![]() |
![]() |
Katalog Justyna Kołowajtys, 2014-06-24 PISZ Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela języka polskiego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO JUSTYNY KOŁOWAJTYS NAUCZYCIELA ZESPOŁU SZKÓŁ KATOLICKICH IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO W PISZU UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO / TERMIN STAŻU WRZESIEŃ 2011 – MAJ 2014/ Plan napisany zgodnie z rozporządzeniem MEN i S z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego. Wymagania kwalifikacyjne: § 7. Ust. 2 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1 2 3 4 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. - Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego. - Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania i przygotowanie prezentacji dorobku. Okres stażu Wrzesień 2007 Wniosek, plan rozwoju, 2. Systematyczna współpraca z opiekunem stażu. - Ustalenie zasad współpracy. - Obserwacja lekcji prowadzonych przez opiekuna. - Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna i dyrekcji. - Omawianie prowadzonych i obserwowanych lekcji. Okres stażu Potwierdzenia dokumentacji podjętych działań 3. Dalsze doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację zadań szkoły. - Opracowywanie, realizacja, monitoring i ewaluacja rozkładów materiału języka polskiego i wdrażanie różnych metod nauczania (w tym metody aktywizujące) oraz ewaluacja ich skuteczności. - Prowadzenie zajęć w obecności Dyrektora Szkoły, omawianie przeprowadzonych zajęć. - Udział w lekcjach otwartych. Okres stażu Ankiety, opracowania Według harmonogramu, konspekty lekcji Notatki własne 4. Samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. - Udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego. - Udział w zewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego. - Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych. Okres stażu Potwierdzenia, zaświadczenia ukończenia kursów 5. Modyfikowanie warsztatu pracy (metod, zakresu materiału, rodzaju zadań, sposobu oceniania) w celu dostosowania go do potrzeb edukacyjnych indywidualnego ucznia. - Diagnoza potrzeb edukacyjnych konkretnego typu ucznia (samodzielna obserwacja spotkania zespołów wychowawczych lub zapoznanie się z opiniami Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej) - Prowadzenie konsultacji Okres stażu Ewaluacja zajęć i oczekiwań uczniów, Notatki własne 6. Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań przy współpracy z innymi nauczycielami. - Organizowanie konkursów, zawodów, imprez szkolnych.. - Współudział w organizacji uroczystości szkolnych, apeli itp. - Opieka nad pracownią polonistyczną Okres stażu Potwierdzenia 7. Publikacja własnych prac. - Opublikowanie własnego planu rozwoju, scenariuszy lekcji,itp. na stronach WWW. Okres stażu Potwierdzenia publikacji 8. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z zasadami obowiązującymi w szkole. - Prowadzenie dziennika lekcyjnego, dzienników zajęć, Na bieżąco Potwierdzenia 9. Prowadzenie dokumentacji własnych działań zgodnie z wymaganiami dyrektora oraz zaleceniami opiekuna stażu. Prowadzenie teczki awansu zawodowego. Na bieżąco Zbieranie dokumentacji podjętych działań Wymagania kwalifikacyjne: § 7. Ust. 2 2. Umiejętność uwzględniania w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1 2 3 4 1. Zapoznanie się z potrzebami, zainteresowaniami, problemami i zagrożeniami charakterystycznymi dla wieku rozwojowego uczniów oraz diagnoza problemów społecznych i cywilizacyjnych. - Obserwacja własna, rozmowy z uczniami, rodzicami, wnioski wyciągane z obrad Rad Pedagogicznych poświęconych zagrożeniom wieku nastoletniego i problemom wychowawczym w naszej szkole, korzystanie z pracy pedagoga szkolnego. - Udział w realizacji programów profilaktycznych, szkoleniach poświęconych problemom: uzależnień, Praw Dziecka. - Gromadzenie materiałów dotyczących problemów i zagrożeń charakterystycznych dla wieku rozwojowego uczniów oraz diagnoza problemów społecznych i cywilizacyjnych. Na bieżąco Dokumentacja podjętych działań 2. Współpraca z rodzicami w rozwiązywaniu problemów uczniów. - Spotkania z rodzicami podczas konsultacji i zebrań. Wg harmonogramu Harmonogram konsultacji 3. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym - Przygotowywanie uczniów do konkursów polonistycznych i recytatorskich -Promowanie wśród młodzieży potrzeby dbania o czystość języka, zachowanie form językowych w różnych sytuacjach komunikacyjnych, uwrażliwianie na kulturę żywego słowa. Okres stażu Wg potrzeb Harmonogram zawodów, listy uczestnictwa, dyplomy, potwierdzenia 4. Pełnienie roli opiekuna młodzieży. - Opieka nad uczniami podczas przerw śródlekcyjnych, wyjść poza teren szkoły (wycieczki, wyjazdy i wyjścia do kina, teatru itp.) - Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć Koła Teatralnego, lub Koła Polonistycznego oraz Filmoteki Licealisty. Okres stażu Harmonogramy, karty wycieczek, potwierdzenia Potwierdzenia Wymagania kwalifikacyjne: § 7. Ust. 2 3. Umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1 2 3 4 1. Doskonalenie umiejętności posługiwania się komputerem i Internetem w pracy nauczyciela. - Samodzielne studiowanie podręczników dotyczących obsługi komputera i programów komputerowych. Okres stażu Notatki własne 2. Wykorzystywanie komputera w pracy dydaktycznej nauczyciela. - Tworzenie testów, materiałów dodatkowych oraz wszelkich dokumentów szkolnych (sprawozdania, podania, wnioski itp.) przy użyciu edytora tekstów - Tworzenie projektów wymagających posłużenia się Internetem i komputerem. - współpraca przy aktualizacji szkolnej strony internetowej - Korzystanie z dostępnych na edukacyjnych portalach internetowych publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki, psychologii, pedagogiki. Okres stażu Adres strony WWW Wykaz portali internetowych 3. Wykorzystywanie Internetu i komputera do czynności związanych z odbywaniem stażu na nauczyciela mianowanego. - Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). - Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego i ich aktualizowanie poprzez Internet. - Gromadzenie wybranych aktów prawa oświatowego w formie multimedialnej. - Uzyskiwanie wiedzy o szkoleniach z stron WWW Awansu, WODN, itp. lub poprzez pocztę elektroniczną. Okres stażu Na bieżąco Na bieżąco Śledzenie na bieżąco zmian na stronach MEN, Spis aktów zgromadzonych, 4. Publikowanie swych własnych prac w Internecie - Publikacja planu rozwoju, sprawozdania, konspektów, projektów edukacyjnych na stronach WWW. Okres stażu Potwierdzenia Wymagania kwalifikacyjne: § 7. Ust. 2 5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1 2 3 4 1. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty: * Dalsze poznawanie zasad organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły poprzez analizę przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły, dokumentów prawa wewnątrzszkolnego i dokumentacji szkolnej. *Poznawanie przepisów prawa oświatowego, w tym aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. - Analiza Statutu Szkoły, Regulaminu Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Szkolnego Programu Wychowawczego, Przedmiotowego Systemu Oceniania, kompetencji Rady Pedagogicznej. - Udział w RP poświęconych tworzeniu i wdrażaniu w/w dokumentów szkolnych. - Analiza Karty Nauczyciela, Ustaw MEN, o systemie oświaty, Na bieżąco Okres stażu Notatki własne Notatki własne 2. Uwzględnianie i posługiwanie się we własnej pracy zasadami prawa oświatowego - Posługiwanie się aktami prawa oświatowego w czynnościach związanych z odbywaniem stażu: w procesie pisania planu, sprawozdania, przygotowywania prezentacji dorobku i przygotowywania się do rozmowy z komisją przeprowadzającą egzamin. - Prowadzenie dokumentacji szkolnej. - Udział w pracach komisji podczas egzaminów gimnazjalnych - Udział w konstruowaniu i modyfikowaniu dokumentów szkolnych w ramach prac Rady Pedagogicznej. - Udział w pracach plenarnych, klasyfikujących i zatwierdzających Rad Pedagogicznych. - Pisanie protokołów Rad Pedagogicznych. Na bieżąco Na bieżąco Wg potrzeb Wg potrzeb Wymagania kwalifikacyjne: § 7. Ust. 2 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1 2 3 4 1. Pogłębianie i aktualizacja wiedzy z tych dziedzin - Lektura prac z dziedzin: pedagogiki, psychologii i dydaktyki. - Udział w kursach, warsztatach i szkoleniach poświęconych powyższym problemom. Okres stażu Notatki własne Zaświadczenia 2. Zastosowanie zdobytej wiedzy z tych dziedzin w swym warsztacie pracy do rozwiązywania problemów edukacyjnych . - Rozwiązywanie problemów wychowawczych. - Zgłaszanie zaobserwowanego negatywnego zjawiska pedagogowi szkolnemu lub wychowawcy klasy. - Udział w rozwiązywaniu problemów wychowawczo - opiekuńczych podczas Rad Pedagogicznych. - Udział w pracach klasowych zespołów wychowawczych. Okres stażu ……Justyna Kołowajtys………………….. imię i nazwisko nauczyciela Wyświetleń: 790
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |