![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Wilczak-Michalak, 2014-06-12 Gdańsk Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji z języka angielskiego: First Conditional (I Tryb Warunkowy) – zastosowanie i ćwiczenia.Scenariusz zajęć z języka angielskiego I. Informacje ogólne 1. Oddział: klasa Ig 2. Prowadzący: mgr Katarzyna Wilczak-Michalak 3. Termin realizacji: 04.04.2014( 11:50-12:35) sala: 40a 4. Czas: 45 min. 4. Temat: First Conditional (I Tryb Warunkowy) – zastosowanie i ćwiczenia. 5. Cel ogólny lekcji – uczeń zna i stosuje konstrukcję gramatyczną Pierwszego Trybu Warunkowego. Celem jest aby uczeń sam potrafił powiedzieć, że ta konstrukcja odnosi się do przyszłości; ukazuje skutki podejmowanych działań i decyzji oraz wiedział jakie elementy gramatyczne składają się na jej tworzenie. 6. Cele operacyjne: a) wiadomości - zna i posługuje się słownictwem w zakresie tematów z Podstawy Programowej: Życie Rodzinne i Towarzyskie, Kultura i Świat Przyrody które będą wykorzystywane podczas tworzenia przykładów i pracy własnej; b) umiejętności - rozumie zastosowanie nowej struktury gramatycznej i stara się ją zastosować w poprawny sposób ( na tym etapie wg wskazówek i pomocy nauczyciela); - rozumie znaczenie słownictwa używanego na lekcji; - rozumie ze słuchu proste, krótkie typowe komunikaty wydawane przez nauczyciela; - przetwarza tekst ustnie - potrafi własnymi zdaniami (w j. polskim; możliwe, że częściowo po angielsku) wytłumaczyć użycie nowej konstrukcji; - uczeń stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne; c) postawy - chętnie uczestniczy we wszystkich zadaniach; - wie jak zachować się podczas zajęć; - właściwie współpracuje podczas pracy w parach; - koryguje własne błędów; 7. Metody pracy: a) ustne i pisemne; 8. Formy pracy a) praca w grupie pod kierunkiem nauczyciela: - burza mózgów; - wspólne tworzenie notatki na tablicy; - krótkie zadania w parach; b) praca samodzielna: - zadania z podręcznika i na osobnej karcie pracy; 9. Środki i pomoce dydaktyczne: - podręcznik Voices 2, Unit 7, str. 93; ćwiczenia str.69 i 111; - samodzielne zrobione pomoce; - dodatkowe kart pracy; -tablica II. Przebieg lekcji 1. Etapy lekcji: a) moment organizacyjny: przywitanie uczniów, sprawdzenie obecności – czas 2min.; b) zapis tematu: First Conditional – I Tryb Warynkowy. c) rozgrzewka: Krótkie przypomnienie poprzedniej lekcji; d) Główna część lekcji - uczniowie na podstawie przykładów podawanych przez nauczyciela starają się zdefiniować użycie First Conditional i jego budowę; - nauczyciel przy pomocy uczniów tworzy na tablicy notatkę, którą grupa przepisuje do zeszytów; - w parach uczniowie wykonują zadanie – w kopertach otrzymują pocięte zdania i składają je w logiczną całość; po wykonaniu każda para czyta jedno zdanie; - uczniowie wykonują zadania z podręcznika 2,3,4/93 oraz na osobnej karcie pracy; - zadanie domowe z ćwiczeń str.69 i 111 – może to ulec modyfikacji w trakcie lekcji; w zależności od tempa pracy część zadań może być zrobiona podczas lekcji. e) zakończenie lekcji: podsumowanie celów ’Co wam dała lekcja?’’Co dzięki tej konstrukcji możecie wyrazić?’; ocena uczniów; ocena będzie także na bieżąco; pożegnanie z uczniami; Wyświetleń: 1269
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |