Katalog Łukasz Włodarczyk, 2014-05-30 Głowno Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji powtórzeniowej z języka niemieckiego - In den Winterferien spiele ich oft Hockey.Scenariusz lekcji powtórzeniowej z języka niemieckiego Temat: In den Winterferien spiele ich oft Hockey. Cele główny: Powtórzenie i utrwalenie słownictwa z zakresu czynności wykonywanych w czasie wolnym w okresie ferii zimowych Cele szczegółowe: Uczeń potrafi powiedzieć, co robi w czasie trwania ferii zimowych Uczeń potrafi wypełnić tekst z lukami na podstawie podanych obrazków Uczeń potrafi zastosować poprawną formę gramatyczną czasowników w kontekście zdaniowym Uczeń potrafi sformułować samodzielnie kilkuzdaniową wypowiedź w formie pisemnej na temat tego, co może robić w domu i na zewnątrz Metody pracy: Podczas zajęć stosowane są różnorodne gry dydaktyczne, które aktywizują uczniów do pracy i powodują, że lekcja powtórzeniowa traci swój żmudny charakter i przeradza się w zabawę z językiem niemieckim. Krok 1: Uczniowie uzupełniają asocjogram „Was kannst in den Winterferien machen?” przy pomocy poznanych przez nich na wcześniejszych lekcjach wyrażeń w formie bezokoliczników. Krok 2: BINGO – Nauczyciel każe uczniom podzielić kartkę na dziewięć kwadratów, w które wpisują oni wyrażenia zapisane wcześniej na tablicy. Następnie jeden z ochotników losuje z wcześniej przygotowanych kartek, ilustrujących dane czynności, wyrażenie, z którym buduje odpowiednie zdanie, np. Ich fahre Snowboard. Uczniowie, którzy mają na swoich planszach to wyrażenie, skreślają je. Kto jako pierwszy skreśli trzy znajdujące się obok siebie pola (pionowo, poziomo, na skos), krzyczy głośno „BINGO” i wygrywa grę. Krok 3: Uczniowie otrzymują od nauczyciela kartkę z przygotowanym wcześniej tekstem z lukami. Ich zadaniem jest wypełnić luki w tekście na podstawie obrazków, uważając na zmieniające się w kolejnych zdaniach formy osobowe. Krok 4: Uczniowie otrzymują od nauczyciela karty pracy i wykonują je zgodnie z poleceniem „Du hast noch eine Woche Winterferien. Was möchtest du machen? Plane deine Woche! Schneide aus und klebe ein! Erzähle anderen über deine Pläne!“ Uczniowie po wklejeniu wybranych przez siebie czynności w miejsce wybranego dnia tygodnia, opowiadają swoim kolegom o swoich planach. Budując zdania z wykorzystaniem konstrukcji „Am Montag/ Dienstag…” uczniowie ćwiczą poprawne stosowanie szyku przestawnego zdania. Krok 5: ELEFANT-SPIEL: Uczniowie zostają podzieleni na grupy, każda grupa otrzymuje zestaw 25 kart, które po potasowaniu zostają rozdane. Jeden z uczniów zabiera od sąsiadującej z nim osoby jedną kartę, jeśli ma w swojej talii parę, mówiąc poprawne zdanie odkłada obie karty na bok, jeśli zdanie jest niepoprawne karty zostają w jego talii. Uczeń może podjąć próbę pozbycia się ze swojej talii kart będących parą, tylko podczas swojej tury. Gra odbywa się zgodnie z ruchem wskazówek zegara i kończy, gdy jedna z osób posiada tylko kartę ze słoniem (Elefant). Krok 6: Jako pracę domową uczniowie mają przygotować w formie pisemnej pięciozdaniowe propozycje aktywności, które można wykonywać, kiedy pogoda na zewnątrz jest zła oraz kiedy pogoda jest dobra. Do tworzenia zdań wykorzystują czasownik „können” i ćwiczą dodatkowo poprawny szyk zdania oznajmującego z czasownikiem modalnym 1) Es ist Samstag und es ist sehr kalt. Du darfst leider nicht draußen spielen. Was kannst du zu Hause machen? Ich kann …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 2)Es ist Sonntag und es ist nicht so kalt wie gestern. Du musst nicht zu Hause bleiben. Was kannst du draußen machen? Ich kann …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Wyświetleń: 505
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |