Katalog

Małgorzata Prosińska-Bryła, 2014-05-27
Skórzewo

Różne, Ćwiczenia

Konspekt zajęć logopedycznych dla ucznia klasy III terapeutycznej

- n +

Konspekt zajęć logopedycznych dla ucznia klasy III terapeutycznej

Temat: Próba uzyskania głoski „sz”. Różnicowanie głoski „sz” i „s”.

Cele: - wywołanie głoski „sz”
- rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego
- wzbogacanie słownictwa czynnego
- usprawnianie słuchu fonemowego
- budowanie pozytywnej motywacji do ćwiczeń

Przebieg zajęć: powitanie, zachęcenie do pracy

Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy:
- „malowanie ust”- oblizywanie górnej wargi
- „liczenie ząbków”- czubek języka dotyka kolejno górnych zębów od lewej do prawej i odwrotnie
- „winda”- opuszczanie żuchwy, czubek języka na górnym wałku dziąsłowym

Pokaz prawidłowego ułożenia artykulatorów, próba uzyskania głoski”sz”.

Ćwiczenie oddechowe: dmuchanie na papierki do celu

Ćwiczenie słuchu fonematycznego
- nauczyciel wypowiada kolejno wyrazy ( wąż, szyszki, szachy, szynka, szable,szklanki, kasztany, szuflada, ser, pasek, serce, spodnie, osa, ananas, autobus,fasola), równocześnie prezentuje obrazki. Uczeń grupuje wyrazy pod symbolami „sz” i „s”
- uczeń wystukuje ilość sylab w wyrazach – sam wypowiada tylko wyrazy z „s” i układa obrazki pod symbolami „1”, „2”, „3”.

Ćwiczenie rozwijające słownictwo czynne: nauczyciel prezentując obrazek mówi: wąż ( jaki? ), uczeń dodaje: zielony.
Podobnie pracujemy z każdym wyrazem.

Zakończenie zajęć: przypomnienie prawidłowego ułożenia artykulatorów przy wymowie głoski „sz”, zachęcęnie do samodzielnych ćwiczeń w domu, pożegnanie.

Opcjonalnie przewidziano dla ucznia - przy sprawnej pracy – dobieranie podpisów do obrazków oraz pisanie po śladzie.

Małgorzata Prosińska-Bryła

Wyświetleń: 383


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.