Katalog KINGA SZTURNOGA, 2014-05-30 Smardzewice Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji języka niemieckiego dla klasy I LO. Poziom kształcenia podstawowy. Wo warst du gestern - Prateritum - powtórzenie.[Wpisz tytuł dokumentu] Scenariusz lekcji języka niemieckiego w klasie I LO. Poziom kształcenia podstawowy. Temat: Wo warst du gestern? – Präteritum -powtórzenie. Kinga Szturnoga 2014-05-29 Temat: Wo warst du gestern? - Präteritum – powtórzenie. Cele ogólne: -powtórzenie materiału dotyczącego czasu przeszłego Präteritum Cele szczegółowe: -doskonalenie sprawności tworzenia form czasowników w czasie Präteritum -nabywanie umiejętności zastosowania czasu przeszłego Präteritum w zdaniach -kształcenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i zapisywania usłyszanych form czasu Präteritum Formy pracy: -praca indywidualna -praca w grupach o zróżnicowanym poziomie -praca pod kierunkiem nauczyciela Metody pracy: -burza mózgu -metoda sytuacyjna -metoda z użyciem komputera Środki dydaktyczne: -tablica -podręcznik -płyta CD -karta ewaluacji lekcji Przebieg lekcji: 1. Czynności organizacyjno-porządkowe (2minuty) - powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności 2. Sprawdzenie pracy domowej (5minut) 3. Wprowadzenie do lekcji (3minuty) - podanie tematu lekcji - zapisanie na tablicy planu pracy na lekcji 4. Realizacja tematu lekcji - nauczyciel zapisuje na tablicy słowo „gestern”, do którego uczniowie podają pasujące czasowniki w czasie Präteritum w 1os.l.poj. Powtórzenie budowy czasu Präteritum (2minuty) - uczniowie zostają podzieleni na grupy i odmieniają wybrane przez nich czasowniki ( z tablicy) w Präteritum . Nauczyciel sprawdza i poprawia błędy uczniów (5 minut) - uczniowie na stronie www. niemiecki.ang.pl wykonują zadanie dotyczące użycia form Präteritum. Nauczyciel pomaga w rozwiązywaniu trudności i zachęca do korzystania z tej strony w domu (10 minut) - uczniowie słuchają tekstu „Über Krähe und Fuchs” , „O wronie i lisie” i zapisują usłyszane czasowniki w Präteritum (najlepiej jeśli byłyby one zapisane w odpowiedniej osobie). Uczniowie z największą ilością poprawnie zapisanych form czasownika zostają nagrodzeni oceną (5 minut) - prezentacja przygotowanych przez uczniów scenek z zastosowaniem czasu przeszłego wybranych przez nich czasowników czyli odpowiedź na pytanie -Was machtest du gestern? (8 minut) 5. Podsumowanie lekcji i objaśnienie pracy domowej (3 minuty) - podanie i omówienie pracy domowej: Was solltest du gestern machen, aber was machtest du nicht? Zadanie dla chętnych: napisz krótkie opowiadanie o lisie i wronie. 6.Uzupełnienie karty ewaluacyjnej ( 2minuty) Wyświetleń: 422
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |