Katalog

Katarzyna Wiśniewska, 2014-06-17
Nowe Miszewo

Lekcja wychowawcza, Plany pracy

Godzina do dyspozycji wychowawcy w klasie 3 LO

- n +

Plan pracy wychowawczej dla klasy 3LO w roku szkolnym 2013/2014.
Nauczyciel: Katarzyna Wiśniewska

Cel główny: planowanie własnej kariery zawodowej.

Cele szczegółowe:
1. Wzmacnianie poczucia własnej wartości w grupie;
2. Uświadomienie wartości takich jak: koleżeństwo, przyjaźń, współpraca;
3. Umiejętność podkreślania swoich mocnych stron;
4. Nabywanie umiejętności porozumiewania i komunikowania się z innymi;
5. Stworzenie atmosfery wzajemnego zaufania i akceptacji;
6. Rozwijanie umiejętności podejmowania decyzji;
7. Umożliwienie uczniom wyrażania swoich myśli i poglądów;
8. Rozwój umiejętności obierania własnego celu;
9. Pogłębienie świadomości dotychczasowych osiągnięć uczniów;
10. Ukierunkowanie uczniów do podjęcia decyzji, co chcieliby robić po skończeniu szkoły;
11. Rozwinięcie realistycznego myślenia uczniów na temat pracy;
12. Rozwijanie w uczniach samodzielności podejmowanie decyzji i wyborów życiowych oraz branie za nie odpowiedzialności;
13. Zapewnienie moralnego, społecznego, emocjonalnego i duchowego rozwoju ucznia;
14. Kontrola realizacji obowiązku szkolnego;
15. Wspomaganie przygotowania do życia w rodzinie i społeczeństwie;
16. Wspomaganie zespołu uczniów, inspirowanie i kierowanie realizacją podjętych działań;
17. Bieżące rozwiązywanie problemów.


METODY, TECHNIKI I FORMY PRACY:
aktywizujące – wykorzystanie formularzy, ankiet, testów, zdań niedokończonych, kart pracy; praca w grupie, praca indywidualna, praca w zespole klasowym, scenki sytuacyjne, technika grup zadaniowych, dyskusje, pogadanki, burza mózgów.

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI:
1. Zachęcanie rodziców do brania udziału we wszystkich organizowanych spotkaniach i imprezach klasowych oraz szkolnych.
2. Przekazywanie na bieżąco informacji dotyczących uczniów ich rodzicom /na zebraniach , korespondencyjnie, telefonicznie/
3. Sugerowanie rodzicom skutecznych form oddziaływań, które umożliwiłyby pomoc dzieciom w nauce i właściwym zachowaniom.
4. Zainteresowanie rodziców sprawami, problemami klasy, częsty kontakt z wychowawcą.
5. Wspólne czuwanie rodziców i wychowawcy nad frekwencją uczniów, niepowodzeniami w nauce.

TEMATYKA ZAJĘĆ:
1. Organizacja pracy szkoły i zespołu klasowego – wybory samorządu klasowego. /1h/
2. Ćwiczenia integrujące grupę (podobieństwa i różnice). /1h/
3. Zapoznanie uczniów z regulaminem matur: wybór przedmiotów maturalnych, deklaracje maturalne. /2h/
4. Świadome planowanie rodziny – zajęcia z położną. /1h/
5. Planowanie balu studniówkowego oraz otrzęsin. /1h/
6. Moja przyszłość- różne aspekty życia dorosłego człowieka. /1h/
7. Pomoc w pokonywaniu stresu – zajęcia z pedagogiem. /1h/
8. Jak zdobywam wiedzę? /1h/
9. Zainteresowania i kierunki aktywności. Sztuka autoprezentacji. (Uczeń umie zaprezentować swoje możliwości. (Wygląd zewnętrzny jako komunikat niewerbalny dla przyszłego pracodawcy. – zdjęcia w klasie/ Scenki dramowe: rozmowa z pracodawcą./ Plakat reklamujący ucznia jako przyszłego pracownika.) /2h/
10. Wartości ważne w życiu. Wartości cenione w pracy zawodowej. /1h/
11. Moje autorytety i „antyautorytety”. /1h/
12. Organizacja Studniówki. /3h/
13. Samoocena uczniów z zachowania. /2h/
14. Analiza wyników w nauce – podsumowanie pracy w I , II semestrze. /2h/
15. Nauka i praca – czym się różni praca od szkoły? /1h/
16. Kończę szkołę i co dalej? Moje plany na przyszłość. /1h/
17. Najważniejsze egzaminy w życiu – co mi daje matura? /1h/
18. Minęły 3 lata – jakie lata? Podsumowanie całego pobytu w szkole. /1h/
19. Godziny do dyspozycji wychowawcy. /2h/
20. Tematyka zajęć zaproponowana przez uczniów. /1h
Wyświetleń: 594


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.