Katalog Piotr Bakowicz, 2014-06-26 Sieradz Technika, Plany pracy Plan rozwoju zawodowego nauczyciela dyplomowanego- zajęcia techniczne,religiaPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Piotr Bakowicz Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 3 im. Unii Europejskiej w Sieradzu Wymiar stażu: 2 lata 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2013 r. Data zakończenia stażu: 31 maja 2016 r. L.p. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNE 1. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego. - analiza przepisów prawa oświatowego umożliwiających uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego, - analiza stron internetowych MEN oraz portali edukacyjnych; wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego; wrzesień 2013 r. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. - gromadzenie materiałów i dokumentów; zaświadczenia, potwierdzenia, samodzielnie opracowane materiały, zdjęcia; cały okres stażu 3. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. - autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego; sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego; maj 2016 r. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek udrożnienia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły L.p. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Pogłębianie wiedzy poprzez samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, wychowawczej i metodycznej. - ciągłe zapoznawanie się z nowoczesną literaturą dostępną w zbiorach tradycyjnych bibliotek oraz bibliotek on-line; - studiowanie artykułów dotyczących nowoczesnych metod nauczania zamieszczonych na stronach internetowych i w czasopismach metodycznych; bibliografia; cały okres stażu 2. Doskonalenie kompetencji zawodowych. - aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły, np.: udział w dostępnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego organizowanych przez WODN oraz Wydział Katechetyczny Kurii Włocławskiej, Wydawnictwo OPERON, rekolekcjach katechetycznych, wewnątrzszkolnych formach doskonalenia nauczycieli; zaświadczenia o ukończeniu – odbyciu kursów, warsztatów, rekolekcji; cały okres stażu 3. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów. - opracowanie planów wynikowych z zajęć technicznych i religii dla poszczególnych klas, stworzenie wymagań edukacyjnych z religii (w związku ze zmianą programu) dla klas II; plany wynikowe, wymagania edukacyjne; Wrzesień 2013-15 Październik 2013 4. Praca z uczniem zdolnym. - przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych; zaświadczenia lub dyplomy cały okres stażu 5. Opracowanie programu i prowadzenie koła fotograficznego - prowadzenie zajęć fotograficznych; - wystawy fotograficzne organizowane na terenie szkoły; program koła, dokumentacja fotograficzna; cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej L.p. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Stosowanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej. - stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej w procesie nauczania, - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, graficznych, encyklopedii multimedialnych publikowanych w Internecie, a także zasobów dostępnych na portalu wydawnictwa OPERON, - przeprowadzanie zajęć z wykorzystaniem komputerów, - prowadzenie zajęć z użyciem tablicy interaktywnej z dostępem do Internetu (tak często, jak będzie to możliwe), - wykorzystywanie Internetu do kontaktu z przedstawicielami wydawnictw oraz z rodzicami uczniów poprzez dziennik elektroniczny LIBRUS wydruki komputerowe, pliki komputerowe; cały okres stażu 2. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych - dokumentowanie efektów własnej pracy w postaci plików komputerowych, -opracowywanie prezentacji multimedialnych. - opracowanie testów, sprawdzianów, scenariuszy zajęć lekcyjnych, projektów interdyscyplinarnych, uroczystości, regulaminów, konkursów, dyplomów, zaproszeń, itp.; sprawdziany, ćwiczenia, karty pracy uczniów, inne pomoce dydaktyczne, prezentacje multimedialne; cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć L.p. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin Realizacji 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. - Prowadzenie lekcji otwartych dla innych nauczycieli. - szkolenie dla innych nauczycieli z zakresu wykorzystania wizualizera w procesie dydaktycznym scenariusz lekcji 2014/2015 2015/2016 2013/14 2. Upowszechnianie i promowanie własnych doświadczeń, metod i form pracy. - opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego w Internecie. - dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (udostępnianie opracowanych scenariuszy zajęć i uroczystości szkolnych) adres internetowy portalu cały okres stażu cały okres stażu 3. Pełnienie funkcji opiekuna praktyk studenckich (jeżeli pojawi się taka możliwość). - zapoznanie praktykanta z pracą dydaktyczną i wychowawczą nauczyciela, a także dokumentacją szkoły, - przygotowanie i prowadzenie zajęć technicznych lub religii w obecności studenta, obserwacja i omawianie lekcji prowadzonych przez praktykanta; kontrakt z praktykantem; w chwili, gdy pojawi się taka możliwość § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich L.p. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego - opracowanie programu Szkolnego Klubu Modelarskiego; - wdrożenie opracowanego programu w formie zajęć pozalekcyjnych prowadzonych na zasadzie wolontariatu; opracowany program; 2013/14 lub 2014/15 2014/15 lub 2015/16 § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych L.p. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Umożliwienie uczniom udziału w życiu kulturalnym i korzystaniu z dóbr kultury, poznawaniu osiągnięć współczesnej nauki i techniki. - organizowanie wyjazdów i wyjść na wystawy fotograficzne, naukowo – techniczne, religijne oraz do kina i teatru a także udział w uroczystościach patriotycznych organizowanych w lokalnych parafiach; dokumentacja fotograficzna, karty wycieczek; cały okres stażu 2. Organizowanie imprez szkolnych - organizowanie uroczystości i szkolnych, przygotowanie uczniów do różnych występów; dokumentacja fotograficzna, scenariusze; cały okres stażu 3. Współpraca z instytucjami kulturalno – oświatowymi, stowarzyszeniami, lokalnymi zakładami pracy - spotkania z lokalnymi fotografikami, muzealnikami, wycieczki do lokalnych zakładów pracy – poznawanie procesów produkcji np. druku, itp dokumentacja fotograficzna i filmowa; cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami L.p. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. - cykliczny kontakt z pedagogami szkolnymi i psychologiem szkolnym dziennik pedagoga szkolnego cały okres stażu 2. Realizacja zadań związanych z projektem „Razem u progu dorosłości” dofinansowanego przez MEN Zaprojektowanie ulotki o realizacji projektu w placówce; ulotka 2013/14 3. Współpraca z wydawnictwem OPERON - pozyskiwanie nowych pomocy dydaktycznych, - udział w spotkaniach szkoleniowych; zaświadczenia cały okres stażu 4. Współpraca z parafią Wszystkich Świętych w Sieradzu - udział w spotkaniach katechetów z księdzem proboszczem, - przygotowanie uroczystości sakramentu Bierzmowania; potwierdzenie parafii cały okres stażu maj 2014 § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony L.p. Zadania Formy realizacji Sposób dokumentacji Termin realizacji 1. Opis i analiza rozwiązywania problemu edukacyjnego. - analiza możliwości edukacyjnych każdego ucznia i wdrożenie właściwego rozwiązania w przypadku napotkania problemu, - indywidualizacja procesu nauczania - wymierny efekt zamierzonych działań. opis i analiza przypadku; cały okres stażu Zatwierdzam: opracował: Piotr Bakowicz .................................................. .................................................. podpis dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 925
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |