchanie przez uczniów ćwiczenia ( ćw. 19a str. 58- podręcznik Aha! Neu 1A ) dot. nazw przyborów szkolnych. Zadaniem uczniów jest wpisać poprawny rodzajnik. Następnie uczniowie sprawdzają i powtarzają słówka. 4. Uczniowie otrzymują od nauczyciela karteczki z ćwiczeniem dot. przyborów szkolnych oraz ich rodzajników. Zadaniem uczniów jest podpisanie ilustracji rzeczownikami wraz z prawidłowymi rodzajnikami oraz odgadnięcie, jakie to przybory . ( zał. nr 2 ) 5. Praca w grupach- zabawa w przybory szkolne. Uczniowie w ciągu dwóch minut zapamiętują jak najwięcej słówek dot. przyborów szkolnych. Następnie zamykają zeszyty i podręczniki. Zad. 1 Uczniowie otrzymują koperty z ilustracjami i nazwami przyborów. Zadaniem ich jest w ciągu 2 min. dopasować jak najwięcej wyrazów do ilustracji. Liderzy grup czytają głośno, stosując prawidłową wymowę. Za każde poprawnie dopasowane słówko do ilustracji, grupa otrzymuje 1 punkt ( zał. nr 3 ). Zad. 2 Uczniowie wypisują ( bez korzystania z zeszytów i podręczników) jak najwięcej wyrazów dot. przyborów szkolnych. Za każdy rzeczownik z prawidłowym rodzajnikiem również otrzymują 1 punkt. Podsumowanie pracy w grupach 6. Uczniowie poznają nazwy kolorów w języku niemieckim ( zapisują do zeszytu). 7. Uczniowie wykonują ćw. 21 str. 59 – podręcznik Aha! Neu 1A, ćw. 15 i 16 str. 103- zeszyt ćwiczeń Aha! Neu 1A ). 8. Ćwiczenie budowy zdań związanych ze słownictwem dot. przyborów szkolnych, kolorów oraz prawidłowego stosowania rodzajników określonych rzeczownika (praca zbiorowa). Uczniowie opisują swoje przybory szkolne. Faza podsumowująca 1. Powtórzenie słownictwa dot. przyborów szkolnych, kolorów oraz stosowanie prawidłowych rodzajników rzeczownika. 2. Zadanie pracy domowej – ćw. 19 i 20 str. 104- zeszyt ćwiczeń Aha! Neu 1A. 3. Wypełnienie przez uczniów ankiet ewaluacyjnych. Zał. nr 1 der Kuli - długopis die Büroklammer - spinacz der Spitzer - temperówka die Tafel - tablica der der Radiergummi - gumka die Mappe - mapa der Pinsel - pędzel das Lineal - linijka das Lineal - linijka das Dreieck - ekierka der Zirkel - cyrkiel das Mäppchen - piórnik der Füller - pióro wieczne das Buch - książka der Rucksack - plecak das Blatt - kartka der Taschenrechner - kalkulator das Wörterbuch - słownik der Klebstoff - klej das Klebeband - taśma der Papierkorb - kosz na śmieci das Heft - zeszyt der Zeichenblock - blok rysunkowy die Filzstifte - mazaki der Ordner - segregator die Buntstifte - kredki die Schultasche - tornister die Bücher - książki Zał. nr 2 Zał. nr 3 Podpisz ilustracje. 1. Das ist ein Lineal. Das Lineal ist lang. 2. Das ist ein Bild. Das Bild ist sehr bunt. 3. Das sind - Hefte. Die Hefte sind dünn. 4. Das ist ein Radiergummi. Der Radiergummi ist klein. 5. Das sind - Bücher. Die Bücher sind langweilig. 6. Das ist ein Federmäppchen. Das Federmäppchen ist alt 7. Das ist eine Kreide. Die Kreide ist weiß. 8. Das ist eine Tafel. Die Tafel ist schwarz. 9. Das ist ein Zirkel. Der Zirkel ist scharf Ankieta ewaluacyjna dla ucznia Podkreśl wybraną odpowiedź. 1. Czy lekcja była dla Ciebie interesująca? TAK NIE NIE MAM ZDANIA 2.Czy polecenia wydawane przez nauczyciela były dla Ciebie zrozumiałe? TAK NIE 3. Czy byłeś zaangażowany w pracę grupy? TAK NIE 4. Czy atmosfera w grupie sprzyjała pracy? TAK NIE NIE MAM ZDANIA Opracowała: Wioletta Kowalewska Wyświetleń: 1834
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |