Katalog Łukasz Włodarczyk, 2014-06-02 Głowno Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji powtórzeniowej z języka niemieckiego - Was machst du am Wochenende?Scenariusz lekcji powtórzeniowej z języka niemieckiego Temat: Was machst du am Wochenende? Cele główny: Powtórzenie i utrwalenie słownictwa z zakresu czynności wykonywanych w czasie wolnym Cele szczegółowe: Uczeń potrafi powiedzieć, co robi w czasie weekendu Uczeń potrafi dopasować Uczeń potrafi zadać poprawnie pytanie o rozstrzygnięcie Uczeń potrafi zastosować poprawną formę gramatyczną czasowników w kontekście zdaniowym Metody pracy: Podczas zajęć stosowane są różnorodne gry dydaktyczne, które aktywizują uczniów do pracy i powodują, że lekcja powtórzeniowa traci swój żmudny charakter i przeradza się w zabawę z językiem niemieckim. Krok 1: Uczniowie otrzymują kart pracy przedstawiające czynności wykonywane w czasie wolnym, które poznali na wcześniejszych lekcjach. Ich zadaniem jest dopasować obrazki umieszczone na górze strony do znajdujących się na dole w ramce w formie rozsypani wyrażeń im odpowiadającym. Krok 2: PUZZLE – Nauczyciel rozdaje uczniom koperty, w których znajdują się puzzle i karteczki z pytaniami, np. „Was macht ihr selten am Wochenende?“ „Was machen Eva und ihr Vater oft am Freitag?“ Uczniowie układają puzzle i odpowiadają na pytania zgodnie z rozwiązaniami uzyskanymi po ułożeniu puzzli. Krok 3: Uczniowie otrzymują od nauczyciela kartkę, na której znajdują się zdjęcia przedstawiające czterech nastolatków, wykonujących jakieś czynności w czasie wolnym. Zadaniem uczniów jest dopasować zdjęcia do znajdujących się na kartce w formie chmurek wypowiedzi tych nastolatków, np.: Hi, ich bin Nicole und ich wohne auf dem Lande. In der Freizeit reite ich sehr oft. Am Wochenende telefoniere ich gern mit meinen Freundinnen. W celu weryfikacji poprawności wykonania zadania chętni uczniowie podają numer obrazka i opowiadają o osobie wykonującej dana czynność w trzeciej osobie, np.: Au dem Bild Nummer 1 ist Nicole. Sie wohnt auf dem Lande. In der Freizeit reitet sie sehr oft. Am Wochenende telefoniert sie gern mit ihren Freundinnen. Krok 4: DETEKTIV - Uczniowie pracują teraz w dwóch grupach. Pierwsza grupa otrzymuje karteczki z wyrażeniami, np. „angeln”, „Gitarre spielen”, „im Internet surfen”. Uczniowie z drugiej grupy odgrywają rolę detektywów. Zadają pytania wybranym uczniom z grupy pierwszej, np. „Fährst du am Wochenende Roller?“ „Gehst du am Wochenende ins Theater?“ „Możliwe są tylko odpowiedzi „Ja” lub „Nein”. Przy odpowiedzi twierdzącej detektyw zabiera kartkę. Wygrywa ten detektyw, który pop upływie ustalonego czasu, bądź wyczerpaniu karteczek, posiada ich najwięcej. Krok 5: Uczniowie dostają od nauczyciela koperty, w których znajdują się dwukolorowe paski papieru poprzecinane w fantazyjny sposób na pół. Zadaniem uczniów jest ułożyć otrzymane paski w ten sposób, aby powstały z nich poprawne zdania oznajmujące lub pytające. Po ułożeniu zdań uczniowie wpisują je do zeszytów wraz z polskim tłumaczeniem. Krok 6: Jako pracę domową uczniowie odpowiadają w formie pisemnej na następujące pytanie: Was machst du : am Samstagvormittag? am Samstagnachmittag? am Samstagabend? am Sonntagvormittag? am Sonntagnachmittag? am Sonnatgabend? Wyświetleń: 418
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |