Katalog

KINGA SZTURNOGA, 2014-05-30
Smardzewice

Język niemiecki, Scenariusze

Scenariusz lekcji języka niemieckiego dla klasy I LO. Poziom kształcenia podstawowy. Wo warst du gestern - Prateritum - powtórzenie.

- n +





[Wpisz tytuł dokumentu]

Scenariusz lekcji języka niemieckiego w klasie I LO. Poziom kształcenia podstawowy.


Temat: Wo warst du gestern? – Präteritum -powtórzenie.


Kinga Szturnoga
2014-05-29



Temat: Wo warst du gestern? - Präteritum – powtórzenie.

Cele ogólne:
-powtórzenie materiału dotyczącego czasu przeszłego
Präteritum

Cele szczegółowe:
-doskonalenie sprawności tworzenia form czasowników w czasie Präteritum
-nabywanie umiejętności zastosowania czasu przeszłego Präteritum w zdaniach
-kształcenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i zapisywania usłyszanych form czasu Präteritum

Formy pracy:
-praca indywidualna
-praca w grupach o zróżnicowanym poziomie
-praca pod kierunkiem nauczyciela

Metody pracy:
-burza mózgu
-metoda sytuacyjna
-metoda z użyciem komputera

Środki dydaktyczne:
-tablica
-podręcznik
-płyta CD
-karta ewaluacji lekcji





Przebieg lekcji:

1. Czynności organizacyjno-porządkowe (2minuty)
- powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności
2. Sprawdzenie pracy domowej (5minut)
3. Wprowadzenie do lekcji (3minuty)
- podanie tematu lekcji
- zapisanie na tablicy planu pracy na lekcji
4. Realizacja tematu lekcji
- nauczyciel zapisuje na tablicy słowo „gestern”, do którego uczniowie podają pasujące czasowniki w czasie Präteritum w 1os.l.poj. Powtórzenie budowy czasu Präteritum (2minuty)
- uczniowie zostają podzieleni na grupy i odmieniają wybrane przez nich czasowniki ( z tablicy) w Präteritum . Nauczyciel sprawdza i poprawia błędy uczniów (5 minut)
- uczniowie na stronie www. niemiecki.ang.pl wykonują zadanie dotyczące użycia form Präteritum. Nauczyciel pomaga w rozwiązywaniu trudności i zachęca do korzystania z tej strony w domu (10 minut)
- uczniowie słuchają tekstu „Über Krähe und Fuchs” , „O wronie i lisie” i zapisują usłyszane czasowniki w Präteritum (najlepiej jeśli byłyby one zapisane w odpowiedniej osobie). Uczniowie z największą ilością poprawnie zapisanych form czasownika zostają nagrodzeni oceną (5 minut)
- prezentacja przygotowanych przez uczniów scenek z zastosowaniem czasu przeszłego wybranych przez nich czasowników czyli odpowiedź na pytanie -Was machtest du gestern? (8 minut)
5. Podsumowanie lekcji i objaśnienie pracy domowej (3 minuty)
- podanie i omówienie pracy domowej: Was solltest du gestern machen, aber was machtest du nicht? Zadanie dla chętnych: napisz krótkie opowiadanie o lisie i wronie.
6.Uzupełnienie karty ewaluacyjnej ( 2minuty)





Wyświetleń: 422


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.