Katalog

Małgorzata Majka, 2014-05-14
Tarnów

Język angielski, Konspekty

At home - nazwy pomieszczeń i mebli. Konspekt lekcji

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego
Data: …………………………………….
Klasa: I gimnazjum
Liczba uczniów: 24
Liczba godzin angielskiego w ciągu tygodnia: 3
Czas trwania zajęć: 45 minut
Temat: At home – w domu. Nazwy pomieszczeń i mebli.
Cele językowe:
- wprowadzenie tematu związanego z domem
- powtórzenie słownictwa związanego z nazwami pomieszczeń w domu (kitchen, bedroom, bathroom, garaże, garden, hall, study, living room, dining room) oraz mebli (wardrobe, cooker, fridge, freezer, bed, bath, shower, chair, table, desk, lamp, toilet, computer)
- wprowadzenie słownictwa związanego z rodzajami domów (house, flat, detached house, semi-detached house, terraced house, bungalow, palace, skyscraper, cottage)
- zastosowanie przyimków miejsca: in, on, above, next to, between, under, behind, in front of
Cele ogólne:
- dobieranie słownictwa do definicji
- tworzenie definicji do słownictwa
- ćwiczenie nowego słownictwa za pomocą różnych metod
- ćwiczenie w mówieniu: opis pomieszczeń
Materiały: podręcznik Voices 2, płyta CD, materiały dodatkowe przygotowane przez nauczyciela, flashcards
Wstęp:
Nauczyciel wita uczniów i sprawdza obecność.


Warm – up:
Nauczyciel zapisuje na tablicy temat lekcji: At home i upewnia się czy uczniowie rozumieją jego znaczenie. Nauczyciel zapisuje także pytanie: Where do you live? i prosi uczniów o odpowiedź. Prawdopodobnie usłysz odpowiedź: I live in Siemiechów. Po czym nauczyciel za pomocą flashcards zadaje pytania:
Do you live in a flat or in a house?
Do you live with your parents?
Do you live in a countryside or in the mountains?
Do you live at the seaside?
Do you live by the lake?
Wprowadzenie:
Nauczyciel dzieli tablicę na dwie części: Po jednej stronie układa różne rodzaje domów (dom wolnostojący, dom bliźniak, dom szeregowy, dom parterowy, pałac, drapacz chmur), po drugiej różne rodzaje lokalizacji, w których można mieszkać (jezioro, góry, morze, rzeka, miasto, wieś). W ten sposób nauczyciel wprowadza słownictwo związane z różnymi typami domów oraz położeniem. Nauczyciel zapisuje słownictwo po obrazkami prosi uczniów o powtórzenie, najpierw chórem, potem indywidualnie. Następnie prosi uczniów o dokończenie zdań:
I live in a ……………….in/by the ……………………………….. .
I would like to live in a ……………..in/by the……………………..
Ćwiczenie 1
Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na przekrój domu ilustrujący różne pomieszczenia. Zadaniem uczniów jest odnalezienie wszystkich pomieszczeń na rysunku. Następnie nauczyciel prosi uczniów, by ułożyli definicję każdego z tych pomieszczeń wskazując na czynność, która najczęściej się tam wykonuje np.
In the kitchen we cook dinner.
Ćwiczenie 2
Nauczyciel dzieli klasy na grupy. Każda grupa dostaje jedno pomieszczenie, nazwy przedmiotów i obrazki przedstawiające przedmioty (załącznik nr 1), które się w tym pomieszczeniu mogą znajdować, ale w każdej grupie będzie dwa wyrazy pasujące do innego pomieszczenia. Uczniowie odkładają niepasujące wyrazy, a pozostałe przykleją wraz z obrazkiem do kartonu tworząc w ten sposób słownik obrazkowy. Liderzy poszczególnych grup przyklejają swoje słowniczki do tablicy, a uczniowie pozostałych grup, jeśli mają oddają im wyrazy.
Ćwiczenie 3
Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na ćwiczenie 1 w podręczniku na str. 32. Zadaniem uczniów jest dopasowanie odpowiednich nazw mebli do definicji. Uczniowie uzupełniają zadanie, następnie słuchają nagrania i sprawdzają swoje odpowiedzi. Nauczyciel prosi uczniów pojedynczo o odczytanie zdań.
Wprowadzenie II
Nauczyciel za pomocą obrazków przypomina z uczniami przyimki miejsca. Pokazują rysunek zapisuje na tablicy poszczególne przyimki. Następnie prosi uczniów o połączenie obrazków z odpowiednimi przyimkami w ćwiczeniu z podręcznika.
Ćwiczenie 4
Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na obrazek w podręczniku i zdania stanowiące opis tego obrazka ale bez odpowiednich przyimków w zdaniu. Zdaniem uczniów jest uzupełnienie zdań. Po wykonaniu uczniowie sprawdzają ćwiczenie z nauczycielem.
Ćwiczenie 5
Nauczyciel prosi uczniów, aby grupach w których wcześniej pracowali przypatrzyli się obrazkowi, który dostali i ułożyli po jednym zdaniu (każdy uczeń inne) stanowiącym opis obrazka z zastosowaniem odpowiednich nazw mebli i przyimków miejsca.
Ćwiczenie 6 – speaking
Uczniowie mają za zadanie przygotować krótki opis swojego domu i swojego pokoju w oparciu o pytania przygotowane przez nauczyciela stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego konspektu.

Zadanie domowe:
Nauczyciel pisze na tablicy zdanie: My home is my castle. Prosi uczniów, by odszukali tłumaczenie tego powiedzenia i jego znaczenie dla Brytyjczyków.
Zadanie drugie polega na uzupełnieniu ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń mających na celu ułatwienie im zapamiętania nowych słówek i utrwalenia słówek znanych im wcześniej.

Załącznik nr 1
KITCHEN: COOKER, CUPBOARD,FRIDGE,DISHWASHER,FREEZER, MICROWAVE,OVEN, BIN,CLOCK,SINK,OVEN

BEDROOM:BED,BEDSIDE TABLE, WARDROBE,CHEST OF DRAWERS,LAMP,BOOKCASE,POSTER,CARPET

BATHROOM:BATH,WASHING MACHINE, SHOWER,WASHBASIN,MIRROR CUPBOARD

DINING ROOM:TABLE,CHAIR,PLANTS

LIVING ROOM:ARMCHAIR,DVD PLAYER,SOFA,TV SET,STEREO,FIREPLACE
PICTURE,CURTAINS,COFFEE TABLE,VIDEO

GARDEN:SWING,BIRD TABLE,BARBECUE,FLOWERBED



Załącznik nr 2
Do you live in a house or in a flat?
Is it in the country or in a city?
What rooms are there in your house?
What colour is your bedroom?
What do you have in your room?
What do you do in your bedroom?

Wyświetleń: 2323


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.