AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ewa Jaskólska - Łoś, 2014-05-26
Wągrowiec

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć w kl.I - III

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE I-II L
CZĘŚĆ POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
TEMAT: Letnia łąka.

CELE: uczeń-
 wypowiada się na temat czytanego tekstu przez nauczyciela, wymienia nazwy zwierząt żyjących na łące,
 uzupełnia zdania nazwami zwierząt żyjących na łące,
 obserwuje rośliny (kwiaty łąkowe) i owady ( figurki owadów) i opisuje ich wygląd,
 potrafi zastosować symetrie osiową podczas rysowania,
 wie, że z kwiatów i ziół łąkowych wytwarza się kosmetyki, herbaty, leki.
METODY: słowna, poglądowa, ćwiczeń praktycznych.
FORMY: zbiorowa, grupowa, indywidualna.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: podręcznik kl.1 cz.2- str. 102-103, ćwiczenia cz.4 – str.76-77, rozcięte kartki z nazwami dni tygodnia, bransoletki tygodnia, atlas „ Owady”,” Co w trawie piszczy”, „ Ssaki lasów i łąk „ , ilustracje z kwiatami łąkowymi, zwierzętami i owadami , kartkami z zadaniami – motyl do rysowania symetrycznego, motyl – do uzupełniania według wzorów literowych i kolorów, żywe kwiaty- maki, rumianki, chabry, plastikowe figurki owadów.
CZAS TRWANIA: ok.90 min
Data: 20. 06. 2012r.
NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: mgr Ewa Jaskólska-Łoś



PRZEBIEG ZAJĘĆ
ZAJĘCIA WSTĘPNE
1. Powitanie uczniów.
2. Ustalenie daty.
3. Odszukanie nazwy bieżącego dnia na bransoletce tygodnia.
4. Zapisanie daty na tablicy.
5. Zapisanie daty przez uczniów w zeszycie samodzielnie lub po śladzie.
ZAJĘCIA ZASADNICZE
6. Wprowadzenie do tematu zajęć – zaśpiewanie piosenki pt.: „Rosną sobie kwiatki na łące” i pokazanie żywych polnych kwiatów.
7. Nazywanie kwiatów i ustalenie tematu zajęć.
8. Zapisanie tematu.
9. Czytanie przez nauczyciela tekstu „Łąka latem”.
10. Rozmowa na temat przeczytanego tekstu, nazwy i czynności zwierząt żyjących na łące.
11. Ćwiczenia grafomotoryczne związane z symetrią osiową- rysowanie oburącz motyla.
12. Ćwiczenia w rozpoznawaniu i nazywaniu liter alfabetu i kolorów.
13. Poznanie polisensoryczne produktów wytwarzanych z kwiatów i ziół – oglądanie, wąchanie, dotykanie i smarowanie kosmetykami z kwiatów, smakowanie herbat miętowej, rumiankowej, szałwiowej .
PODSUMOWANIE CZĘŚCI POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZEJ
14. Utrwalenie wiadomości o łące – rozróżnianie i nazywanie polnych kwiatów oraz zwierząt i owadów.
15. Oglądanie atlasów i gazet z ilustracjami kwiatów i zwierząt żyjących na łące.
16. Zagadki przyrodnicze – odpowiadanie na pytania rymowanki.
17. Podsumowanie aktywności i zachowania uczniów na zajęciach, pochwały i uwagi w formie „buziek” na tablicy nagród.

Przerwa międzylekcyjna i dalsza część zajęć.


SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE III L
CZĘŚĆ POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
TEMAT: Kwitną kwiaty wkoło.

CELE: uczeń-
 czyta ze zrozumieniem teksty przyrodnicze, wymienia nazwy kwiatów i zwierząt żyjących na łące,
 wyszukuje potrzebne informacje o kwiatach w tekstach, albumach,
 rozpoznaje wyrazy należące do tej samej rodziny,
 pisze poprawnie wyrazy z końcówką –ów,
 obserwuje rośliny (kwiaty łąkowe) i owady ( figurki owadów) i opisuje ich wygląd,
 wie, że z kwiatów i ziół łąkowych wytwarza się kosmetyki, herbaty, leki.
METODY: słowna, poglądowa, ćwiczeń praktycznych.
FORMY: zbiorowa, grupowa, indywidualna.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: podręcznik kl.2 cz.2- str. 100-101, ćwiczenia cz.4 – str.60-61, rozcięte kartki z nazwami i rysunkami miesięcy, bransoletki tygodnia, atlas „Kwiaty łąkowe”, „ Co w trawie piszczy”, poradniki ogrodnicze, ilustracje z kwiatami łąkowymi, zwierzętami i owadami , żywe kwiaty- maki, rumianki, chabry, plastikowe figurki owadów.
CZAS TRWANIA: ok.90 min
Data: 20. 06. 2012r.
NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: mgr Ewa Jaskólska-Łoś



PRZEBIEG ZAJĘĆ
ZAJĘCIA WSTĘPNE
1. Powitanie uczniów.
2. Ustalenie daty.
3. Odszukanie nazwy bieżącego dnia na bransoletce tygodnia.
4. Zapisanie daty na tablicy.
5. Przepisanie daty przez uczniów samodzielnie w zeszycie.
ZAJĘCIA ZASADNICZE
6. Wprowadzenie do tematu zajęć – zaśpiewanie piosenki pt.: „Rosną sobie kwiatki na łące” i pokazanie żywych polnych kwiatów.
7. Nazywanie kwiatów i ustalenie tematu zajęć.
8. Zapisanie tematu.
9. Ciche i głośne czytanie ze zrozumieniem, kolejno przez uczniów, tekstu „Wśród kwiatów”.
10. Układanie pytań i odpowiedzi do tekstu, nazwy i czynności zwierząt żyjących na łące.
11. Rozwiązywanie krzyżówki dotyczącej czytanego tekstu
12. Tworzenie rodzin wyrazów, grupowanie wyrazów należących do jednej rodziny, rodzina wyrazu „kwiat”, tworzenie wyrażeń i zdań.
13. Ćwiczenia utrwalające pisownię wyrazów z końcówką –ów.
14. Poznanie polisensoryczne produktów wytwarzanych z kwiatów i ziół – oglądanie, wąchanie, dotykanie i smarowanie kosmetykami z kwiatów, smakowanie herbat miętowej, rumiankowej, szałwiowej .
PODSUMOWANIE CZĘŚCI POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZEJ
15. Utrwalenie wiadomości o łące i kwiatach – rozróżnianie i nazywanie polnych kwiatów.
16. Oglądanie i czytanie atlasów i gazet z ilustracjami kwiatów i zwierząt żyjących na łące.
17. Zagadki przyrodnicze – odpowiadanie na pytania rymowanki.
18. Podsumowanie aktywności i zachowania uczniów na zajęciach, pochwały i uwagi w formie „buziek” na tablicy nagród.
Przerwa międzylekcyjna i dalsza część zajęć.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1102


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.