Katalog Katarzyna Wiśniewska, 2014-06-17 Nowe Miszewo Lekcja wychowawcza, Plany pracy Godzina do dyspozycji wychowawcy w klasie 3 LOPlan pracy wychowawczej dla klasy 3LO w roku szkolnym 2013/2014. Nauczyciel: Katarzyna Wiśniewska Cel główny: planowanie własnej kariery zawodowej. Cele szczegółowe: 1. Wzmacnianie poczucia własnej wartości w grupie; 2. Uświadomienie wartości takich jak: koleżeństwo, przyjaźń, współpraca; 3. Umiejętność podkreślania swoich mocnych stron; 4. Nabywanie umiejętności porozumiewania i komunikowania się z innymi; 5. Stworzenie atmosfery wzajemnego zaufania i akceptacji; 6. Rozwijanie umiejętności podejmowania decyzji; 7. Umożliwienie uczniom wyrażania swoich myśli i poglądów; 8. Rozwój umiejętności obierania własnego celu; 9. Pogłębienie świadomości dotychczasowych osiągnięć uczniów; 10. Ukierunkowanie uczniów do podjęcia decyzji, co chcieliby robić po skończeniu szkoły; 11. Rozwinięcie realistycznego myślenia uczniów na temat pracy; 12. Rozwijanie w uczniach samodzielności podejmowanie decyzji i wyborów życiowych oraz branie za nie odpowiedzialności; 13. Zapewnienie moralnego, społecznego, emocjonalnego i duchowego rozwoju ucznia; 14. Kontrola realizacji obowiązku szkolnego; 15. Wspomaganie przygotowania do życia w rodzinie i społeczeństwie; 16. Wspomaganie zespołu uczniów, inspirowanie i kierowanie realizacją podjętych działań; 17. Bieżące rozwiązywanie problemów. METODY, TECHNIKI I FORMY PRACY: aktywizujące – wykorzystanie formularzy, ankiet, testów, zdań niedokończonych, kart pracy; praca w grupie, praca indywidualna, praca w zespole klasowym, scenki sytuacyjne, technika grup zadaniowych, dyskusje, pogadanki, burza mózgów. WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI: 1. Zachęcanie rodziców do brania udziału we wszystkich organizowanych spotkaniach i imprezach klasowych oraz szkolnych. 2. Przekazywanie na bieżąco informacji dotyczących uczniów ich rodzicom /na zebraniach , korespondencyjnie, telefonicznie/ 3. Sugerowanie rodzicom skutecznych form oddziaływań, które umożliwiłyby pomoc dzieciom w nauce i właściwym zachowaniom. 4. Zainteresowanie rodziców sprawami, problemami klasy, częsty kontakt z wychowawcą. 5. Wspólne czuwanie rodziców i wychowawcy nad frekwencją uczniów, niepowodzeniami w nauce. TEMATYKA ZAJĘĆ: 1. Organizacja pracy szkoły i zespołu klasowego – wybory samorządu klasowego. /1h/ 2. Ćwiczenia integrujące grupę (podobieństwa i różnice). /1h/ 3. Zapoznanie uczniów z regulaminem matur: wybór przedmiotów maturalnych, deklaracje maturalne. /2h/ 4. Świadome planowanie rodziny – zajęcia z położną. /1h/ 5. Planowanie balu studniówkowego oraz otrzęsin. /1h/ 6. Moja przyszłość- różne aspekty życia dorosłego człowieka. /1h/ 7. Pomoc w pokonywaniu stresu – zajęcia z pedagogiem. /1h/ 8. Jak zdobywam wiedzę? /1h/ 9. Zainteresowania i kierunki aktywności. Sztuka autoprezentacji. (Uczeń umie zaprezentować swoje możliwości. (Wygląd zewnętrzny jako komunikat niewerbalny dla przyszłego pracodawcy. – zdjęcia w klasie/ Scenki dramowe: rozmowa z pracodawcą./ Plakat reklamujący ucznia jako przyszłego pracownika.) /2h/ 10. Wartości ważne w życiu. Wartości cenione w pracy zawodowej. /1h/ 11. Moje autorytety i „antyautorytety”. /1h/ 12. Organizacja Studniówki. /3h/ 13. Samoocena uczniów z zachowania. /2h/ 14. Analiza wyników w nauce – podsumowanie pracy w I , II semestrze. /2h/ 15. Nauka i praca – czym się różni praca od szkoły? /1h/ 16. Kończę szkołę i co dalej? Moje plany na przyszłość. /1h/ 17. Najważniejsze egzaminy w życiu – co mi daje matura? /1h/ 18. Minęły 3 lata – jakie lata? Podsumowanie całego pobytu w szkole. /1h/ 19. Godziny do dyspozycji wychowawcy. /2h/ 20. Tematyka zajęć zaproponowana przez uczniów. /1h Wyświetleń: 594
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |