Katalog JOANNA BOCZKOWSKA, 2014-06-12 łukowo Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Joanny Boczkowskiej nauczyciela mianowanego języka niemieckiego zatrudnionego w …………………….ubiegającego się o awans nauczyciela dyplomowanego czas stażu : 01.09.2011- 31.05.2014 L.p. Zadania Formy realizacji Termin 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela ( ustawa , rozporządzenia , konsultacje z dyrektorem szkoły , rozmowy z nauczycielami ) VIII – X 2011 2. Poznanie zasad i funkcjonowania i organizacji Szkoły Analiza dokumentacji: - Statut szkoły - Szkolny system oceniania -Przedmiotowy system oceniania IX-X 3. Dokumentowanie realizacji Planu rozwoju Gromadzenie dokumentów : - świadectwa - zaświadczenia - scenariusze - zdjęcia Na bieżąco 4. Przygotowanie projektu sprawozdania Uporządkowanie zgromadzonych dokumentów , analiza , opis realizacji V. 2014 Zgodnie z brzmieniem § 8 Rozporządzenia Ministra edukacji narodowej i Sportu z dnia 1 Grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli planuję w okresie odbywania stażu zrealizować następujące zadania : ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA ZADANIE/ DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA I. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie metod i warsztatu pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej ( §8 ust.1 pkt 1 ) 1. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły - udział w szkoleniach organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli -udział w warsztatach organizowanych przez wydawnictwa - udział w szkoleniach organizowanych przez OKE okres stażu - zaświadczenia świadectwa ukończenia -materiały szkoleniowe 2. Stosowanie technologii komputerowej w pracowaniu dokumentacji związanej z awansem zawodowym -wykorzystanie komputera do przygotowania dokumentacji potrzebnej do awansu zawodowego okres stażu -przykłady opracowanych materiałów 3.Przygotowanie lekcji języka niemieckiego z wykorzystaniem komputera przeprowadzenie lekcji języka niemieckiego w pracowni komputerowej okres stażu -konspekt lekcji II. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły ( §8 ust. 1 pkt 2 ) 1. Wspomaganie w rozwoju uczniów uzdolnionych językowo Pełnienie funkcji opiekuna koła języka niemieckiego wdrożenie korespondencji uczniów w języku niemieckim poprzez Letternet Przygotowanie uczniów uzdolnionych językowo do konkursów języka niemieckiego (wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych): ogólnopolski konkurs Deutschfreud, Konkursy organizowane przez Zespół Kolegiów Nauczycielskich w Ostrołęce :Konkurs Języka Niemieckiego , Konkurs Wiedzy o krajach niemieckiego obszaru językowego,konkurs wiedzy o Niemczech i języku niemieckim, ogólnopolski konkurs Wiedzy o Niemczech i Języku Niemieckim ,, Niemcy -bez tajemnic '' okres stażu 2.Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych -Podniesienie poziomu kompetencji językowych uczniów: mówienia, słuchania, pisania i czytania - dodatkowe zajęcia dla maturzystów okres stażu Dzienniki zajęć pozalekcyjnych 3.Rozwijanie bazy dydaktyczno- -przedmiotowej- systematyczne doposażanie pracowni językowej, dbałość o wystrój klasowy Pozyskiwanie materiałów dydaktycznych poprzez współpracę z wydawnictwami Wykonanie przez uczniów pomocy dydaktycznych :plansze gramatyczno- tematyczne do nauczania języka niemieckiego, plakaty, tablice poglądowe, uaktualnianie wystroju klasopracowni językowej i inne plansze i napisy używane w metodach aktywnych. Gromadzenie i kompletowanie materiałów związanych z komputerem, przydatnych w pracy nauczyciela germanisty, np. programów komputerowych Doposażenie pracowni w bezpłatne książki, kasety i płyty CD, płyty DVD jako efekt współpracy z wydawnictwami Okres stażu Zdjęcia Zgromadzone materiały 4.Przygotowanie i przeprowadzenie we współpracy z innymi nauczycielami języków obcych wewnątrzszkolnej imprezy pt.: „ 26 września – Europejskim Dniem Języków Obcych” 1. Opracowanie scenariusza imprezy. 2. Włączenie Europejskiego Dnia Języków Obcych do kalendarza imprez szkolnych. 3. Przeprowadzenie imprezy. 4. Przygotowanie i zorganizowanie inicjatyw towarzyszących np. -konkurs plastyczny: plakat pt. „ Języki kluczem do świata” - konkurs o krajach Europejskich, których języka uczy się młodzież IX 2012 IX 2013 Scenariusz imprezy Kalendarz imprez szkolnych Zdjęcia Pisemne poświadczenie dyrektora III. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego ( §8 ust. 1 pkt 3 ) 1. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego. -wdrażanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły okres stażu zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego 2.Udział w Dniu Nauczycieli języka Niemieckiego organizowanym prze Instytut Goethego w Warszawie -spotkanie z nauczycielami z całej Polski, wymiana doświadczeń, spostrzeżeń, spotkania z wydawnictwami zajmującymi się publikacjami do nauki języka niemieckiego, udział w warsztatach Wrzesień 2011, 2012,2013 zaświadczenie 3. Samodzielne studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli. -pogłębianie wiedzy i wdrażanie jej w podnoszeniu jakości pracy szkoły Na bieżąco -własne notatki Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego : ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA ZADANIE/ DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA I Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły ( §8 ust.2 pkt 1) -udział w szkoleniowych radach pedagogicznych udział w szkoleniowych radach pedagogicznych Okres stażu -potwierdzenie Dyrektora Szkoły -materiały, notatki ze szkoleń 2.Pełnienie dodatkowych zadań i funkcji w szkole -udział w pracach komisji maturalnej -udział w pracach komisji poprawkowej -udział w pracach komisji konkursowej Okres stażu -potwierdzenie Dyrektora Szkoły -protokoły z konkursów 3.Organizowanie i rozwój własnego warsztatu pracy -organizowanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych -studiowanie fachowej literatury pedagogicznej oraz czasopism okres stażu teczki z materiałami do lekcji -przykładowe testy 4. Doskonalenie umiejętności wychowawczych -udział w zebraniach z rodzicami -kontakt z rodzicami uczniów na bieżąco notatki II. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ( §8 ust. 2 pkt 2 1. Umiejętne posługiwanie się komputerem jako narzędziem swojej pracy -wykorzystanie technologii komputerowej do przygotowania testów, sprawdzianów, pomocy dydaktycznych i planów dydaktycznych Okres stażu przykładowe testy -przykładowe pomoce dydaktyczne 2. Korzystanie z różnych stron internetowych, encyklopedii multimedialnych w celu przygotowania materiałów dydaktycznych do lekcji -korzystanie z różnorodnych stron internetowych, jak: -www.men.gov.pl -www.profesor.pl -www.filo.edu. pl -www.literka .pl -www.oke.warszawa.pl i innych Okres stażu -przykłady opracowanych materiałów 3.Prowadzenie lekcji języka niemieckiego w pracowni komputerowej 1. Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programów komputerowych, Internetu Okres stażu- w miarę możliwości Scenariusze lekcji III. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć ( §8 ust. 2 pkt 3 ) 1.Przeprowadzenie lekcji koleżeńskiej z języka niemieckiego z wykorzystaniem metody aktywnej. 1. Opracowanie konspektu zajęć. 2.Omówienie 3Wyciągnięcie wniosków Raz w roku szkolnym konspekty zajęć wnioski 2. Własna publikacja w Internecie. - znalezienie i wybór portalu internetowego, a następnie opublikowanie w nim planu rozwoju zawodowego 2011/2012 -wydruk publikacji ze strony internetowej 3. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. -opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych wykorzystanych na lekcji innym nauczycielom okres stażu opracowane materiały dydaktyczne 4. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli, dział w lekcjach otwartych -udział w lekcjach otwartych innych nauczycieli --dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem okres stażu/wg potrzeb -konspekty lekcji -notatki 5. Opracowanie materiałów pomocniczych w przygotowaniu do matury z języka niemieckiego. -opracowanie teczki z ćwiczeniami doskonalącymi sprawność mówienia, słuchania, czytania i pisania na maturze zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych -przekazanie materiałów do biblioteki szkolnej do wykorzystania przez innych nauczycieli oraz uczniów I.2012 okres stażu -poświadczenie z biblioteki szkolnej IV. Realizacja co najmniej trzech z następujących zadań ( §8 ust. 2 pkt 4 ) 1. Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej ( §8 ust. 2 pkt 4b 1.Ocenianie części zewnętrznej i wewnętrznej egzaminu maturalnego z języka niemieckiego. zgodnie z harmonogramem okres stażu / maj i sierpień każdego roku wg potrzeb -notatka 2.Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych ( §8 ust. 2 pkt 4c 1. Udział uczniów w konkursach języka niemieckiego. Zainteresowanie i mobilizowanie uczniów do sprawdzania swoich -udział w konkursach języka niemieckiego -przygotowanie uczniów do udziału w konkursach okres stażu/ wg potrzeb fotografie -dyplomy -sprawozdania 2.Diagnozowanie potrzeb uczniów. -ankietowanie okres stażu -wyniki i wnioski z ankiety 3.Opracowanie testów do badania osiągnięć uczniów z języka niemieckiego przed maturą. opracowanie testów dla drugiej klasy liceum ogólnokształcącego i trzeciej klasy technikum -analiza wyników i wyciągnięcie wniosków okres stażu -analiza wyników, wnioski -przykładowy test 4.Opracowanie testów do badania osiągnięć uczniów po gimnazjum tzw sprawdzian na wejściu -Opracowanie testów dla uczniów klas pierwszych -analiza wyników i wyciągnięcie wniosków Okres stażu -analiza wyników i wyciągnięcie wniosków 5.Organizowanie konkursów na etapie szkolnym 1. Zorganizowanie na etapie szkolnym quizu o krajach niemieckojęzycznych Okres stażu -Gotowe egzemplarze konkursów -Fotografie -Poświadczenie dyrektora IV .§ 8 ust.2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Przygotowanie uczniów do udziału w życiu kulturalnym i korzystania z dóbr kultury pomoc w organizowaniu imprez szkolnych (akademia) - organizacja wycieczek dla uczniów -pomoc w organizowaniu imprez szkolnych (akademia) - organizacja wycieczek dla uczniów raz w roku Potwierdzenie dyrektora 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym - konsultacje z pedagogiem szkolnym dotyczące bieżących problemów cały okres stażu poświadczenie pedagoga 3.Współpraca z podmiotami środowiska lokalnego oraz strukturami samorządowymi Uczestnictwo w imprezach lokalnych i środowiskowych wspierającymi pracę szkoły, np. akcja „Sprzątanie świata” Okres stażu poświadczenie V. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły ( §8 ust. 2 pkt 5 ) 1. Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych -zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych -ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych -systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu -podsumowanie i wnioski okres stażu -opis i analiza dwóch przypadków -wnioski 2. Pogłębienie wiedzy na temat środowiska ucznia 1. Wywiady i rozmowy indywidualne z rodzicami 2. Stała współpraca wychowawcy z pedagogiem szkolnym Przeprowadzenie ankiet odnośnie środowiska uczniów Okres stażu Przykładowe ankiety Wyświetleń: 1689
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |