![]() |
![]() |
Katalog Małgorzata Prosińska-Bryła, 2014-05-27 Skórzewo Różne, Ćwiczenia Konspekt zajęć logopedycznych dla ucznia klasy III terapeutycznejKonspekt zajęć logopedycznych dla ucznia klasy III terapeutycznej Temat: Próba uzyskania głoski „sz”. Różnicowanie głoski „sz” i „s”. Cele: - wywołanie głoski „sz” - rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego - wzbogacanie słownictwa czynnego - usprawnianie słuchu fonemowego - budowanie pozytywnej motywacji do ćwiczeń Przebieg zajęć: powitanie, zachęcenie do pracy Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy: - „malowanie ust”- oblizywanie górnej wargi - „liczenie ząbków”- czubek języka dotyka kolejno górnych zębów od lewej do prawej i odwrotnie - „winda”- opuszczanie żuchwy, czubek języka na górnym wałku dziąsłowym Pokaz prawidłowego ułożenia artykulatorów, próba uzyskania głoski”sz”. Ćwiczenie oddechowe: dmuchanie na papierki do celu Ćwiczenie słuchu fonematycznego - nauczyciel wypowiada kolejno wyrazy ( wąż, szyszki, szachy, szynka, szable,szklanki, kasztany, szuflada, ser, pasek, serce, spodnie, osa, ananas, autobus,fasola), równocześnie prezentuje obrazki. Uczeń grupuje wyrazy pod symbolami „sz” i „s” - uczeń wystukuje ilość sylab w wyrazach – sam wypowiada tylko wyrazy z „s” i układa obrazki pod symbolami „1”, „2”, „3”. Ćwiczenie rozwijające słownictwo czynne: nauczyciel prezentując obrazek mówi: wąż ( jaki? ), uczeń dodaje: zielony. Podobnie pracujemy z każdym wyrazem. Zakończenie zajęć: przypomnienie prawidłowego ułożenia artykulatorów przy wymowie głoski „sz”, zachęcęnie do samodzielnych ćwiczeń w domu, pożegnanie. Opcjonalnie przewidziano dla ucznia - przy sprawnej pracy – dobieranie podpisów do obrazków oraz pisanie po śladzie. Małgorzata Prosińska-Bryła Wyświetleń: 383
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |