Katalog

Dorota Popiołek, 2014-05-21
koszalin

Awans zawodowy, Różne

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego

- n +

Popiołek Koszalin dnia 01.09.2011 r
Wychowawca Internatu
przy ZPSM w Koszalinie


data rozpoczęcia stażu : 01.09.2011 r.
data zakończenia stażu: 31.05.2014 r.





PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO



Plan rozwoju zawodowego opracowałam zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi w sprawie nauczycieli mianowanych, ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego według Rozporządzenia MEN i S z dnia 01.12.2004 r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego oraz w oparciu o Kartę Nauczyciela z dnia 26.01.1982 r. ( Dz. U. z 2006 r. Nr 97,poz 674,z późniejszymi zmianami).



Str 1
Zagadnienia organizacyjne
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji
Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów Prawa Oświatowego dotyczącego awansu zawodowego.
• Przegląd stron internetowych pod kątem informacji dotyczących awansu zawodowego nauczyciela mianowanego:
www.men.waw.pl
www.eduseek.pl
www.edukator.pl
www.literka.pl

• Złożenie wniosku o awans zawodowy.
• Przygotowanie planu rozwoju zawodowego Okres stażu







Wrzesień 2011
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. • Gromadzenie dokumentacji, świadectw, zaświadczeń, zdjęć itp. Na bieżąco
Przygotowanie projektu sprawozdania. • Autorefleksja
• Autoanaliza
• Opis realizacji
• Sprawozdanie W trakcie trwania stażu


Str 2
₰ ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej, jakości pracy szkoły.
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji

Poszerzanie wiedzy i rozwijanie umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnych i zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego – uzyskanie dodatkowych kwalifikacji. • Podjęcie studiów podyplomowych w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
• Udział w kursach, spotkaniach metodycznych.
• Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań w pracy z wychowankiem.
• Współtworzenie biblioteczki metodycznej w internacie.
• Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Rok 2012


W trakcie stażu Zaświadczenia
Materiały
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej; wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań. Rozwój i doskonalenie umiejętności interpersonalnych. • Udział w spotkaniach pedagogów.
• Udział w zajęciach warsztatowych.
• Studiowanie literatury w zakresie metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w internacie.
• Studiowanie literatury dotyczącej psychologii człowieka np.: „Psychologia ogólna” P.Zimbardo
• Studiowanie literatury z zakresu pomocy psychologiczno –pedagogicznej dzieci i młodzieży np.: „Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży”. W trakcie stażu
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole. • Współpraca z nauczycielami.
• Terapia pedagogiczna – praca z uczniami klas młodszych . Według potrzeb
Aktywna realizacja zadań wychowawczych, opiekuńczych i edukacyjnych w Internacie.



• Objęcie opieką nowych mieszkańców internatu.
• Współpraca z rodzicami .
• Zapoznanie młodzieży z zasadami bezpieczeństwa.
Ewaluacja pracy opiekuńczo – wychowawczej : Poczucie bezpieczeństwa w internacie. • Określenie tematu.
• Sformułowanie kryteriów wartościowania.
• Przeanalizowanie zagadnień.
• Wybranie metod i narzędzi pracy.
• Harmonogram ewaluacji. W okresie stażu Projekt ewaluacji,
Sprawozdanie z przebiegu ewaluacji

₰ 8. ust.2 pkt. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentów, narzędzi pracy, materiałów badawczych oraz innych materiałów. • Opracowanie dokumentów.
• Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła w pracy.
• Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu, encyklopedii multimedialnej itp.
• Tworzenie Gazetki internatu o nazwie „ Echooo”. Na bieżąco Dokumenty,
Opis,
Gazetka


Str 3
₰ 8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
Zadania Sposób realizacji Termin Sposób realizacji
Rada Samokształceniowa • Przygotowanie Rady Samokształceniowej na temat prawidłowej komunikacji nauczyciela z uczniem lub na temat trudności w pracy z uczniem. W okresie stażu Protokół lub poświadczenie Dyrektora szkoły
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami z nauczycielami w szkole i Internacie. • Służenie pomocą, udostępnienie materiałów własnych.
• Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli/wychowawców, dzielenie się obserwacjami.
• Prowadzenie zajęć dla zainteresowanych osób. Udostepnienie materiałów i narzędzi pracy.
W okresie stażu Poświadczenie
Współpraca z nauczycielami w szkole w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej. • Przygotowanie dokumentacji.
• Konsultacje. W razie potrzeby Dokumentacja pracy Zespoł


Str 4
₰ 8 ust. 2 pkt. 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych i wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną, lub postepowaniem w sprawach nieletnich.
Zadania Sposób realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów w szkole i Internacie. • Indywidualizacja w podejściu do mieszkańców internatu.
• Praca indywidualna z uczniem w szkole.
• Program działań profilaktycznych w oparciu o program profilaktyczny szkoły. W razie potrzeby


W trakcie stażu



Opis realizacji
Poradnik bezpieczeństwa.
• We współpracy z młodzieżą w internacie, przygotowanie „Poradnika bezpieczeństwa” dla uczniów klas młodszych w ZPSM w Koszalinie. Rok szkolny 2011/12 Poradnik
Opracowanie i realizacja programu
„ Bezpieczny Internat” • Program własny : Bezpieczny Internat Rok szkolny 2011/12 Projekt programu,
Sprawozdanie














Str 5
₰ ust. 2 pkt. 4 c
Poszerzanie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Zadania Sposób realizacji Termin Sposób dokumentacji
Pedagogizacja rodziców. • Wywiadówka profilaktyczna dla rodziców.
• Spotkania indywidualne z rodzicami uczniów w szkole i internacie. W okresie stażu Sprawozdanie
Propagowanie zdrowego trybu życia. • Gromadzenie i opracowanie materiałów – gazetki.
• Spotkanie z Amazonkami – w walce przeciw rakowi piersi.
• Konkurs na najzdrowszy jadłospis w internacie. W okresie stażu Zdjęcia ,
Gazetka , opis
Wolontariat . • Podjęcie współpracy z innymi Instytucjami np.: Ośrodkiem Szkolno -wychowawczym, Przedszkolem. W okresie stażu Zdjęcia,
Zaświadczenia

₰ ust 2. pkt 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej, lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub podmiotami.
Zadania Sposób realizacji Termin Sposób dokumentacji
Współpraca z KP w Koszalinie. • Bezpieczna szkoła- dla uczniów klas pierwszych – spotkanie z policjantem. Omówienie zasad ruchu drogowego.
• Profilaktyka uzależnień – spotkanie z Policjantem. W okresie stażu Zdjęcia ,
Recenzja
Współpraca z psychologiem . • Konsultacje dotyczące młodzieży uczącej się w ZPSM w Koszalinie oraz młodzieży mieszkającej w internacie. W okresie stażu Poświadczenie psychologa,
Notatka służbowa
Wykonywanie zadań dodatkowych. • Wyjścia do kina, teatru itp. W okresie stażu Zdjęcia, karta wyjścia






Str 6
₰ 8 ust. 2 pkt. 4 f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy.
Zadania Sposób realizacji Termin Sposób dokumentacji
Opublikowanie w portalu internetowym Planu Rozwoju Zawodowego. • Przygotowanie planu i przesłanie go na stronę internetową. Do grudnia 2011 Publikacja – podanie strony internetowej
Publikacja artykułu na temat pracy pedagogicznej :
„ Specyfika pracy w internacie”, „ Przemoc i agresja wśród dzieci i młodzieży”. • Opracowanie artykułu W okresie stażu Publikacja – podanie adresu strony internetowej, lub numeru i nazwy czasopisma
Dokumentacja całego okresu stażu. • Opis, analiza, autorefleksja. Na bieżąco Dokumenty, sprawozdania

₰ 8 ust. 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony.
Zadania Sposób realizacji Termin Sposób dokumentacji
Rozpoznanie problemu i podjęcie próby jego rozwiązania. • Analiza przypadku edukacyjnego, dotycząca realizacji nauki własnej w internacie.
• Analiza przypadku wychowawczego dotyczącego problemu związanego z integracją młodzieży w internacie.
• Identyfikacja problemu, geneza i dynamika zjawiska, prognoza pozytywna i negatywna, propozycja rozwiązania problemu, wdrażanie oddziaływań, efekty oddziaływań – dotyczy obu przypadków . W trakcie stażu Opisy przypadków

Powyższy plan rozwoju może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły i internatu lub nowymi przepisami oświatowymi.

Dorota Popiołek



Wyświetleń: 517


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.