Katalog Anna Kopyto, 2014-07-02 Jarocin Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego - język niemiecki/szkoła podstawowaNiepubliczny Zespół Szkół w ............... Anna Kopyto nauczyciel języka niemieckiego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO • stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel kontraktowy • czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy • data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 • planowana data zakończenia stażu: 31.05.2014 • nauczany przedmiot: język niemiecki AKTY PRAWNE: • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01.12.2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku, Karta Nauczyciela Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593, § 7 ust. 2 pkt 1). L.p. Podejmowane w tym zakresie działania Forma realizacji Termin Dowody realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli • Korzystanie z Internetu, w szczególności z portali edukacyjnych przeznaczonych dla nauczycieli • Uczestniczenie w szkoleniach dotyczących awansu zawodowego nauczycieli IX 2011 Poprawne sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, przedłożenie planu rozwoju zawodowego. 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu • Rozmowa, ustalenie zasad współpracy IX 2011 Podpisanie kontraktu 3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. • Obserwacja lekcji według wcześniej opracowanego planu. • Omówienie obserwowanych lekcji Okres stażu. Konspekty lekcji. 4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. • Przedstawienie konspektu, przeprowadzenie lekcji w obecności opiekuna. • Omówienie przeprowadzonych lekcji. Okres stażu. Konspekty lekcji. 5. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. Studiowanie czasopism i literatury fachowej, poradników metodycznych. • Kursy, warsztaty, konferencje, szkoleniowe rady pedagogiczne • Uczestnictwo w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli • Samodzielne poszerzanie własnej wiedzy Okres stażu. Zaświadczenia, materiały szkoleniowe, wykaz tematyki spotkań zespołu przedmiotowego, wykaz literatury. 6. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. • Doskonalenie planów wynikowych, PSO, instrukcji do ćwiczeń • Pozyskiwanie pomocy naukowych, materiałów gratisowych do pracy na lekcji. • Przygotowywanie wraz z uczniami pomocy dydaktycznych z języka niemieckiego (plakaty tematyczne itp.). Okres stażu. Zbiór materiałów. 7. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. • Wpisy w dziennikach lekcyjnych i arkuszach ocen. Okres stażu. Dzienniki lekcyjne, arkusze ocen. 8. Współorganizowanie i organizowanie konkursów i uroczystości • Organizacja Dni Językowych • Przygotowanie uczniów do udziału w różnorodnych konkursach j. niemieckiego Okres stażu Potwierdzenia udziału, fotografie, wpisy na stronach internetowych 9. Praca z uczniem zdolnym i mającym trudności w nauce • Zachęcanie uczniów do samodzielnego pogłębiania wiedzy, zadawanie dodatkowych zadań, • Prowadzenie konsultacji dla uczniów, mających trudności w nauce j.niemieckiego. • Opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów Okres stażu Notatki, KIPU-teczka KIPU 10 Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych, modyfikowanie własnych działań oraz sposobów pracy z uczniami. • Przeprowadzenie testów pomiaru dydaktycznego z języka niemieckiego. • Analiza własnych działań edukacyjnych i wykorzystanie ich w dalszej pracy. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli. Okres stażu Testy wraz z ich opracowaniem- teczka przedmiotowa nauczyciela j.niemieckiego. 11. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego • Gromadzenie dokumentów Okres stażu Zgromadzone dokumenty: świadectwa, zaświadczenia, scenariusze. 12. Dbanie o estetykę/wystrój gazetek szkolnych • Tworzenie gazetki tematycznej wraz z uczniami Okres stażu Fotografie Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593 § 7 ust. 2 pkt 2). L.p. Podejmowane w tym zakresie działania Forma realizacji Termin Dowody realizacji 1. Poznawanie środowiska uczniowskiego. • Obserwacja • Przeprowadzenie ankiet • Rozmowy z rodzicami i opiekunami Okres stażu. Notatki własne – teczka wychowawcy 2. Przeciwdziałanie patologiom społecznym. • Współpraca z innymi nauczycielami i wychowawcami • Rozmowy indywidualne z uczniami, pedagogiem szkolnym i pielęgniarką • Współorganizowanie i udział w realizacji programów profilaktycznych i wychowawczych np. „Trzeci elementarz” Okres stażu. Notatki własne – teczka wychowawcy. 3. Pomoc uczniom mającym trudności w nauce • Udzielanie pomocy w trakcie dyżurów nauczycielskich Okres stażu. Notatki 4. Ferie w szkole • Organizowanie zajęć językowych dla dzieci z Łuszczanowa w trakcie półkolonii Półkolonie Notatki, fotografie Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593, § 7 ust. 2 pkt 3). L.p. Podejmowane w tym zakresie działania Forma realizacji Termin Dowody realizacji 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy nauczyciela. • Korzystanie z Internetu i komputerowych programów edukacyjnych • Opracowywanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, sprawdzianów, testów przy pomocy komputera • Tworzenie prezentacji multimedialnych • Opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego” • Wpisy na blogu lub stronie internetowej szkoły dotyczących uroczystości, imprez, konkursów związanych z j.niemieckim Okres stażu. Scenariusze zajęć, dokumentacja, testy. Prezentacje multimedialne. Spis odwiedzanych stron. Informacje w internecie. 2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami: A) Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych • Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć Okres stażu Scenariusze zajęć B) Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom • Opracowanie scenariuszy lekcji i udostępnianie ich innym nauczycielom. • Dzielenie się swoją wiedzą, udostępnianie materiałów edukacyjnych zdobytych w ramach szkoleń zewnętrznych Okres stażu Scenariusze lekcji. Potwierdzenie nauczycieli C) Publikacje własnych materiałów dydaktycznych • Zamieszczenie w portalu edukacyjnym materiałów związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą Okres stażu Strony www D) Aktywna praca w zespole przedmiotowym • Dzielenie się wiedzą podczas posiedzeń zespołów, wymiana doświadczeń, wspólna analiza i rozwiązywanie problemów. • Współtworzenie planów i dokumentów dotyczących nauki języków obcych. • Opracowanie kryteriów oceniania z j. niemieckiego w ramach zespołu przedmiotowego Okres stażu Potwierdzenia nauczycieli. Protokoły zebrań. Kryteria oceniania - teczka przedmiotowa nauczyciela j.niemieckiego. E) Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów • Wymiana doświadczeń, przygotowywanie i przeprowadzanie różnych akcji i konkursów, wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości • Opracowanie zestawień z testów diagnostycznych przygotowujących uczniów do sprawdzianu po kl.6 Okres stażu Potwierdzenie innych nauczycieli. Zestawienia – teczka przedmiotowa nauczyciela j.niemieckiego. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593, § 7 ust. 2 pkt 4). L.p. Podejmowane w tym zakresie działania Forma realizacji Termin Dowody realizacji 1. Opracowanie planu pracy wychowawczej na bazie Programu Wychowawczego Szkoły z uwzględnieniem specyfiki klasy • Realizacja planu działań wychowawczych Wrzesień 2011 Plan Pracy Wychowawczej 2. Opracowanie i wdrożenie programu pracy indywidualnej z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych. • Wstępna diagnoza uczniów, współpraca z pedagogiem szkolnym oraz rodzicami. • Opracowanie zasad pracy z uczniem słabym, zdolnym oraz dyslektycznym. • Indywidualne spotkania z uczniami, przygotowującymi się do konkursów z języka niemieckiego. Okres stażu Programy pracy. Potwierdzenie innych nauczycieli 3. Skonstruowanie planu działań, integrującego społeczność klasową • Realizacja planu działań (wyjścia, wycieczki, imprezy klasowe). Okres stażu Karty wycieczek, wpisy w dzienniku lekcyjnym. 4. Współpraca z rodzicami • Spotkania z rodzicami w ramach dyżurów konsultacyjnych i wywiadówek • Kontakty indywidualne dotyczące tematów takich jak: postępy w nauce, zachowanie, • wspólne organizowanie wycieczek, uroczystości szkolnych i klasowych Okres stażu Notatki , dziennik szkolny, teczka wychowawcy 5. Umiejętne stosowanie wiedzy z zakresu dydaktyki. • Wprowadzanie nowych metod aktywizujących w pracy dydaktycznej. Cały okres stażu. Konspekty lekcji. 6. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych. • Analiza poszczególnych przypadków i opracowanie dokumentacji Okres stażu. Opis i analiza przypadków - teczka przedmiotowa nauczyciela j.niemieckiego. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593, § 7 ust. 2 pkt 5). L.p. Podejmowane w tym zakresie działania Forma realizacji Termin Dowody realizacji 1. Bieżąca analiza przepisów prawa oświatowego. • Zapoznanie się z aktami prawnymi. Okres stażu. Akty prawne, kopie dokumentów 2. Studiowanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. • Analiza dokumentacji szkolnej: systemu oceniania, statutu szkoły, programów nauczania, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, programu wychowawczego Okres stażu. Dokumentacja szkolna. Zastrzegam sobie możliwość modyfikacji planu w czasie jego realizacji podczas stażu. Wyświetleń: 1126
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |