Katalog Katarzyna Raduj, 2014-05-26 Kraków Różne, Konspekty Witaj Wiosno - konspekt zajęć świetlicowychTEMAT: Witaj Wiosno CELE: Poznawczy: zapoznanie ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie wiosną, poznanie kwiatów i ptaków zwiastujących wiosnę, zaprezentowanie kwiatów i ptaków objętych ochroną; Kształcący: rozbudzenie wrażliwości na piękno przyrody, rozwijanie umiejętności plastycznych, rozwijanie ogólnej motoryki ciała; Wychowawczy: integracja grupy, wdrażanie do estetycznego wykonania pracy plastycznej, doskonalenie efektywnego współdziałania w grupie; METODY: słowna, oglądowa, praktycznego działania; FORMY: indywidualna, grupowa, zbiorowa; POMOCE: chusta animacyjna, kartki papieru z rozsypanymi wyrazami, pliki ze zdjęciami, arkusz szarego papieru, flamastry, krepina koloru żółtego, pomarańczowego, zielonego i fioletowego, druciki, nożyczki, klej, zielone słomki, tablica multimedialna; TOK ZAJĘĆ: I.Wprowadzenie 1.Powitanie uczniów 2.Zabawy z chustą animacyjną wprowadzające odprężenie i dobry nastrój – zabawy z wachlowaniem i przebieganiem pod chustą nawiązujące do tematu zajęć 3.Udzielanie odpowiedzi na pytania : Kiedy zaczyna się kalendarzowa wiosna? Jaka jest pogoda wczesna wiosną? Co zmienia się w przyrodzie? Jak wiosna wpływa na zachowanie ludzi? II.Część właściwa 1.Rozsypanka Podział uczniów na grupki 4 – 6 osobowe. Każda grupa dostaje kartkę z rozsypanymi wyrazami – wiosennymi skojarzeniami. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie tych wyrazów. Przykład: wronkeoks – skowronek, itp. Wyrazy: bocian, słońce, przebiśnieg, bazie, spacer, , marzec, krokus, trawa, przedwiośnie 2.Prezentacja zdjęć na tablicy multimedialnej - każda grupa po kolei podaje nazwy kwiatów i ptaków widocznych na poszczególnych zdjęciach tj. przebiśnieg, przylaszczka, narcyz, krokus, zawilec, pierwiosnek, sasanka, wierzba, leszczyna, forsycja, bocian, jaskółka, szpak, skowronek, kukułka. Wskazanie ptaków i kwiatów będących pod ochroną 3.Praca plastyczna – nauka wykonania krok po kroku krokusa i żonkila z krepiny. Wykorzystanie tablicy multimedialnej i internetu do prezentacji zdjęć i filmików instruktażowych. III.Zakończenie 1.Uporządkowanie miejsca pracy 2.Podziękowanie uczniom za udział w zajęciach 3.Uzyskanie opinii uczniów na temat przeprowadzonych zajęć. Prowadzący kładzie arkusz papieru z narysowanym kołem i prosi uczniów o domalowanie promyków słońca. Długość promyka będzie oznaczała w jakim stopniu zajęcia się podobały Wyświetleń: 453
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |