Katalog

Agnieszka Krekora, 2014-05-22
Siedlce

Wychowanie fizyczne, Konspekty

Aerobik – nauczanie układu tanecznego.

- n +

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO


Aerobik – nauczanie układu tanecznego.


Prowadząca: Agnieszka Krekora
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Przyrządy, przybory: butelki plastikowe
Środki audiowizualne: magnetofon, płyty CD

Zadanie szczegółowe w zakresie:
- umiejętności: umiejętność wyczucia rytmu, płynności i estetyki ruchu
- sprawności motorycznej: poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, wytrzymałości ogólnej, zwinności, gibkości
- wiadomości: poznanie choreografii nowego układu tanecznego oraz wpływu ćwiczeń ruchowych przy muzyce na świadomość postępowania wobec własnego ciała i możliwości samodzielnego doboru ćwiczeń w okresie późniejszym; poznanie różnych form aerobiku
- w zakresie akcentów wychowawczych: wyrabianie świadomej postawy zdyscyplinowania i kolektywnego współdziałania; obiektywizacja procesu samooceny i samokontroli oraz wyzwalania postaw służących dbaniu o własne zdrowie i samodzielności w ich permanentnym stosowaniu.
Metody:
- realizacji zadań ruchowych: zabawowo-naśladowcza, naśladowcza-ścisła, zadaniowa-ścisła
- przekazywania wiedzy: pogadanka, pokaz, opis, objaśnienie, instruowanie
- wychowawcze: działanie przykładem osobistym, wyrażanie aprobaty i dezaprobaty


I CZĘŚĆ WSTĘPNA

Część organizacyjno-porządkowa
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie gotowości do zajęć.
Zapoznanie z tematem lekcji.

Nastawienie psychiczno-motywacyjne
Krótka informacja na temat różnych form aerobiku i sposobu w jaki aerobik wpływa na kształtowanie zgrabnej sylwetki.

Zabawa ożywiająca
„Pościg węża za ogonem”.
Ustawienie – uczestnicy stoją w rzędzie układając RR na biodrach osoby stojącej przed nią.
Na sygnał czołowy w rzędzie – głowa węża, stara się szybkimi nawrotami złapać ostatniego w rzędzie – ogon węża. Po schwytaniu ostatniego czyli ogon węża, do środka rzędu przechodzą początkujący i końcowi,
a ćwiczący ze środka wchodzą na miejsca tych, którzy stali na początku i końcu.

Ćwiczenia kształtujące z butelką plastikową
1. Pw. postawa rozkroczna, butelka poziomo trzymana oburącz przed sobą za końce – skłony głowy w przód i w tył.
2. Pw. jw. – skłony głowy w prawo i w lewo.
3. Pw. jw. tylko RR w dół – 1-RR przodem w górę; 2-RR skurcz, butelka na karku; 3-RR w górę; 4-powrót do pozycji wyjściowej.
4. Pw. jw. tylko RR z butelką w górę – krążenia RR
z butelką przed sobą w prawą stronę.
5. Jw. w lewą stronę.
6. Pw. postawa rozkroczna, butelka pionowo trzymana oburącz przed sobą – 1- wypad PN z przeniesieniem butelki w prawą stronę; 2-powrót do pozycji wyjściowej; 3-wypad LN
z przeniesieniem butelki w lewą stronę; 4-powrót do pozycji wyjściowej.
7. Pw. postawa rozkroczna, butelka poziomo trzymana oburącz za końce w górze – 1–skłon T
w prawą stronę; 2-powrót do pozycji wyjściowej; 3-skłon T w lewą stronę; 4-powrót do pozycji wyjściowej.
8. Pw. jw. – 1-skłon T w przód z pogłębieniem.
9. Pw. jw. tylko skłon podparty o kolanach lekko ugiętych – 1-wspięcie na palce; 2-powrót na całe stopy.
10. Pw. postawa rozkroczna, butelka poziomo trzymana oburącz za końce w przód – przenoszenie ciężaru ciała z PN na LN (z LN na PN).
11. Pw. jw. – ciężar ciała spoczywa na PN – wytrzymać.
12. Pw. wypad w przód, RR z butelką w górze – wytrzymać.
13. Pw. jw. tylko RR z butelką oparte o nogę wykroczną – ugięcie kolana nogi zakrocznej w dół i powrót
do pw.
14. Pw. jw. tylko RR z butelką na podłodze – wytrzymać.
15. Ćwiczenia NN wykonywane na lewą stronę.
16. Pw. leżenie tyłem, butelka pionowo trzymana w PR – podawanie butelki z ręki do ręki pod PN i LN.
17. Pw. leżenie przodem, butelka trzymana jw. – okrężne podawanie butelki z ręki do ręki o ramionach wyprostowanych.
18. Pw. postawa rozkroczna, butelka poziomo trzymana oburącz za końce w dół – 1-RR przodem w górę-wdech; 2-RR przodem w dół-wydech.


II CZĘŚĆ GŁÓWNA

Nauczanie układu tanecznego
Układ choreograficzny.

I ósemka
1. Mambo PN (krok w przód i w tył)
2. Mambo obrót PN
3. V-step PN (krok po V)
4. V-step LN
II ósemka
1. Kick PN i LN w przód (kopnięcie)
2. Knee up PN i LN po skosie w tył (kolano w górę)
III ósemka
1. Cross PN (NN złączone - PN krok w przód, skrzyżowanie LN przed PN , PN krok w tył, LN dołącza do PN)
2. Pw. Postawa rozkroczna, NN ugięte w kolanach – 2 klaśnięcia w dłonie, 2 o kolana x2
IV ósemka
1. Grape vine PN w prawą stronę (krok skrzyżny)
2. Jumping Jack (pajace)
3. Grape vine LN w lewą stronę
4. Jumping Jack (pajace)

- Jw. ósemki wykonywane na lewą stronę.
- Nauczony układ powtarzamy w szybszym tempie na P i L stronę.


III CZĘŚĆ KOŃCOWA

Ćwiczenia rozciągające
Zmiana muzyki na relaksacyjną.
1. Pw. siad skrzyżny – PR na głowie, LR na PR - nacisk głowy w lewą stronę, a PR w prawą stronę. Jw.
na lewą stronę.
2. Pw. jw. – wyprostować luźne RR do góry i zgiąć dłonie do wewnątrz grzbietem w dół. Wyciągnąć się w górę swobodnie oddychając, powtórzyć 2-3 razy.
3. Pw. jw. – unieść rękę ze zgiętym łokciem,
przy pomocy drugiej ręki naciskać podniesioną
i zgiętą
w łokciu rękę do tyłu i w dół. Zmiana R.
4. Pw. siad ugięty – PR między nogami-napięcie; rozluźnienie, siad skrzyżny, RR na kolanach – rozciągnięcie.
5. Jw. na LR.

Ćwiczenie relaksujące
Układ taneczny wykonywany w wolnym tempie.

Moment organizacyjno-porządkowy.
Zbiórka. Omówienie lekcji. Ocena aktywności uczniów
Pożegnanie.
Wyświetleń: 1036


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.