AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ewa Jaskólska - Łoś, 2014-05-26
Wągrowiec

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć w kl. I - III

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z EDUKACJI SPOŁECZNO - POLONISTYCZNEJ
W KL. I-III

TEMAT: Idą święta. (kl.I-II)
Opowieść wigilijna. (kl.III)

CELE: - uczeń zna tradycje i zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia,
- opowiada o obchodzeniu świąt w swojej rodzinie,
- słucha ze zrozumieniem tekstu lub wiersza dotyczącego świąt,
- doskonali umiejętność czytania globalnego i analityczno-syntetycznego
oraz płynnego,
- umie określić pogodę, porę roku, datę,
- umie wymienić dni tygodnia i miesiące.
METODY: słowna, poglądowa, ćwiczeń praktycznych.
FORMY: zbiorowa, grupowa, indywidualna.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: podręczniki i ćwiczenia do edukacji wczesnoszkolnej „Raz,dwa, trzy-teraz my”, kolędy i gitara lub odtwarzacz Cd z płytą z kolędami, książka pt: „Święta Bożego Narodzenia”, ilustracje i kolorowanki dotyczące świąt Bożego Narodzenia.
NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: Ewa Jaskólska-Łoś
DATA: 17.12.2012r.
CZAS: ok.60 min.


ZAJĘCIA WSTĘPNE
1. Powitanie uczniów. Przebranie butów.
2. Sprawdzenie listy obecności, omówienie tablicy pogodowej, pory roku, ustalenie daty. Utrwalenie dni tygodnia i miesięcy. Omówienie tablicy dobowej.
3. Przejście do tematu zajęć – słuchanie i śpiewanie kolędy. Odpowiedź na pytanie kiedy śpiewamy kolędy i co się zbliża.
ZAJĘCIA ZASADNICZE
4. Zapisanie daty i tematu zajęć. Kl. III – przepisuje samodzielnie, kl. I i II pisze po śladzie.
5. Czytanie przez nauczyciela wiersza M. Strzałkowskiej pt: „Wigilijna noc”.
6. Formułowanie kilkuzdaniowych odpowiedzi na pytania np. O jakiej nocy opowiada wiersz? Co niezwykłego jest w tej nocy? Jak ona wygląda? Czym nas tak zachwyca?
7. Opowiadanie o tradycjach i zwyczajach związanych z obchodami Bożego Narodzenia w rodzinnych domach dzieci.
8. Kolorowanie ilustracji związanych ze świętami – kl.I-II.
9. Samodzielne czytanie płynne lub analityczno-syntetyczne tekstu z podręcznika pt. „Prezent inny niż wszystkie” – kl.III.
10. Odpowiedzi na pytania do tekstu.
11. Podsumowanie informacji o przygotowaniach do świąt i o świętowaniu w rodzinie – odpowiadanie na pytania nauczyciela.
12. Zapisanie krótkiej notatki o świętach Bożego Narodzenia do zeszytu – przepisanie z tablicy - kl.III.
13. Czytanie globalne i analityczno-syntetyczne wyrazów – kl.I i II.

PRZERWA ŚNIADANIOWA
Dalsza część zajęć dziennego ośrodka pracy.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 924


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.